Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som tar Top Gear på alvor og tror at det er samfunnsdebatt .. de har ikke helt forstått formålet med programmet :P

Jeg syns bare programmet er underholdende og ikke stort mer. Programlederne føler seg jo ikke hellige, de sparker på hverandre så fort de finner en unnskyldning, så hvorfor skal andre føle seg såret?

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De som tar Top Gear på alvor og tror at det er samfunnsdebatt .. de har ikke helt forstått formålet med programmet :P

Jeg syns bare programmet er underholdende og ikke stort mer. Programlederne føler seg jo ikke hellige, de sparker på hverandre så fort de finner en unnskyldning, så hvorfor skal andre føle seg såret?

Top Gear er kun underholdning... eller mer korrekt et slags "infotainment" program tilsatt en stor dose humor. Utgangspunktet er biler/kjøretøyer, men poenget med programmet er undholdning for alle pengene. Her ligger også kilden til programmets popularitet iom. at svært mange kvinner også liker programmet. Selv min gamle mor, den gangen 70 år gammel, likte den britiske humoren disse gutta varter opp med og hun var på ingen måter interessert i biler.

Skrevet

Kan umulig skjønne hvorfor muslimene blir provosert av det...Jeg er muslim og har nok blitt provosert tidligere av utsagn i media...MEN HVA FAEN!om noen har slike fantasier...vel...la dem ha det?han sa jo ikke at muslimske damer er horer?han sa bare at de har på seg tanga og strømper?

uansett...helt poengløst å krangle pga dette....

Skrevet
Kan umulig skjønne hvorfor muslimene blir provosert av det...Jeg er muslim og har nok blitt provosert tidligere av utsagn i media...MEN HVA FAEN!om noen har slike fantasier...vel...la dem ha det?han sa jo ikke at muslimske damer er horer?han sa bare at de har på seg tanga og strømper?

uansett...helt poengløst å krangle pga dette....

Clarkson sa faktisk ikke engang at muslimske kvinner har på seg tanga og strømper. Han sa kun at han hadde sett en kvinne i burka som hadde på seg røde strømper og tanga under burkaen. Det er en verden til forskjell på disse uttalelsene.

Det er litt viktig å forstå bakgrunnen for spøken. Poenget er den generelle samfunnsdebatten i Europa der flere og flere land forbyr bruken av burka i det offentlige rom. Årsaken er av sikkerhetsmessige grunner, men det ligger nok et aspekt av religionskritikk i forbudene også.

Burkaen er et klesplagg som er utviklet mhp. at kvinnen er mannens eiendom. Ingen fremmede menn har rett til å se hans kvinne og derfor skal hun ha på seg en burka. Som en bonuseffekt er sjansen mindre for at hun evt. kan få uønsket oppmerksomhet fra fremmede menn (les: miljøene der burka er alminnelig er ikke de mest opplyste i vestlig forstand).

Det var dette poenget Hammon tok opp da han sa at kvinner kunne bære burka slik at menn ikke blir distrahert av lettkledde kvinner i sommervarmen når de kjører bil. Clarkson argumenterte deretter for at dette ikke var en god løsning for han hadde sett en kvinne i burka som hadde på seg røde strømper og tanga... underforstått at man aldri vet hva en kvinne i burka har på seg under burkaen og i sommervarmen kan slike fantasier være distraherende også.

Uskyldig britisk humor på sitt beste og intet å hisse seg opp over, men islamistene griper enhver sjanse som byr seg til å rakke ned på vesten. Patetisk, men dette er taperens privilegium når han ikke har flere saklige argumenter i diskusjonen.

Skrevet

Klagingen på burkauttalelsen til Clarkson er så til de grader håpløs, at jeg finner ikke ord! Man finner ikke en mer nærtagende gruppe enn muslimer. Måtte fluene fra tusen døde kameler hjemsøke armhulene til alle de selvhøytidelige, fanatiske hatere av en fri verden! Sånn, der fikk jeg sagt det :lol:

Skrevet

Det første jeg tenkte etter at jeg hadde ledd av burkauttalelsen hans, var at "Dette kommer det til å bli bråk av!".

Jeg synes folk kan slutte å ta alt de sier og gjør så høytidlig.

Skrevet
Klagingen på burkauttalelsen til Clarkson er så til de grader håpløs, at jeg finner ikke ord! Man finner ikke en mer nærtagende gruppe enn muslimer. Måtte fluene fra tusen døde kameler hjemsøke armhulene til alle de selvhøytidelige, fanatiske hatere av en fri verden! Sånn, der fikk jeg sagt det :lol:

Du fikk sagt det hvertfall... Muslimer generelt er OK, men det er den ene hårsåre gruppa som trenger å ta seg en ferie...

Skrevet

+1

Vet enda ikke om en eneste normal muslim som ville tatt seg nær av en sånn melding. Virker som om noen få til en hver tid gjør alt de kan for å stille en hel religion i et dårlig lys.

Det paradoksale er jo at de sidene av islamsk lære de påstår krever jihad mot vantro er like latterlig utdaterte og ute av sammenheng som det man kan finne i det gamle testamente der kjettere og vantro skal døpes i ild og med sverd.

Religion er dessverre blitt en unnskyldning for opprør for opprørets del,virker det som.

Holder meg heller til Friedrich Nietszche og Douglas Adams jeg da. :P

Skrevet

Joda, kristendommen har ikke akkurat oppført seg stuerent opp gjennom årene. Det jeg vel egentlig mente var at enkelte muslimer misforstår alt mulig med vilje for å kunne ha noe å hate resten av verden for. Og det ser du aldri folk med annen religiøs bakgrunn gjøre.

Skrevet

+1

Skrevet

Jeg hater ekstreme grupperinger av all sort, og spesielt ekstreme muslimer. De ødelegger så totalt for seg selv og mange andre. At muslimer er hårsåre er ikke noe som er nytt akkurat..

Det hjelper ikke at de krever egne klesplagg og spesielt tilbredt mat, det viser jo enorm forståelse og hengivenhet til det landet de har fått lov til å bli medlemmer av,Norge - NOT. Dette faktum kommer kun til å ordne seg så fort man innser man bor i Norge, med alt det medfører.

Dette er det få som tørr å si høyt dessverre, men i hver eneste muslimdebatt jeg har hatt har en av disse emnene vært oppe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...