Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste av miljøutslippene kommer fra store lasteskip elle va det nå heter.

Tror ordet du leter etter er kull.

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Skrevet

Det meste av miljøutslippene kommer fra store lasteskip elle va det nå heter.

Tror ordet du leter etter er kull.

Menta de største miljøutslippene som kom fra transportmidler osv.

Skrevet

mest utslipp kommer det fra naturen selv den, 75% fra våtmarksområder som kondenserer, så har du lynnedslag som tilsvarer 3600-bilers forbruk per lyn, så lyner det 100 ganger i sekundet, så kan man begynne å regne seg fram til resultatet av denne forurensningen..

så har vi fly og båttransport, industri ++

er jo til å le av dette miljøhysteriet, men jeg skjønner myndighetene godt, sakte men sikkert finner de på restriksjoner og øker prisene så de får mer penger til statskassa de kan bruke på zen-kurs..

Skrevet

Menta de største miljøutslippene som kom fra transportmidler osv.

Ettersom transportmidler er en ganske stor gruppe og som blir drevet av mange forskjellige typer drivstoff, så kan det være. Selv om jeg ville tro man kan få ganske stor utslip om man er like generell på andre områder - om f.eks. industri blir regnet som en kategori (da inngår jo alt fra gruvedrift i Kina til forskjellige fabrikker her i Europa). Uansett blir kull regnet som det stoffet med høyest menneskelagd utslipp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Environmen ... ts_of_coal

Skrevet
Glemmer ikke den gangen Clarkson satte en M5 Touring og en E65 AMG rett uttafor møtelokalene til en eller annen miljøorganisasjon 8)

Jeg og en kamerat gjorde noe liknende da vi så at Fredric Hauge var på samme bensinstasjon som vi skulle fylle på! Vi fylte begge 98 oktan og lot bilene gå på tomgang mens vi fylte. En A6 med V6er og en Chevrolet Tahoe med tørst V8er er jo ikke akkurat snille med miljøet! Og om han sa noe? Å jada, han kom bort med pølsa i handa og sa "Bare et lite tips! Steng av motoren så sparer dere miljøet bittelitt" Før det smeller kjekt fra kompisen min "Joda men jeg bryr meg ikke så mye om de greiene der, det er derfor jeg kjører Amerikansk bil som du ser" Huge får bare fram "Selvfølgelig" og et lurt flir før han setter seg i BioPower Sabben sin og kjører avgårde :wink: "Og den jævelen snakker som miljø som selv kjører Saab med Bensinturbo" kommer det nok en gang fra min Tahoe kjørende kompis :applause::wink:

Lurt å stå med motoren igang i EX-sone 0. Det er pga sånne som dere at ulykker skjer. :roll:

Du røyker gjerne mens du fyller bensin også?

Skrevet
mest utslipp kommer det fra naturen selv den, 75% fra våtmarksområder som kondenserer, så har du lynnedslag som tilsvarer 3600-bilers forbruk per lyn, så lyner det 100 ganger i sekundet, så kan man begynne å regne seg fram til resultatet av denne forurensningen..

er jo til å le av dette miljøhysteriet, men jeg skjønner myndighetene godt, sakte men sikkert finner de på restriksjoner og øker prisene så de får mer penger til statskassa de kan bruke på zen-kurs..

har du ein link til dette eller ? litt vanskelig å forstå at ein eletrisk utladinig kan skape så veldig masse co2

Skrevet

Hvorfor tar det så lang tid før de nyeste top gear episodene er tilgjengelig på finalgear? Ellers så har jo episodene ligget der etter noen min etter sending...

Skrevet

Lurt å stå med motoren igang i EX-sone 0. Det er pga sånne som dere at ulykker skjer. :roll:

Nå har jeg enda ikke hørt om noen ulykker som er knyttet til tanking av bensin med motoren i gang! Røyker gjør jeg heller ikke i det hele tatt, men snakker i mobilen mens jeg tanker kan jeg finne på av og til :wink:

Skrevet

har du ein link til dette eller ? litt vanskelig å forstå at ein eletrisk utladinig kan skape så veldig masse co2

dessverre, det er mulig det står på nettet noe sted, men jeg har lest dette i tidsskrifter og naturprogram, kan ikke annet enn å love at jeg ikke finner på det i hvertfall..

Jeg har en ganske stor interesse for ekstremvær som lyn, flom, stormer og tornadoer++ så det meste er ting jeg har lest ang dette.

Skrevet

Nå har jeg enda ikke hørt om noen ulykker som er knyttet til tanking av bensin med motoren i gang! Røyker gjør jeg heller ikke i det hele tatt, men snakker i mobilen mens jeg tanker kan jeg finne på av og til :wink:

Telefon:

Et annet scenario er at det kan komme gnist fra batteriet hvis du mister den i bakken.

Selvfølgelig går det som regel bra å la motoren gå mens man fyller bensin, men her handler det om å minimere risiko for antenning.

Feil på elektrisk anlegg som overslag på tenningen og andre ting kan føre til en brann.

En bensinstasjon har 3 regler: Ikke bruk telefon mens du tanker, slå av tenningen når du tanker og ikke snakk i telefonen mens du tanker.

Tror du det er uten grunn at disse reglene er universale for alle bensinstasjoner?

Du er et godt eksempel på hvor selvdestruktive mennesker er, når du bryter en regel kun fordi du ikke forstår den.

Det går som regel bra å balansere på et rekkverk i 10. etasje, men man gjør det bare ikke.

Skrevet

Telefon:

Et annet scenario er at det kan komme gnist fra batteriet hvis du mister den i bakken.

Selvfølgelig går det som regel bra å la motoren gå mens man fyller bensin, men her handler det om å minimere risiko for antenning.

Feil på elektrisk anlegg som overslag på tenningen og andre ting kan føre til en brann.

En bensinstasjon har 3 regler: Ikke bruk telefon mens du tanker, slå av tenningen når du tanker og ikke snakk i telefonen mens du tanker.

Tror du det er uten grunn at disse reglene er universale for alle bensinstasjoner?

Du er et godt eksempel på hvor selvdestruktive mennesker er, når du bryter en regel kun fordi du ikke forstår den.

Det går som regel bra å balansere på et rekkverk i 10. etasje, men man gjør det bare ikke.

Fredrik, du er en av persontypene jeg kunne gått bort og skreket til. De varslene der står der av en grunn! Fy faen jeg blir så provosert av folk som gjør slike ting, når du vet at du ikke skal.

Skrevet

Telefon:

Jeg skal være ærlig og si at av og til så gidder jeg ikke å skru av bilen når jeg fyller bensin, enten fordi jeg fyller på kort og ikke forlater bilen eller fordi fruen sitter i bilen og passer på! Er det grisekalt ute så hender det også jeg lar bilen gå på tomgang, men dette er min sak og ikke deres! Dere kan kalle meg hva det dere vil men det er sånn jeg gjør det, med eller uten deres samtykke! Regler er skrevet for å følges, men noen regler er idiotiske selv om de er høyst aktuelle! Det er heller ikke lov å kjøre over farts grensen men man gjør det likevel av og til!

Fredrik, du er en av persontypene jeg kunne gått bort og skreket til. De varslene der står der av en grunn! Fy faen jeg blir så provosert av folk som gjør slike ting, når du vet at du ikke skal.

Har aldri blitt snakket til pga fyller uten å slå av tenninga men hadde du kommet bort og skreket til meg oppi trynet mitt så kan det være du hadde fått noe kortere nese hvis jeg hadde vært i riktig galt humør! :wink: Greit at man skal passe på andre men å gjøre det på en frekk og provoserende måte har jeg vanskelig for å respektere!

Skrevet

Jeg hadde egentlig pekt på forbudtskiltet først, også tatt det derifra hvis du fortsatte -kort nese eller ei, du hadde fått høre hvertfall om jeg hadde fått "det driter vel jeg i" blikket. Noe som virker implementert i dine svar så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...