Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dæven Fredrik,det skulle ha vært meg du møtte ved den pumpa,med sønnen min i bilen..

Tipper det ikke hadde vært jeg som spiste gjennom sugerør etter det.

Jeg hadde sluttet å slå deg når du hostet blod,men det kun for å unngå drapsdom.

Noen som både tror de skal røyke,samt ha motoren igang ved pumpa,som så skal slåss hvis noen sier til dem at det er potensielt livsfarlig,fortjener så mye juling at Sunaas sykehus blir neste stopp.

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvordan forsvarer du mobilbruken din ved pumpen da, Fredrik?

Jeg forsvarer den med den enkle forklaring av at jeg ser det svært lite sannsynlig at min vesle Iphone skal klare å antenne en hel bensinstasjon :roll: I tillegg til at jeg ikke gidder å kanskje avslutte en viktig jobbrelatert samtale for å fylle bensin, eller at jeg like godt kan svare telefonen som ringer i stede for å stå å se tomt ut i lufta mens tanken fylles! Derfor! :!:

Dæven Fredrik,det skulle ha vært meg du møtte ved den pumpa,med sønnen min i bilen..

Jeg hadde sluttet å slå deg når du hostet blod,men det kun for å unngå drapsdom.

Noen som både tror de skal røyke,samt ha motoren igang ved pumpa,som så skal slåss hvis noen sier til dem at det er potensielt livsfarlig,fortjener så mye juling at Sunaas sykehus blir neste stopp.

Da synes jeg ikke du skal ta med deg guttungen i bilen i det heletatt! Jeg hadde selvsagt ikke dratt til en som trykket på nødstop knappen, men det hadde ikke vært langt unna. Men for all del! Slå først du, sånn at jeg med god grunn kunne få tatt igjen! Det skulle vært meg en fornøyelse, og hvem av oss som til slutt hostet blod ville vise seg. Men jeg må innrømme at jeg har det med å få "siste ordet", å feige ut er bannlyst! Skulle jeg frykte for min egen sikkerhet mellom bensinpumpene så er det jo en "trygget" at jeg har 10 år bak meg med diverse kampsport og selvforsvars aktiviteter. Så jeg kan love deg at jeg skulle forsvart meg etter beste evne, selv med sønnen din som skrekkslagent vitne. Har til nå holdt meg utenfor sånne situasjoner, men skulle det oppstå så er i allfall jeg godt ruster. Vet ikke hvordan det er med deg Wacman, men jeg skulle i allfall gjort mitt for at det ikke var meg som havna på det sykehuset ditt!

Men sett at vi to møttes på en bensinstasjon og jeg tanker med motoren i gang! Du har med sønnen din og snakker til meg fordi motoren min går, jeg ignorerer din hendvendelse hvor du peker på skiltet! Jeg sier kanskje "er snart ferdig" eller "fint skilt ja". Hadde du virkelig satt igang en slosskamp da? eller blei du for tøff på tastene? Hvis du kikker litt på idiot innlegget ditt over her og mitt dertil idotiske svar så skulle man ikke tro at et var skrevet av voksne tenkende mennesker :roll: Voksene tenkende mennesker skrur av motoren ved tanken sier du kanskje da! Vel kun hvis det voksene tenkende mennesket med motoren i gang vurderer faren som minimal, fordi det er det det hele handler om her! At jeg men kanskje ikke du mener at det ikke er særlig farlig å fylle bensin med motoren i gang :!:

Skrevet
Jeg hadde egentlig pekt på forbudtskiltet først, også tatt det derifra hvis du fortsatte -kort nese eller ei, du hadde fått høre hvertfall om jeg hadde fått "det driter vel jeg i" blikket. Noe som virker implementert i dine svar så langt.

Det er klart det at hvis du hadde kommet i en human tone og pekt på skiltet så hadde jeg jo ikke fyrt opp, men noe videre respons på hendvendelsen din hadde du nok ikke fått. Sånne som skal gå rundt og passe på at alle andre følger reglene irriterer meg, og jeg blir på en måte trassig når de kommer og kjefter på meg og da ender det med at jeg gjør stikk motsatt. Hadde det vært de ansatte på stasjonen som snakket til meg eller en person med autoritet så hadde selvsagt saken vært en helt annen

Når jeg bunkrer diesel til båten på marinaen så lar jeg alltid motoren gå mens jeg fyller, noe de aller fleste gjør og som jeg i allfall har vokst opp med. Når det kommer til bil så er det kun fordi jeg ikke gidder å skru av motoren

Hvordan greier du å si at regelen er idiotisk og "høyst aktuell" i samme setning? Så lenge jeg står på samme bensinstasjon som deg når du fyller med motoren igang, er det så absolutt min sak. Da setter du mitt liv i fare med viten og vilje.

Jeg hadde gått bort å bedt deg om å slå av motoren for så å trykke inn nødstoppknappen til pumpene hvis du ikke gjorde det.

Hadde det ført til en kortere nese, hadde du fått en kortere saldo på konto.

Det er heldigvis skjeldent at det tar fyr på bensinstasjoner (blandt annet fordi folk flest følger reglene), men når det først skjer får det store konsekvenser. Hvordan hadde du følt deg hvis du brant opp ei stasjonsvogn full av barn fordi du ikke giddet å slå av tenningen?

Så hvis du står og tanker å det står en ved siden av med motoren i gang så snakker du til de, og eventuellt trykker på nødstop knappen hvis de slår seg vrange? Da tror jeg du etterhvert hadde fått mer en nesa slått inn for å si det sånn, så kan du jo velge selv om det er kulere å "passe på" andre folk og lage bråk også da ende opp med å spise og pisse gjennom en slange! Det er bedre å leve med en tynn lommebok enn å få skallen slått inn for å si det sånn.

Idiotiske holdninger og innlegg fortjener idiotiske svar!

Jeg har faktisk aldri opplevd at noen har tanket med motoren igang mens jeg har vært på en bensinstasjon, men hvis det skjer, vil jeg si klart ifra og slå inn nødstopp (Hvis de har montert den så det er mulig å se den. Jeg har kun sett en bensinstasjon med tydelig skilting om hvor nødstoppknappen er plassert).

Det handler ikke om å passe på folk. Jeg har ingenting med å passe på deg. Det er den del av evolusjonen at du sprenger deg selv i luften ved å bryte de tre enkleste reglene i verden mens du fyller drivstoff. Survival of the fittest.

Jeg passer på meg selv ved å avbryte deg og evt. stenge av drivstofftilførselen.

Jeg er jeg en egoistisk jævel og jeg vil kjøre inn på bensinstasjonen, fylle bensin og kjøre derifra uten å få ødelagt meg selv og/eller bilen av en ignorant tulling som bryter regler for å føle seg tøff.

EX er en del av jobben min. Tar jeg med meg mobiltelefon (eller noe annet med batterier), lighter eller noe annet som kan antenne gass inn i en EX-sone, risikerer jeg å miste jobben. Det fører til at jeg har andre holdninger enn deg.

Skrevet

Fredrik90:

Er det mulig!? Du driter i risiko og gjør noe ulovlig fordi du har en viktig telefon fra jobben som du bare måååå svare mens du fyller på?? Er det mulig å ha mer selvsentrert og egoistisk perspektiv?

Nei, jeg gir opp og du er herved i mine øyne i samme bås som Justturbodiesel og det bør si sitt.

Skrevet
Fredrik90:

Er det mulig!? Du driter i risiko og gjør noe ulovlig fordi du har en viktig telefon fra jobben som du bare måååå svare mens du fyller på?? Er det mulig å ha mer selvsentrert og egoistisk perspektiv?

Nei, jeg gir opp og du er herved i mine øyne i samme bås som Justturbodiesel og det bør si sitt.

Jeg tror vi kan konkludere med at Fredrik90 er et forumtroll på lik linje med Justturbodiesel. ;)

Skrevet

Merkelig at det ikke skal mer til å si sin mening å gjøre som man vil for å bli stemplet nord og ned av dere! Skjønner at du har høy fokus på dette du som jobber med det yngvejos! Verden er full av selvsentrerte og egoistiske personer så dere må da slite veldig i samfunnet! På akuratt dette punktet innrømmer jeg at jeg er egoistisk fordi jeg anser det som en fille sak, ellers så er jeg ganske så hensynsfull mot mine medmennesker!

Skrevet
Merkelig at det ikke skal mer til å si sin mening å gjøre som man vil for å bli stemplet nord og ned av dere! Skjønner at du har høy fokus på dette du som jobber med det yngvejos! Verden er full av selvsentrerte og egoistiske personer så dere må da slite veldig i samfunnet! På akuratt dette punktet innrømmer jeg at jeg er egoistisk fordi jeg anser det som en fille sak, ellers så er jeg ganske så hensynsfull mot mine medmennesker!

En fornuftig selvinnsikt kommer (ofte) med alderen. Når man er ung er det vanskelig å ta innover seg at man tar feil og enda vanskeligere å innrømme det overfor andre. Det er faktisk du som er selvsentrert og temmelig egoistisk når du setter andres liv i fare fordi du mener at dine handlinger ikke er farlige for deg selv.

Det er denne kortsiktigheten som bl.a gjør at unge sjåfører ofte overvurderer egne evner i trafikken. De tror at de er verdensmestre i alt og selvfølgelig... med 2-3 års erfaring bak rattet er ingen bedre til å kjøre bil... :roll:

Skrevet

Ja fy faen, han har 10 år med kampsport bak seg. Derfor tøffingen vil denge andre enn å følge enkle, klare og viktige regler. Henger med slike idioter som kan kampsport eller er svære til daglig. Har sagt det til dem og sier det til han her og: Du er ingen superman av den grunn og blør som alle andre, aldri glem det. Har ikke mer å tilføye i denne tråden.

Skrevet

Med de meningene du har ytret i denne tråden, er det ikke så rart at du har blitt stemplet. (Det kan virke som om du ønsker å ha siste ordet, som du nevnte i et tidligere innlegg at du foretrekker.)

Det virker som om du konkluderer med at de fleste (inkludert både deg og meg) hovedsaklig bryr seg om seg selv.

Mine innlegg har jeg skrevet for å få deg til å tenke deg om. Det finnes mange dagligdagse situasjoner som man ikke tenker over at er/kan være farlige og da er det fint å bli ledet på rett spor av andre som har fått innprentet dette feks via jobben.

jeg håper ivertfall at mine innlegg i denne tråden får deg til å tenke deg om en gang til neste gang du fyller drivstoff med motoren igang eller i telefonen. I et forsøk på å finne bevis for at mobiltelefon under tanking er farlig, leste jeg om en sak på en bensinstasjon hvor en mann fikk svidd sine edle deler fordi telefonen ringte i bukselommen mens han tanket.

Dermed har jeg lært at det kan være lurt å legge igjen telefonen i bilen.

Skrevet
Merkelig at det ikke skal mer til å si sin mening å gjøre som man vil for å bli stemplet nord og ned av dere!

ellers så er jeg ganske så hensynsfull mot mine medmennesker!

Du graver jo litt din egen grav her. Når jeg leser innleggene dine fra side 4 og utover så er det ganske provoserende lesning.

Synes du framstår veldig likegyldig og usympatisk her. Type "kranglefant på 18år som vet best, og om noen sier i mot så er vold en god løsning"

Glad jeg ikke er i Arendal nå og sier dette til deg face to face, da hadde jeg vel fått flat nese. (jeg har trossalt ikke kampsporttrening) :lol:

Forresten veldig så denne tråden avsporet. Klikket meg egentlig inn her for å lese litt gullkorn fra clarkson :?

Skrevet
Hvordan forsvarer du mobilbruken din ved pumpen da, Fredrik?

Jeg forsvarer den med den enkle forklaring av at jeg ser det svært lite sannsynlig at min vesle Iphone skal klare å antenne en hel bensinstasjon :roll: I tillegg til at jeg ikke gidder å kanskje avslutte en viktig jobbrelatert samtale for å fylle bensin, eller at jeg like godt kan svare telefonen som ringer i stede for å stå å se tomt ut i lufta mens tanken fylles! Derfor! :!:

Da synes jeg ikke du skal ta med deg guttungen i bilen i det heletatt! Jeg hadde selvsagt ikke dratt til en som trykket på nødstop knappen, men det hadde ikke vært langt unna. Men for all del! Slå først du, sånn at jeg med god grunn kunne få tatt igjen! Det skulle vært meg en fornøyelse, og hvem av oss som til slutt hostet blod ville vise seg. Men jeg må innrømme at jeg har det med å få "siste ordet", å feige ut er bannlyst! Skulle jeg frykte for min egen sikkerhet mellom bensinpumpene så er det jo en "trygget" at jeg har 10 år bak meg med diverse kampsport og selvforsvars aktiviteter. Så jeg kan love deg at jeg skulle forsvart meg etter beste evne, selv med sønnen din som skrekkslagent vitne. Har til nå holdt meg utenfor sånne situasjoner, men skulle det oppstå så er i allfall jeg godt ruster. Vet ikke hvordan det er med deg Wacman, men jeg skulle i allfall gjort mitt for at det ikke var meg som havna på det sykehuset ditt!

Men sett at vi to møttes på en bensinstasjon og jeg tanker med motoren i gang! Du har med sønnen din og snakker til meg fordi motoren min går, jeg ignorerer din hendvendelse hvor du peker på skiltet! Jeg sier kanskje "er snart ferdig" eller "fint skilt ja". Hadde du virkelig satt igang en slosskamp da? eller blei du for tøff på tastene? Hvis du kikker litt på idiot innlegget ditt over her og mitt dertil idotiske svar så skulle man ikke tro at et var skrevet av voksne tenkende mennesker :roll: Voksene tenkende mennesker skrur av motoren ved tanken sier du kanskje da! Vel kun hvis det voksene tenkende mennesket med motoren i gang vurderer faren som minimal, fordi det er det det hele handler om her! At jeg men kanskje ikke du mener at det ikke er særlig farlig å fylle bensin med motoren i gang :!:

Tøff på tastene indeed..

Jeg svarte på det du skrev,som var noe sånt som at det ikke var aktuelt for deg å bli irettesatt av folk,likegyldig av hva du selv gjorde feil.

Det var heller aldri snakk om å være førstemann til å slå,det var da vitterlig du som var ham med de frodige uttalelser om slag. Det jeg sa var at hadde du møtt meg,ville du muligens måttet bite i deg et par av de ordene,noe jeg står ved.

Du er ikke den eneste som har trent kampsport vettu,men har du trent kampsport,bør du vite at man ikke er den angripende part.

Skulle jeg kommet i en sånn situasjon med deg eller en annen idiot (ja,jeg har dessverre begynt å regne deg som en sånn nå. Gjorde ikke det før.)

ville jeg sørget for at alle de fine truslene og det første slaget ble fanget av pumpekameraene,slik at jeg tilogmed kan tåle å få julig,men ødelegge livet ditt.

Det det var snakk om,var noen som reagerer med å "korte inn nesa" på noen som sier ifra,mitt svar var at er det tilfelle kan det hende du,eller andre ryker på en ubehagelig overraskelse.

Man vet aldri hvem man møter,så det minste man bør satse på,er normal folkeskikk.

Skrevet

Denne saken har tatt litt av synes jeg nå! Jeg må aller først få si at jeg har ikke for vane å starte slagsmål og bråk men at skulle jeg føle meg truet så vil jeg som de fleste andre forsvare meg! Det med flat nese og erfaring innen kampsporten var mere ment som å undrestreke hva jeg har til overs for sånne som skal gå å passe på andre og ut i fra Wacmans innlegg over her så siktet han til direkte angrep! Etter 10 år med sporten så er jo regel nummer 1 at man ikke skal være den angripende part, så jeg hadde aldri satt i gang bråk uten at jeg hadde vurdert min egen sikkerhet truet. Jeg er ingen person som synes det er stas å utøve vold og skade mot andre, har faktisk ikke vært i slosskamp siden barneskolen etter det jeg kan huske :wink: Jobbet som dørvakt ved ett utested en periode og da blei det jo litt håndgemeng til tider men også der var reglen at men ikke skulle være den angripende part!

Skal jeg være ærlig så kommer jeg jo til å tenke på akkurat denne saken neste gang jeg skal tanke, og kanskje skrur jeg av motoren også hvis jeg ikke er alene på stasjonen.

Skrevet

Er det egoistisk å tenke på andres og egen sikkerhet? :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...