alltid_BMW Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 fant DENNE linken til mod på vindusvisker-armer. E60 armer på en E39. Dessverre for mye jobb for min del, men tenkte jeg kunne være hyggelig å dele linken med dere andre
Johnny.fjetland Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Hei alle sammen. Da har jeg fått de flate viskerene som ble tipset av Alpejohn men som fryktet, de funker ikke de heller.... faen. http://www.m-99.co.uk/Windscreen_Wipers ... ipers.html Er det noen som vet om det går an å sette visker armer fra en E60 over på en E39???
alltid_BMW Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Hei alle sammen.Da har jeg fått de flate viskerene som ble tipset av Alpejohn men som fryktet, de funker ikke de heller.... faen. http://www.m-99.co.uk/Windscreen_Wipers ... ipers.html Er det noen som vet om det går an å sette visker armer fra en E60 over på en E39??? Det var synd, men forventet. Var verd et forsøk da! Se på linken min over, den inneholder en oppskrift på hvordan man kan få E60 armer på en E39
Johnny.fjetland Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Halloen igjen Ja det ser ut til at den eneste løsningen er å kjøpe brukte E60 armer og lage de til. Synd.
Yttervik Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Noen update på dette? Trenger nye viskere, men kjøper kun "vanlige" om jeg er HELT nødt! Flatviskere er så utrolig mye bedre
alltid_BMW Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Skulle så ønske det var det... Men jeg for min del har ikke fått noen gjennombrudd ang. temaet dessverre. Det ideelle hadde vært å få en med teknisk innsikt, pågangsmot, tid og lyst og med øyne for metallarbeid til å gå løs på problemet. Vedkomme kunne da ha bygget om et par E60 armer til å passe E39... Deretter tatt mål og bilder, og postet oppskriften her. Eller tilbudt sine tjenester her på forumet. Kunne sikkert tjent fett på det en stund...
Yttervik Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Det var jo synd å høre. Det beste alternativet er da originale BMW, evt. Bosch? Hvor mye må jeg ut med for et sett slike? Har Biltema noen som passer kanskje?
alltid_BMW Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Min erfaring er at Bosch er dårlige etter 2 dager... Aldri mer Bosch for min del. Har ingen erfaring med Bilteam sine på BMW, men sist jeg kjøpte viskere prøvde jeg noen fra Bilxtra og de var helt ok. De laget noen striper nederst til venstre ganske fort (vel og merke var det høst/vinter/drittvær da), men det virker som at de ligger bedre på ruta enn Bosch sine... Og holder lenger all over. Husker ikke merket dessverre, men tror det var noe blått og grønt på esken
Alpejohn Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Var vel biltema sine viskere som vant en test for litt siden? Til og med bedre en orginale viskere Jeg og har dårlig erfaring med bosch, kjøpte på v70en en gang, etter en halvtime var det striper over HELE ruta.. helt jævlig.. Å de kosta 400 spenn.....! Jeg kjøper biltema nestegang for og teste..
Yttervik Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Hvilken test Alpejohn? Link gjerne Mener jeg leste lenger frem i tråden at de eneste fra Biltema som kanskje passer er de kjempebillige til 30 kr stk. De andre typene passer visst ikke (men dette er da skrevet for nesten ett år siden, og de kan jo ha fått nye typer). Må vel bare stikke innom i morgen og se. Eneste er at jeg tror det kan bli problematisk å få de til å passe siden viskerarmene har spoilere. Så forresten at ene spoileren er knekt, finnes denne hos f.eks. KOED?
Otis Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Jeg holder fremdeles en knapp på OEM jeg. Aner ikke hvorfor, men de er faktisk veldig bra.
scoot Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Kapp av festet, sveis på fra e36/46 vel? Kappet nettopp festet på min E34 ( den har jo kroken andre veien på førersiden, så her må man også kjøpe unødvendige dyre viskere ) Vinkelsliper - snu - sveis - funker gull
Yttervik Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Biltemas viskere passer IKKE. Var innom for å se, og ingen av typene passet. En av de ansatte sa at en kar hadde vært innom tidligere på dagen på jakt etter viskere til 5-serie, og han fant heller ingen som passet. Blir vel originale fra BMW da..
gullsakar Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 høres ut som mye styr dette her.. regn arbeidet med nye innfestninger ++ om til penger så blir det dyrt det også.. skikkelige bosch viskere med spoiler ligger rolig å blir pressa fint ned i fart og visker bra... med gjevnlig vask (gjerne med diesel) holder de fint året rundt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå