larserso Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Ny småttis er på vei og større bil må til. Har egentlig sett for meg å eie 3-serie i en eller annen form i en god stund til så jeg har veldig liten oversikt på 5-serien. Prøver å få et visst overblikk og håper dere kan hjelpe meg på vei Det er 520d og 525d jeg tror blir de mest aktuelle modellene. Stemmer det at 520d hadde samme motor hele tida fra 2004 til 2010, mens 525d fikk ny motor i 2007 (mars?)? Har lest meg til at 525d med manuell gikk ned fra 187g/km CO2 til 171g/km i 2007 samtidig som den gikk opp fra 177hk til 197hk. En 525d fra 2007 virker derfor ganske interessant å importere. Er dette en type bil man burde kjøpe med automat? Er i utgangspunktet veldig tilhenger av manuell, men spesielt en 525d vil kanskje være veldig fin med automat. Er det ting man bør være klar over når man skal kjøpe seg en E61 i forhold til oppgraderinger og forbedringer som bør prioriteres? Min nåværende 320d er importert fra Tyskland, men burde jeg se på andre land som Sverige? Tips til sider mottas med takk Håper dere kan lede meg litt på riktig vei her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Er ingen 5-serie ekspert, men mener bestmt at også 520d fikk ny motor sent i 07. Selv synes jeg faceliften som kom i 07 ser penere ut, og den nye motoren i 525d er en drøm ( i allefall i 3-serien...), så hvis økonomien tillater så er det nok en 525d som bør stå øverst på ønskelista Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Kjøp E61 520D automatgir, du vill ikke angre!. Søsteren min og typen importerete nå nettopp en 2008modell E61 520D facelift med 177HK, Fy faen for en bil rett og slett, den drar meget godt, den har utrolige kjøre egenskaper, den er full i utstyr. Du kommer aldri til og angre:) lykke til med både junior og bilkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Vi kjøpte nylig en importert E61 525D 2007 modell. Og med automat, kan det ikke bli deiligere. Bilen er en DRØM å kjøre, og den har massevis av plass. Og den går veldig bra til en familiebil å være Anbefaler E61 på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Juli 30, 2010 Share Skrevet Juli 30, 2010 Kan òg anbefale 525d med den nye 3-literen, kombinert med automatgir er dette ein finfin pakke! Sånn sett har eg òg gode erfaringar med motor og girkasse i 525d pre-facelift, men som nevnt tidlegare i tråden er facelift utgåva av E60/1 ein meir elegant bil enn pre-facelift, ikkje minst innvendig. Innvendig er det òg eit tydeleg skilje mellom pre-facelift og facelift når det gjeld opplevd materialkvalitet, i faceliftens favør. Ein 520d er nok og ein kjempebil, også kombinert med automat, men dersom du har økonomien til det ville i alle høve eg ha prioritert to ekstra sylindrar. Seks sylindrar er i mine auger mykje meir harmonisk i ein slik bil, både med tanke på moment og lydbilete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet Juli 30, 2010 Share Skrevet Juli 30, 2010 Har lest meg til at 525d med manuell gikk ned fra 187g/km CO2 til 171g/km i 2007 samtidig som den gikk opp fra 177hk til 197hk. En 525d fra 2007 virker derfor ganske interessant å importere. Dersom den vert interessant pga økonomi kan det vera verdt å merka seg at motorvolumet auka òg med den nye motoren, med omlag ein halvliter. No er ikkje eg noko importguru, men ein eventuell gevinst generert av mindre Co2 utslepp forsvinn vel fort i den halvliteren, samt fleire hestekrefter? Eller er det komen nye retningsliner for import der Co2-utslepp er avgjerande for reknestykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 2, 2010 Forfatter Share Skrevet August 2, 2010 Dersom den vert interessant pga økonomi kan det vera verdt å merka seg at motorvolumet auka òg med den nye motoren, med omlag ein halvliter. No er ikkje eg noko importguru, men ein eventuell gevinst generert av mindre Co2 utslepp forsvinn vel fort i den halvliteren, samt fleire hestekrefter? Eller er det komen nye retningsliner for import der Co2-utslepp er avgjerande for reknestykket? Motorvolum har ikke noen innvirkning på avgiftene, men vekt, co2 og hk har. Siden hk går opp og co2 ned går samlet avgift litt opp, men ikke mye på den nye. Har funnet ut at det kun er facelift med ny motor som er aktuell uansett om jeg går for 520d, 525d eller hva det nå blir. Skal få lagt ut egen bil for salg nå og se om den lar seg selge greit før jeg leter mer intesivt siden jeg har tid og mulighet til å selge først og kjøpe etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
justemann Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 Ok, I stand corrected! Eg trur ikkje du vil angre på å kjøpe ein bil med facelift, både utvendig og innvendig er skilnaden absolutt til stades. Sidan du har god tid ifbm dette kjøpet ville eg absolutt ha prøvd dei ulike typane (noko du sikkert har planar om). Ingenting er som fyrstehands kjennskap! Lukke til med kjøp og sal... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 2, 2010 Forfatter Share Skrevet August 2, 2010 Takker. Har bestemt meg for at det blir facelift og ny motortype ja. Skal få testa de mest aktuelle modellene så snart det lar seg gjøre. Noen som vet hvor jeg kan finne riktig nybilpris inkl. utstyr forresten? Har fått en kopi av "rødboka" så har bruktbilprisene og normal km-stand så mangler bare nybilpris inkl. utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 3, 2010 Share Skrevet August 3, 2010 Sjekk gjerne denne linken for de tekniske spørsmålene du stilte øverst i innlegget ditt: viewtopic.php?f=1&t=66848&p=1672450#p1672450 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 4, 2010 Forfatter Share Skrevet August 4, 2010 Takker Saltkjelen! Har lest tråden din den gangen du la den ut, men hadde glemt den så den var veldig nyttig lesing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå