Gå til innhold

Quaife diff installert! Førsteinntrykk (og Video!)

benjamin84
 Share

Anbefalte innlegg

du tar ikke helt feil, selv om grunnleggende er det ikke slik.

å bytte stabilisator stag (som vi kaller det på norsk) bak og ikke foran vil bli feil, ja.

men, dynamisk sett (lettere å se for seg dette om du allerede har en stiv bil), så vil bilen blir mer understyrt jo mer du stiver den foran.

at 1eren blir betraktelig bedre med stiver stag foran er veldig godt mulig, jeg har ikke forska så mye på denne bilen (da jeg ikke har hatt en slik selv), men det har med denne modellen,dekkene,understellet, demperne spesifikt å gjøre. Ikke hvordan dynamikken til syvende og sist er.

som sagt, på denne modellen så stemmer det nok som du sier, men det har med hvordan den allere der satt opp (utgangspunktet), men fysikken bak det er som Odd-M nevner (til en viss grad selvfølgelig).

Ja, tipset er ment kun for denne bilen :)

Basert på erfaringer fra 1-addicts.com (en god del som bruker bilen på bane, samt enkelte racingteam). Konklusjonen er at stanndard stab. stag er for mykt foran, men passe bak :)

Og at den trenger stivere fjærer rundt hele for å bli optimal på bane (men det ville jeg ikke gjort hvis jeg skal bruke bilen på telehiv etc i Norge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner det å bli glattere og glattere på mine såvidt-lovlige sommerdekk... og jeg begynner å få et inntrykk av hvordan denne diffen blir på snøføre, kan tro jeg gleder meg :D Vinterdekkene skal på om 12 dager, så da kan det bare begynne å snø for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Noen dager med is og slaps på morgenen... og de 15.000 som ble brukt på diffen er glemt for lenge siden! For en fantastisk modifikasjon! Anbefales til alle med en nyere BMW, er absolutt slik bilen burde vært fra fabrikk :) Første snøfall = ny video tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Sånn, tatt en liten video av diffen i aksjon ;)

du skulle tatt en slik video før den var montert og

Jepp burde egentlig tatt noen videoer i litt repeterbare situasjoner, men men. Skal hvertfall forsøke å få tatt noen brukbare videoer når det snør skikkelig neste gang så jeg får testet hva bilen faktisk kan kave seg gjennom av snø nå :)

Om du vil se omtrent hvordan bilen oppførte seg før diffen så er denne videoen som jeg postet tidligere i tråden en god beskrivelse. Ett-hjuls-drift er ikke kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Etter å ha slitt i ti år med 530 + 320 automat og vinterglatte veier, burde en Quiafe diff snarest komme inn i min 530. Orker ikke å skrive om igjen innlegget mitt om diffen som jeg slettet i ett google søk :evil: .

Noen som har prøvd Quaife differ på E34 E36 E39? Hørte av Eirik Viste her på forumet at en kar har bygd om e60/61 til sperrediff. Dette resulterte i en velfungerende bil med god dynamikk mellom ASC og diffen. Noen erfaringer her :?: SVÆRT interessert i synspunkter her.

P

Phu Ett innlegg som ikke ble borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...