pedro Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Ny pris her på 8.194,1519 kr + toll og avgifter og forsendelse på min 530 dat. I tillegg kommer montering. Det kommer vel også tollavgifter på dette beløpet, ca 2048,538 kr. Totalt 10242,69 Dette er ikke en billig oppgradering! Den kommer totalt på ca. 15,600 kroner. Dette er penger jeg ikke vil få igjen ved ett eventuelt salg. Men skulle jeg bestemme meg for å beholde bilen i tre år til er det en sum av 5000 pr. år for å kunne kjøre trygt og komfortabelt med en langt større framkommelighet på vinterføre enn i dag. Absolutt noe å tenke på siden diffen kan selges løst også etter salg av bilen. Benjamin. Du får pøse på med promovideo.Kanskje noen har på forumet kan montere den rimeligere enn Artic truck? Virkelig interessert i en slik dif. Spennende å høre om flere hopper på dette. Her er brevet jeg fikk tilbake på forespørselen min. Dear Mr Pedro Please find set out below our quotation for the equipment requested for your approval. We trust that we have not omitted any of the equipment discussed and hope that we can satisfy your requirements in due course. You will need to approve this by completing the 'Order Acceptance' box at the base of this form and return one copy to us along with payment in full. Make: BMW Model: E39 Inscription 530d Reg. Touring Asker Mr Pedro 1385 Norway PartNo Description Application Fitting (AW) Qty Parts Unit Retail Discount Sale Price Rear Axle 33-608-610 Quaife BMW Limited Slip Diff. Kit 530d Manual or Auto 60 1 £829.06 0 £829.0633-000-013 Shipping, Packing, & Documents 10kg Canada Croatia Cyprus Iceland 0 1 £64.62 0 £64.62 Norway Moldova Sub Total Rear Axle £893.68 Complete Quotation, Mail Order: £893.68 If you have any queries regarding this quotation and what is contained within the specification offered, we would be pleased to hear from you. Yours sincerely, Kevin Bird Technical Director Pinder Saran Workshop Controller I accept the proposed quotation, please contact me to confirm estimated delivery dates. Please note that deliveries can only be made to the statement address of the credit/debit card nominated below. I enclose a cheque for made payable to Kevin Bird Garages Ltd. I approve for you to debit my Mastercard/Visa/Switch card in the sum of Card No _____________________________________________________________________________ Valid From Date____________ Valid To Date____________Last 3 Digits on back ____________ Issue#__________ Type________________ Signature_______________________________________ Date_______________ £893.68 £893.68 ORDER ACCEPTANCE +VAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Tok kontakt med ett lokalt lastebilverksted for pris på jobben, men de henviste til Artic Truck. Artic Truck, ved Vidar, var ikke interssert i å gå inn i BMW markedet. Så de tar ikke den jobben på vegne av Artic Trucks slik som saken står nå. Mest på grunn av at dette ikke var forespørsel på en Nissan eller Ytotoa 4X4. Eirik, verksmesteren på Artic Truck, derimot, som tok Benjamins 1 serie, ønsker å gjøre flere diff jobber også på BMWer. Jobb(ca. 5000) og noen kroner i diffolje og 5 timers arbeid. Da skulle saken være biff etter hans mening. Dette forutsetter at det er rett fram arbeid uten komplikasjoner med å ta av diffen og montere den igjen. Er det flere som er interessert? Mulig å forhandle fram ett opplegg hos Artic Truck her hvis noen flere er interessert. Håper trådstarter legger ut litt mer "reklame" for diffen sin P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Benjamin84, nå som du har fått brukt den nye diffen en stund, er du fortsatt fornøyd? Hvordan funker den med DSC, noen tegn til at de ikke samarbeider? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Venter spent på svar her. Mye penger å bruke på dif. Må funke dette hvis investeringen skal kunne forsvares på bruktbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Har ikke erfaring med quife, men monterte m5 diff på en standard e39 med asc og halleluja for en oppgradering det var!! Hadde dog litt problemer med fremkomligheten på überglatte isveier ved i gang taging med asc på da den slo inn veldig lett, men det hadde nok littt med effekt i motoren å gjøre også Kjørte stort sett med asc av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Diffbrems for nyere BMW som ikke kunne få det som opt fra fabrikk, Er noe de fleste burde montere om de har økonomi med det. Kjørt min E34 uten, og med. Det er dag og natt forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benjamin84 Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 Kan gi en liten oppdatering på erfaringer, fortsatt vanvittig fornøyd Først og fremst fremkommelighet, jeg parkerer i en bakke, og bilen må gjennom 6-7 meter med ubrøytet innkjørsel hver morgen, med en forholdsvis bratt stigning. Både med og uten traction kontrollen på så funker det helt fantastisk, faktisk er det blitt mindre plagsomt å ha tractionkontrollen på nå enn det var tidligere da den slipper å jobbe så hardt. Tilbragte jul og nyttår på fjellet og var igjen imponert over fremkommeligheten, ikke følt behovet for piggdekk en gang! Så til det morsomme: testet bilen min (piggfri + quaife) mot en kamerats 316 grompact med 15% sperre og ambulansepigg, og jeg dro faktisk ifra (en billengde eller to på 500 meter) på skikkelig isete føre. I tillegg var min bil betraktelig enklere å holde i en rett linje, sannsynligvis fordi den alltid spant på begge hjulene. Glemte forsåvidt 90-graders svingen på enden av rettstrekket, kan skrive under på at bilen ikke bremser noe bedre enn før Moro-faktoren har jeg jo diskutert tidligere og den er fortsatt til stede, kjører hele veien til jobben (snødekte småveier) med fin og kontrollerbar slædd Har ikke angret et sekund på pengebruken, selv om jeg som Pedro påpeker aldri vil se de pengene igjen ved et evt. salg. Benjamin84, nå som du har fått brukt den nye diffen en stund, er du fortsatt fornøyd? Hvordan funker den med DSC, noen tegn til at de ikke samarbeider?ESP systemet virker forbilledlig godt :)Kjørte nedover E18 mot Tønsberg forrige uke når det snødde som værst og i en snødekt venstrefil i 120kmt så slo den inn på akkurat samme måte som tidligere om bilen slingret. I tillegg slo den mye sjeldnere inn ved fil-skifte da bilen ikke hadde samme tendens til å spinne bakhjulene ettersom et hjul stort sett alltid hadde grep.Eirik, verksmesteren på Artic Truck, derimot, som tok Benjamins 1 serie, ønsker å gjøre flere diff jobber også på BMWer.Fikk inntrykk av at det ikke var hverdagskost for de å jobbe på BMWer, men han gjorde en knallbra jobb. Nå har han også fått sett de spesielle utfordringene en Quaife installering byr på (demontering av diffen inni diffhuset er ikke helt enkelt) så jeg ville absolutt forsøkt å få han til å gjøre jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
narcatis Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Kronhjul montert på den nye diffen Gummislangen er satt inn for å holde orden på belleville "fjær"-platene som sørger for pre-load på diffen. Første forsøk uten denne slangen endte i most "fjær" og litt maskineringsarbeid. Litt dårlig forklart i installasjonsprosedyren dette punktet egentlig! Koffor måtte di dele Quaife diffen? den kommer jo komplett, er det justeringer inni den?:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
narcatis Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Har ikke erfaring med quife, men monterte m5 diff på en standard e39 med asc og halleluja for en oppgradering det var!! Hadde dog litt problemer med fremkomligheten på überglatte isveier ved i gang taging med asc på da den slo inn veldig lett, men det hadde nok littt med effekt i motoren å gjøre også Kjørte stort sett med asc av Har sjøl gått vekk fra org m5 diff og øve til quaife diff, og det er som natt og dag, så er fortsatt potensial for oppgradering på bilen din;o) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benjamin84 Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Koffor måtte di dele Quaife diffen?den kommer jo komplett, er det justeringer inni den?:S Beklager sent svar: Diffen er for stor til å lirke inn i diff-huset i en del, så den må ta's fra hverandre og monteres sammen igjen inni huset. Kronglete oppgave for å si det mildt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Den diffen der så artig ut! Har selv en 325d med 265 hk og sliter mildt sagt med grepet noen ganger, antispinnlampa har en tendens til å blinke febrilsk ved friskt pådrag! På bløt asfalt er det nesten håpløst, har selv tenkt at det kanskje kan skyldes for smale bakdekk (225) som sliter med veigrepet! Men jeg må bare spørre siden jeg ikke har peiling! Har denne Diffen noen påvirkning på 0-100, Toppfart og forbruk? Holdt nesten på å glemme det viktigste spørsmålet, er dette å få til E90? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Schmiedmann selger f.eks. http://www.schmiedmann.no/3_serie/E90/u ... tm#1934775 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Tok kontakt med ett lokalt lastebilverksted for pris på jobben, men de henviste til Artic Truck. Artic Truck, ved Vidar, var ikke interssert i å gå inn i BMW markedet. Så de tar ikke den jobben på vegne av Artic Trucks slik som saken står nå. Mest på grunn av at dette ikke var forespørsel på en Nissan eller Ytotoa 4X4.Eirik, verksmesteren på Artic Truck, derimot, som tok Benjamins 1 serie, ønsker å gjøre flere diff jobber også på BMWer. Jobb(ca. 5000) og noen kroner i diffolje og 5 timers arbeid. Da skulle saken være biff etter hans mening. Dette forutsetter at det er rett fram arbeid uten komplikasjoner med å ta av diffen og montere den igjen. Er det flere som er interessert? Mulig å forhandle fram ett opplegg hos Artic Truck her hvis noen flere er interessert. Håper trådstarter legger ut litt mer "reklame" for diffen sin P Jeg var i kontakt med birdsauto, ang diff til E39, og fikk en pris på 6500kr inkl frakt pr diff om jeg bestilte 5 stk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larshakon Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 For en flott 1er! helt samme farge og motor som min! -Bare jeg helt tydelig må få meg Quaife diff Edit: Noen som har noen peiling om dette er å få bytta i Tromsø? (ny i byen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Noen som har montert dette på e60 530d foreksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå