Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Erebus:

Nr2 der var ikke dum, men litt høyt priset i forhold til hva jeg vil legge i bil (tror jeg)

Det grå skinninteriøret til BMW får jeg frysninger av. Virker alltid som elendig kvalitet. Ser alltid "tørt" og slitt ut.

Freelander har hatt sine problemer ja, men det gjalt vel i hovedsak forrige generasjon? (om ikke dette er en av disse, bare med facelift da. Det er det vel kanskje når jeg tenker meg om...)

Skrevet

Hva med de flotte 318'ne du linker til da? Den ene selges av en privatperson og den andre selges av Økern bilauksjon, som er det siste stedet jeg ville ha kjøpt en bil.

Jeg er enig dette poenget, men en E46 318i Touring eller E46 318d Touring får normalt ikke så mye oppmerksomhet og det er bra hvis man ønsker å gjøre et godt kjøp. Jeg tror førøvrig at kjøpsloven gjelder i forhold til Økern Bilauksjon (eller tar jeg helt feil nå?).

Utfordringen med en eldre E39 med stor motor er at driftskostnadene generelt er temmelig høye. Hvis bilen stort sett skal brukes i weekendene bør man gjøre det enkelt. E46 Touring med liten firer (316i/318i/318d), Audi A4 Avant med liten motor (1,6/1,8, 2,0), Mercedes-Benz W203 T-modell med liten motor (180/200 diesel/bensin)... eller sub-premium biler som VW eller PSA er veien å gå.

Skrevet

96_1954214783.jpg

Litt av et bilde å legge ved annonsen #-o

Alle disse er jo dyre!

(Den siste linken der var jo en skikkelig bil!)

MEN! 3-serier > 5-serie. Trenger ikke så stor bil, selv om det er en god cruiser da.

Skrevet

Så på Mercedes-Benz W203 men den er så mye mer vellykket som sedan! Liker ikke helt baklysene på stasjonsvogna.

Skrevet

Ville definitivt gått for en 5-serie til fordel for plass generelt. E46 var iallefall på langt nær nok plass for oss med 1 barn. Barnevogn er grei å få inn men skal du på bilferie eller handle med vogna i bilen har du en utfordring på hånda ^^,

Skrevet

Jeg er vane med å dra på ikea med z4'en så tror nok e46 holder en stund. Forhåpentligvis er dette bare en "mellomstadiebil" også da, til vi ser hvordan vi kommer ut økonomisk. Skjønner ikke hvor mye folk skal ha plass til hele tiden... Før dro familier på 5 på bilferie i en VW Boble eller Golf1. Kan ikke helt se problemet ennå...

Skrevet
Ville definitivt gått for en 5-serie til fordel for plass generelt. E46 var iallefall på langt nær nok plass for oss med 1 barn. Barnevogn er grei å få inn men skal du på bilferie eller handle med vogna i bilen har du en utfordring på hånda ^^,

Vi har vært i Sydfrankrike 7 ganger med vår E46 Touring... uten takboks og med barnevogn. Vår familie teller to voksne (normale av størrelse) og to barn (7 og 17 år gamle) + en dachs, men den er ikke med til Frankrike. E46 Touring har faktisk et større bagsjerom enn E39 Touring målt i antall liter... :wink:

Skrevet

Synes det er litt kilent når de har gått tett oppunder 200.000, men det er jo ikke sikkert det er noe å bry seg om.

Dette blir uansett en bil som kun skal brukes i helgene, tur-retur Fredrikstad, Lillestrøm eller Tjøme.

Bilen skal være VELDIG godt priset om jeg slår til på en sølvgrå en :)

Det er jo fortsatt uansett bare en teoretisk øvelse, frem til noen kjøper bilen min...

Skrevet
":18u46q2b]

Bilen skal være VELDIG godt priset om jeg slår til på en sølvgrå en :)

Hehehe... sølvgrå er en veldig praktisk farge, men jeg forstår hva du mener. E46 Touring er kjempefin som blå (litt mange der ute kanskje), men jeg har også sansen for bl.a oxfordgreen og ikke minst rød.

3ewrpo2vuynjfy407av0.jpg

Skrevet

er en E39 så mye dyrere å holde enn en E46 da?

og 0-100 er vel en ting fredrik, men tror nok likevel en 520i 2.2 vil oppleves som sprekere fra la oss si 60-120 som er sjarmøretappen i norge...

Skrevet
":34fi70s1]Synes det er litt kilent når de har gått tett oppunder 200.000, men det er jo ikke sikkert det er noe å bry seg om.

Absolutt... en bil bør generelt være mest mulig ny og kjørt minst mulig. Vedlikeholdskostnadene stiger relativt dramatisk ved ca. 200000 Km samt at biler jevnt over får en 6-8 års krise med mange feil og problemer. Det mest fornuftige man kan kjøpe er en bil som enten har kjørt rundt 60000 Km, har alle services og er 3-4 år gammel... eller har kjørt rundt 110000 Km, har alle services (inkl. byttet slitasjedeler som bremseskiver/klosser og støtdempere) og er 4-6 år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...