Erebus Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... stype.html liten test av V8ern til 150.000 som står til salgs fredrik..
Der Barockengel Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Folk flest har ikke større krav til en bil at det er enn diesel, stasjonsvogn og at den har en lakkfarge som er sort eller titansølv. Jeg begynner seriøst å lure på om det er noe i veien med meg.
Fredrik Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Been there done that... min BMW er også en diesel, stasjonsvogn og er sølvfarget. Jeg har spesielt ergret meg over lakkfargen i alle år (7). At bilen er en Touring er forsåvidt OK, men at den er en diesel begynner jeg å bli lei av. Jeg har hatt en dieselbil siden 1997... dog med et års pause i 2000/01 da jeg hadde en 1997 E36 323i.
Der Barockengel Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 He-he - men hva i alle dager skal du velge da? Jeg har problemer med å finne en nybil som ikke er en stasjonsvogn, som ikke går på diesel - og som gir meg valget mellom 2-3 lakkfarger, dvs. ikke svart, hvit, grå eller sølv.
Fredrik Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 He-he - men hva i alle dager skal du velge da? Jeg har problemer med å finne en nybil som ikke er en stasjonsvogn, som ikke går på diesel - og som gir meg valget mellom 2-3 lakkfarger, dvs. ikke svart, hvit, grå eller sølv. Min neste bil blir ganske sikkert en stasjonsvogn eller en hatchback, men den blir helt sikkert ikke en dieselbil og den blir helt sikkert ikke sølvfarget. Jeg er imidlertid ganske fristet av tanken på å være litt mer original å kjøpe en litt eldre britisk "slengbil" som f.eks S-Type, XJ, Range Rover... klassisk mørkegrønn eller mørkerød.
Hakon Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 He-he - men hva i alle dager skal du velge da? Jeg har problemer med å finne en nybil som ikke er en stasjonsvogn, som ikke går på diesel - og som gir meg valget mellom 2-3 lakkfarger, dvs. ikke svart, hvit, grå eller sølv. Min neste bil blir ganske sikkert en stasjonsvogn eller en hatchback, men den blir helt sikkert ikke en dieselbil og den blir helt sikkert ikke sølvfarget. Jeg er imidlertid ganske fristet av tanken på å være litt mer original å kjøpe en litt eldre britisk "slengbil" som f.eks S-Type, XJ, Range Rover... klassisk mørkegrønn eller mørkerød. S-type er en snedig bil, men duverden så trist interiør pre facelift har. Range Rover Classic er et bedre alternativ da... (se opp for rust på bakluken:-)
[space] Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Hm, Forsikringen er ca 7000,- dyrere i året enn Z4'en 16.950,- i året. Ufint. Dette var for en 2000 modell 3.0l
Fredrik 90 Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Jeg hadde heller ikke vært redd for å kjøpe en såpass "ny" Jaguar! Og S-typen er jo en kjempe fin bil og for ikke å snakke om kjørekomfor, kvalitet og plass! Sikkert en noe uortodoks familiebil men hvorfor ikke gjøre noe ikke andre gjør? 3,0 liters sekser med nok av krefter er jo mer enn tilstrekkelig, 4,0 litern er bare tull å kjøpe med dagens bensinpriser selv om det er kult med V8. X-typen er også en fin bil men blir litt for billig og kjedelig til å kunne kalle seg Jaguar, husk at den består jo av 60% Mondeo! Da er s-typen en ekte Jaguar! Space: Hvis de tar seg så grådig betalt for en s-type så ville jeg vurdert å bytte selskap, det gjorde vi da jeg kjøpte E39en for noen år siden! Sparte mangfoldige tusen kroner!
[space] Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Er sikkert andre selskaper som kan konkurrere på Jaguar ja. På BMW derimot virker det på meg som Gjensidige er eneste valg. Dette bagasjerommet er derimot ikke verdens mest barnevognvennlige... Lavt!
Erebus Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 fredrik da, trenger ikke være så tung på gassen med V8ern som med V6ern, skulle ikke forundret meg om den brukte mindre drivstoff ved vanlig kjøring, trenger jo bare lunte rundt på 2000 rpm koster jo det samme, så why not... tipper V8ern er mer skuddsikker og, hehe...
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 ":2x6ug1q1]Er sikkert andre selskaper som kan konkurrere på Jaguar ja. På BMW derimot virker det på meg som Gjensidige er eneste valg.Dette bagasjerommet er derimot ikke verdens mest barnevognvennlige... Lavt! Det finnes mange forskjellige barnevogner og med mindre din kjære insisterer på en gammeldags kassebarnevogn med store hjul er det mer enn nok plass til en barnevogn i en S-Type. Jeg ville ha valgt en såkalt kombivogn som kan klappes sammen til å bli helt flat hvis hjulene klipses av. De beste vognene har en enkel patent for å ta av hjulene. Barnevognen vi brukte til Philip kunne helt sikkert få plass i Z4´en. Det som imidlertid kan være en utfordring er å få plass til et bakovervendt barnesete hvis det samtidig skal sitte noen i forsetet. Dette er en utfordring i E39 Touring også. Vil du være på den sikre siden bør du nok heller kikke på en E65 eller en Jaguar XJ... Jeg vil mene at en S-Type med V8 motor er litt overkill når V6 3.0 motoren er såpass bra som den er.
[space] Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Er det noen her som egentlig har noen erfaring med barnevogn og sedan, eller er det en lost cause? Er det da bedre å gå for en hatchback ala Golf? Stasjonsvogn regner jeg med er en vinner uansett. edit: Barnevogntypen blir mest sansynlig en av variantene med 3 hjul, og masse kombinasjonsmuligheter. En kan jo også ha barnesete i forsetet så lenge barnet bør sitte baklengs, og ha mor i baksetet. Bilen vil også mest sannsynlig kun bli brukt i helgene, så ingen ut og innlessing 2 ganger om dagen.
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Vi hadde en ny Mercedes-Benz W124 230E da Cecilie var helt liten og det gikk egentlig fint nok. Dessverre så fikk jeg det helt store "bygge rede" syndromet og byttet ut 230E´en med en Chrysler Voyager 3.0... det var jo en skikkelig familiebil må vite. Bitte ble imidlertid kjøresyk pga. den stive bakakselen... og bilen viste seg å være helt grusom på alle måter ellers... så etter 6 måneder ble den prompte solgt. Min erfaring når det gjelder biler er at man trenger mye mindre plass enn man tror. Folk som kjører klassisk 911 med barneseter og skistativ er mine forbilder når det gjelder familietransport...
[space] Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Voyager er vel ikke akkurat noe knallkjøp nei... Nærmeste jeg kom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå