Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

[ De skal i prinsippet dekke det.

riktig, vet om flere i kommunen her hjemme som har fått det dekket av både Mesta og NCC. Så klag.

Skrevet
Du kan rette felger billig hos han karn som driver på ved siden av johs bjerke. I bakgården der. Han retta 4 felger for meg for 1200 kr mener jeg det var.

Takk for tips. Du husker vel ikke hva stedet heter?

Skal uansett høre om jeg får dekt noe av vegvesenet. Det beste ville jo vært å fått en ny felg.

Skrevet

Har vært flere tråder her tidligere med gode tips til firma også i Oslo som fikser dette, men nå høres det jo ut som du uansett har fått ihvertfall et godt tips.

Synd at det skal være slik at vi kjører bilene i stykker på dårlige veier ja..

Skrevet
Du kan rette felger billig hos han karn som driver på ved siden av johs bjerke. I bakgården der. Han retta 4 felger for meg for 1200 kr mener jeg det var.

Takk for tips. Du husker vel ikke hva stedet heter?

Skal uansett høre om jeg får dekt noe av vegvesenet. Det beste ville jo vært å fått en ny felg.

Nei, vet ikke hva det heter. Men er rimelig sikker på at han samarbeider med jb, så ring dem og hør om de kan rette en felg.

Skrevet
I verste fall er det ikke veldig dyrt og komplisert å få rettet den skaden! Maks. en tusenlapp?

Ikke for å være frekk, men å velge å bruke så store felger og lav profil er jo nesten å be om at noe slikt skjer en eller annen gang på veier som vi har i Oslo og Bergen bl.a.. Man bør ihvertfall ha kostnaden/bryet med i totalvurderingen når man skaffer dem siden vi alle vet at veiene ikke akkurat kommer til å bli bedre med tiden.

What!?

Veiene skal være fri for hull. Og det er heller ikke veldig bra for bilen å treffe et slikt hull med 195/65-15 heller!

Jeg kjører 18" i Nordland/Trøndelag og har klart meg bra, men det kunne vært værre hvis jeg ikke er veldig nøye på å se etter hull..

Skrevet

Mener å huske at det var en slik tråd oppe for en god stund siden. Han var fra stavanger og hadde kjørt nedi et hull i ei rundkjøring og knøstet felgen. Og han fikk dekket dette av Sola Kommune.

Skrevet

Det samme skjedde med meg tidlige i år, Og det var en kommunal veg. Jeg fikk ny felg og dekk av kommunen. Tok noen telefoner å så fikk jeg nytt.

Så det går an å få det dekket.

Skrevet

Hele cluet her er jo å adressere dette til rett hold. Er det en kommunal vei, fylkesvei eller riksvei? Et inkassofirma sender ikke regningene dine til naboen, bare fordi det var enklere der og da. Jeg ville har ringt den jeg trodde var vei-eier, forklart hvem/hva/hvor/hvorfor/når og bedt om litt hjelp til fortsettelsen. Du skal ikke se bort i fra at det er noe å hente.

Skrevet
I verste fall er det ikke veldig dyrt og komplisert å få rettet den skaden! Maks. en tusenlapp?

Ikke for å være frekk, men å velge å bruke så store felger og lav profil er jo nesten å be om at noe slikt skjer en eller annen gang på veier som vi har i Oslo og Bergen bl.a.. Man bør ihvertfall ha kostnaden/bryet med i totalvurderingen når man skaffer dem siden vi alle vet at veiene ikke akkurat kommer til å bli bedre med tiden.

What!?

Veiene skal være fri for hull. Og det er heller ikke veldig bra for bilen å treffe et slikt hull med 195/65-15 heller!

Jeg kjører 18" i Nordland/Trøndelag og har klart meg bra, men det kunne vært værre hvis jeg ikke er veldig nøye på å se etter hull..

Hadde alt vært som det skulle være hadde veiene vært uten hull, skolene hatt godt inneklima, kriminelle straff som fortjent osv., men slik er det bare ikke, og da bør man vite at man har en betydelig større risiko for å skade en felg ved å kjøre med slik dim., og at det er betydelig mindre fare for skader med standard dim.! Er jo ellers også stor forskjell på 18" og 20" felger.

Jenter skal også kunne gå i kort skjørt gjennom sentrum en sen kveld, men ville du anbefalt det i noen av de største byene i Norge?

Skrevet

Jenter skal også kunne gå i kort skjørt gjennom sentrum en sen kveld, men ville du anbefalt det i noen av de største byene i Norge?

Det vil jeg anbefalle alle jenter, så kort som mulig :)

Skrevet

Jeg fikk akkuratt samme skade i dag!!! Gikk i 50 i 80 sona på riksen (tett trafikk og bobiler fremst og LAGER kø), så kjørte da en annen vei. Visste at det var dårlig veidekke på denne veien, men ikke så ekstremt... Kjørte samme veien for 1 uke siden, det hullet var ikke der da.. Kom da i 70 km/t hvor det var ganske fin vei helt til det plutselig dukker opp et digert hull, treffer med venstre forhjul, smeller som faen. "Der gikk den felgen tenkte jeg".. Gikk ut og så, jammen hadde jeg ikke rett. Omtrent helt lik bulk som Ivlund sin...

Noen som vet om de retter ut felger på Vianor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...