ovex Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Eh har ikkje kjenskap til Ditec då eg aldri har prøvd produktet. Eg behandla min nye BMW5-serie med Permashine (som er litt av same greia) og er kjempefornøygd. Her skal det heller ikkje noko etterbandling til for å bevare livstidsgarantien. Har hatt Permashine på jobb-biler i mange år og er godt fornøygd. Dei held seg blanke og etter fjerning av reklamen så slipp eg at "bildet" av reklamen framleis er i lakken. Det einsate eg reagerer litt på er at det er ein del skitt (som avrenning frå pakningar ol) heng litt bedre fast i lakken enn uten Permahine. Dvs at om ein spyler over bilen med steemer så heng fortsatt dei "stripene"... ellers så er alt TOPP!. Permashine er like ukjent for meg som ditec var for 4 uker siden har altså ikke noe peiling på slike produkter! Men grunnen til at jeg prøver dette er at jeg skal slippe å polere bilen 2 ganger i året (noe jeg har gjort på alle bilene jeg har hatt tidligere) begynner å bli litt lei av pollering så funker det er det vel nesten verdt pengene.... Enig med deg. Eg likar å holde bilen rein og pen, men polering kan eg styre meg for. Poleringen i seg sjølv er ok men med ein gang ein startar å vaske på den med såpe (som eg likar) så er det berre nokon får gonger så er den uten voks igjen. No med Permashine så kan eg avfette og bruke såpe som skummar og framleis ha ein fullbehandla lakkforsegling. Fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Enig med deg. Eg likar å holde bilen rein og pen, men polering kan eg styre meg for. Poleringen i seg sjølv er ok men med ein gang ein startar å vaske på den med såpe (som eg likar) så er det berre nokon får gonger så er den uten voks igjen.No med Permashine så kan eg avfette og bruke såpe som skummar og framleis ha ein fullbehandla lakkforsegling. Fantastisk. Ikke for å ødelegge gleden din med Permashine, jeg er enig i at dette er gode alternativer for dem som ikke vil polere. Men beskrivelsen din av voks som forsvinner etter noen gangers vask, er nok noe du kan unngå ved å velge de riktige produktene. Det finnes avfetting og såpe som ikke fjerner nevneverdig voks, så du kan vaske bilen mange ganger uten at voksen forsvinner. I tillegg finnes det sprayvoks som sprayes på og tørkes av hvis du vil gi bilen litt ekstra glans uten å bruke hard voks hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 Enig med deg. Eg likar å holde bilen rein og pen, men polering kan eg styre meg for. Poleringen i seg sjølv er ok men med ein gang ein startar å vaske på den med såpe (som eg likar) så er det berre nokon får gonger så er den uten voks igjen.No med Permashine så kan eg avfette og bruke såpe som skummar og framleis ha ein fullbehandla lakkforsegling. Fantastisk. Ikke for å ødelegge gleden din med Permashine, jeg er enig i at dette er gode alternativer for dem som ikke vil polere. Men beskrivelsen din av voks som forsvinner etter noen gangers vask, er nok noe du kan unngå ved å velge de riktige produktene. Det finnes avfetting og såpe som ikke fjerner nevneverdig voks, så du kan vaske bilen mange ganger uten at voksen forsvinner. I tillegg finnes det sprayvoks som sprayes på og tørkes av hvis du vil gi bilen litt ekstra glans uten å bruke hard voks hver gang. For all del, det er mange poleringsprodukt på markedet. Har ikkje Permashine på Caben så den polerar eg 2-3 ganger på år med AutoGlym + AutoGlym Hardvax forsegling. Poenget mitt er det at eg likar å vaske med såpe som gir masse skum og den såpa vert og ein form for avfetting som fjernar voksen sakte men sikkert. Såper som er poleringsvennlige skumma nesten ikkje. Skal ein av med asfalt eller liknande etter ein langtur så må ein polere det vekk og ikkje bruke avfetting. Glansen i lakken med permashine er upåklagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Poenget mitt er det at eg likar å vaske med såpe som gir masse skum og den såpa vert og ein form for avfetting som fjernar voksen sakte men sikkert. Kan du ikke velge en såpe som skummer masse uten å ta voksen i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Poenget mitt er det at eg likar å vaske med såpe som gir masse skum og den såpa vert og ein form for avfetting som fjernar voksen sakte men sikkert. Kan du ikke velge en såpe som skummer masse uten å ta voksen i stedet? som for eksempel?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Poenget mitt er det at eg likar å vaske med såpe som gir masse skum og den såpa vert og ein form for avfetting som fjernar voksen sakte men sikkert. Kan du ikke velge en såpe som skummer masse uten å ta voksen i stedet? som for eksempel?? Citrus daily og maxi suds 2 fra Scandicshine er to fabelaktige såper som gjør rent uten å voldta beskyttelsen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 som for eksempel?? Jeg bruker Meguiars Soft Wash Gel og Duragloss 901/902 Car Wash Concentrate, men jeg vet ikke om de skummer nok for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 som for eksempel?? Jeg bruker Meguiars Soft Wash Gel og Duragloss 901/902 Car Wash Concentrate, men jeg vet ikke om de skummer nok for deg. Eksisterar verre produkt enn det ja, men å seie dei skummar masse er å overdrive. Ein bil som vert vaska med skum får minder vaskeriper enn ein som vert vaska med lite skum. Dette skal visst vere bevist reint vitenskapelig pga friksjon og den avstanden "skumlaget" lagar til lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Alt lager vaskeriper, men du forebygger skadene ved å velge en skikkelig microfiberklut og en skikkelig såpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 da har jeg bestilt krok til bilen, var ikke akkurat gratis! 25 000,- men fikk det til 20 000,- dyrt lell. selve kroken koster 4500,- men det er ca 7 timers jobb og det må byttes 2 moduller i bilen.... blir spennende å se hvordan den dra campingvogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Hvorfor bestilte du det ikke når du kjøpte bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2011 Hvorfor bestilte du det ikke når du kjøpte bilen? for da skulle vi aldri i livet ha campingvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 ahaa... kjøp deg bobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Meget flott bil med mye flott utstyr! Gratulerer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2011 Meget flott bil med mye flott utstyr! Gratulerer:) Takker for det er meget godt fornøyd med bilen, den har nå gått 25 000km og har 5000km igjen til første service... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå