Tore_S Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Du skal bytte til F01? jeg føler ikke at det er verdt det...har brukt både f10 og f01 over lengre perioder og sjuern skuffet dessverre... hmmm, da venter jeg litt med bytte tror jeg! hvilken F01 har du kjørt da? tenkte på en med litt større bensinmotor jeg, har bare hatt diesel biler de siste 5 årene og har lyst til å prøve bensin igjen! kanskje det bare er like lurt å kjøpe en F10/F11 med stor bensinmotor? får se når faceliften kommer hva de har å tilby da 7ern blir jo også en god del dyrere men der er det også mere utstyr som er standard! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Vi har F01 I familien og jeg kan ikke skjønne at denne virker dårligere enn en F10 (ja, jeg har kjørt fem forskjellige F10/F11 og to forskjellige F01). Spør du meg ligger bilen et godt stykke foran femmeren hva gjelder kvalitetsfølelse, design og utstyrsmessig. Sistnevnte skulle jo dog bare mangle. Jeg tror for øvrig at du vil slite med å få solgt din bil for denne prisen. Man får tilsvarende biler for en vesentlig bedre pris og man får en F01 730d til nogen lunde samme pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 F01 innvendig ga meg dessverre en alt for plastikk-følelse.. Ikke skiller den seg merkbart ut i trafikken heller..alle tror "Oi enda en femmer" når de ser den.. Opplevd kvalitet i f10 er faktisk høyere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Vi har F01 I familien og jeg kan ikke skjønne at denne virker dårligere enn en F10 (ja, jeg har kjørt fem forskjellige F10/F11 og to forskjellige F01). Spør du meg ligger bilen et godt stykke foran femmeren hva gjelder kvalitetsfølelse, design og utstyrsmessig. Sistnevnte skulle jo dog bare mangle. Jeg tror for øvrig at du vil slite med å få solgt din bil for denne prisen. Man får tilsvarende biler for en vesentlig bedre pris og man får en F01 730d til nogen lunde samme pris.. Tror heller ikke jeg får solgt den for denne prisen! Ble bydd 600k i innbytte og det er vel en mere realistisk pris! Synd det er så høyt verdigtap på nye dyre biler.... Det lønner seg vel å kjøpe en bil helt ribba for utstyr om man ikke skal tape så mye! Min kosta 604 000,- før jeg begynte på utstyrslista! Og endte på ca 930 000,- med den kroken jeg fikk ettermontert! Om jeg droppa alt utstyr hadde jeg sikkert fått solgt den for 400-450 000,- nå! 100k mindre i tap! Men da hadde jeg jo hatt en bil jeg ikke var fornøyd med og det er heller ikke så kult! Det er vel bare å innse at i Norge er det idiotisk å kjøpe ny bil med masse utstyr hipp hurra for avgiftsnorge.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 F01 innvendig ga meg dessverre en alt for plastikk-følelse.. Ikke skiller den seg merkbart ut i trafikken heller..alle tror "Oi enda en femmer" når de ser den.. Opplevd kvalitet i f10 er faktisk høyere... Vel.. om man ikke ser forskjell på en syver og en femmer så kan det være vel verdt investerte penger i å ta turen til en optiker. Med dagens modeller er vi tilbake der hvor E46, E39 og E38 var. De var alle biler bygget på samme design, men samtidig svært forskjellige. Av samtlige F10/F11 jeg har kjørt har F01 en langt høyere opplevd kvalitet, men utstyrsnivå spiller naturligvis en stor rolle.. Jeg gidder ikke diskutere videre på opplevd kvalitet og plastikkfeeling, så de som vurderer en slik bil får heller gjøre seg opp en mening om heltrukket interiør av skinn virker mer plastikk enn et vanlig interiør hvor kun seter og midtkonsoll er trukket av skinn.. Jeg legger ved disse bildene i tilfellet noen skulle ha problemer med å se forskjell på design og størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet August 28, 2012 Forfatter Share Skrevet August 28, 2012 Ettersom jeg nå har kjøpt en 540i prosjekt bil eller hva jeg nå skal kalle det, har jeg bestemt meg for å beholde F10'n noen år til! det er vel også det mest fornuftige når man er så dum å kjøper ny bil i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Bil er dyrt i Norge Tore og nybil har et høyt verditap den første tiden, så jo dyrere og større bil, jo mer tap. Den eneste nye bilen jeg har kjøpt hittil var en moderat E90 318i, tapte brukbart på den også ja hehe, såvidt mye at det ikke har fristet (eller at jeg har hatt mulighet) til å gjøre et slikt stunt igjen. Kos deg med F10 Tore, en glimrende miks av premium og sportslighet, 7'er taper seg bare ennå mer i verdi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet August 29, 2012 Share Skrevet August 29, 2012 Klokt valg, Tore, man kan ikke selge en så fin 5'er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Mye frem og tilbake her, men nå skal den uansett selges! Pga endring i sivilstatus kan man vel si.... Første med 589 000,- får den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå