Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke karosseriet fra M5 er det ikke orginal M5. Er det f.eks et 520 kaross må de ha jobba en del, kappe vekk reservehjulbrønn etc. Har du en 320, setter inn motor, gir +++ fra m3 vil det uansett aldri bli en m3. Da er det 320 med m3 motor.. Eneste som er orginalt, og kan kalles en ///M bil er de som er fra fabrikk. En mus født i en stall blir aldri en hest.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

ring selger da vel.

enten så har de hatt en knust 520, henta en m5 i tyskland og tatt karossbytte på 520'en, så senere bygd den om til m5. Dette var mulig å gjøre før.

eller så har det hatt en orginal m5 i norge og bulka den, før de har flytta motor, gir og bakstilling over på en utenlandsk bil

Skrevet

Selger blir sikkert muggen om man ringer for å spørre..

Folk som skriver ting som "snakk med sjefen hjemme og banken før du ringer meg" hadde aldri fått en eneste telefon fra meg. Jeg blir faktisk litt forbanna når folk tror det de selger er så gromt at de ikke trenger å¨være imøtekommende mot en eventuell kjøper.

Der er det mange på autodb som driter seg ut, ved å være for frekke og arrogante i annonsen.

Det er selger som har en vare han vil bli kvitt,ikke kjøper som skal komme krypende på alle fire.

Skrevet

enten så har de hatt en knust 520, henta en m5 i tyskland og tatt karossbytte på 520'en, så senere bygd den om til m5. Dette var mulig å gjøre før.

Mener bestemt det er det som er gjort her (hvis det er en batterielektro-bil)

Godkjente verksteder har endel flere rettigheter/muligheter enn mannen i gata.

Skrevet
Selger blir sikkert muggen om man ringer for å spørre..

Folk som skriver ting som "snakk med sjefen hjemme og banken før du ringer meg" hadde aldri fått en eneste telefon fra meg. Jeg blir faktisk litt forbanna når folk tror det de selger er så gromt at de ikke trenger å¨være imøtekommende mot en eventuell kjøper.

Der er det mange på autodb som driter seg ut, ved å være for frekke og arrogante i annonsen.

Det er selger som har en vare han vil bli kvitt,ikke kjøper som skal komme krypende på alle fire.

Amen

Skrevet

Jeg synes folk som ikke vet hva de prater om kan holde påstandene sine for seg selv. I denne tråden er det påstått mye rart uten at folk egentlig har peiling. En skal være forsiktig med å sette ut påstander når en ikke har peiling selv. For alt vi vet kan en potensiell kjøper styre unna pga. feilaktig info hentet fra tråder som denne.

Angående arroganse er jeg enig i at det er mange som skriver som noen drittsekker i enkelte annonser. Samtidig kan jeg til en viss grad forstå hva han mener. Det er ikke mange dagene siden jeg selv solgte en bil, og noen få minutter etter jeg la ut annonsen fikk jeg tekstmelding fra en som ville kjøpe bilen og kunne komme og hente bilen dagen etterpå. Etter et par tekstmeldinger fikk jeg beskjed om at han skulle ta kontakt når han hadde penger. (Hva slags person sier at han kan hente bilen dagen etter når han ikke har penger?) Jeg hørte aldri noe mer fra denne personen. Slike er det mange av så det er forståelig at enkelte selgere ønsker å reservere seg mot useriøse tullinger, da de bare kaster bort tiden til selger. Samtidig er det kanskje noe en bare må leve med når en skal selge bil.

Skrevet
Kanskje det er en paragraf bil eller hva enn det heter. Vet at et eller annet elektro firma på sørlandet har gjort dette mange ganger med E39 M5 å ->TROR<- dette er en av de bilene. Har vært til slags LENGE.

Da er det nok Batteri Elektro her i Arendal du tenker på! De bygde så mange M5er at Biltilsynet sa stopp. Kjenner innehavern ettersom han er kompis med fettern min, og bilen det vises til her er nok en av dems biler! De tok utganspunkt i norske E39 520 eller 523 og henta M5er i Tyskland, en kompis har motoren til en av disse 523ene satt inn i sin 520! Tror ikke de bygger så mange M5er lengre nå pga stopp signalet fra BT, en periode så var det jo plutselig veldig mange M5er her i Arendal :)

Og som han vist nok sa det på biltilsynet "Nå må dere ta og roe ned litt gutter, vi kan ikke fortsette å godkjenne alle disse bilene. Fortsetter dette så kommer snart hele Arendal til å kjøre M5, også Arendal som skal være Norges første klimanøytrale by da"

Skrevet

Det jeg også trodde Fredrik, men akkurat denne er det tydeligvis noen andre som har bygget.

Nope dette er en m5 som har vært knust i norge og en tysk har blitt innhenta til norge.. Motor og gir ++ fra den tyske ble solgt..

Så nei dette har aldri vært en 520

Skrevet
Det jeg også trodde Fredrik, men akkurat denne er det tydeligvis noen andre som har bygget.
Nope dette er en m5 som har vært knust i norge og en tysk har blitt innhenta til norge.. Motor og gir ++ fra den tyske ble solgt..

Så nei dette har aldri vært en 520

Å ja se der! Ja jeg så ikke den jeg! :wink: Men den likna veldig på en av Batteri Elektro sine biler :)

Skrevet
Og som han vist nok sa det på biltilsynet "Nå må dere ta og roe ned litt gutter, vi kan ikke fortsette å godkjenne alle disse bilene. Fortsetter dette så kommer snart hele Arendal til å kjøre M5, også Arendal som skal være Norges første klimanøytrale by da"

Norge på sitt beste. Selv etter at man har fulgt alle de sinnsvake importforbudene og reglene vi har her til lands, så blir man nektet registrering pga janteloven. Herlig...

Skrevet

Var veldig mye negativt snakk om denne bilen. Hadde jeg hatt bilbytte i tankene for tiden hadde jeg nok seriøst vurdert denne. M5 er nok ikke det jeg i utgangspunktet hadde vært ute etter, men i forhold til andre som ligger ute virker det som om man får mye bil for pengene her. For meg er det revnende likegyldig om den er ombygd, hatt karosseribytte etc. så lenge det er skikkelig gjort og godkjent. :)

Skrevet

Jeg for min del mente ikke å være negativ eller snakke ned om bilen, derimot forklarte jeg hva som defineres som karrosseribytte i min verden (forhandler) Det er når man totalvraker en i dette tilfelle M5 og deretter enten kjøper et helt nytt råkarosseri eller en brukt,lik bil og flytter over deler til bilen er hel og identifiserbar via chassisnummer igjen.

Min kommentar om annonsen er min personlige mening, merket også mye tull og fjas fra kjøpere da E39'en lå ute,men dem overså jeg så langt jeg kunne, da jeg gjerne ville være imøtekommende en reell kjøper.

Min mening er at når folk skriver nokså frekke og litt arrogante linjer i bunnen av annonseteksten,mister jeg lysten på å ringe,da jeg ser for meg selger som en passe arrogant verdensmester.

Bilen er sikkert flott den,skulle gjerne hatt en sånn selv om budsjettet tillot.

Skrevet

Min mening er at når folk skriver nokså frekke og litt arrogante linjer i bunnen av annonseteksten,mister jeg lysten på å ringe,da jeg ser for meg selger som en passe arrogant verdensmester.

Samme her. Skal en selge bil må en være serviceinnstilt, imøtekommen og ydmyk.

Skrevet

Samme her. Skal en selge bil må en være serviceinnstilt, imøtekommen og ydmyk.

Nordmenn generellt har vel et problem på dette området. Mange (spesielt bimmers-brukere) tror en vare selger seg selv, så man driter i å legge ut ordentlig info og ikke minst bilder. Jeg vil nesten kalle det mangel på folkeskikk...

Man ser mye av dette rundt på bilhuggere. For noen år siden var jeg mye på høgger-safari på østlandet, og alle som jobber på slike steder behandler deg som en kjeltring/neger/svindler når du kommer inn porten. Man drar sjelden tilbake til slike steder da, men det skjønner ikke bøndene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...