lasseln Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Alle bortsett fra meg vet det jo? føler meg utestengt og forlatt av mine medbimmerser:( Men du får ihvertfall overaskelsen når svaret kommer da Det er da i mine øyne en bonus, selvom ventetiden ikke er å foretrekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Nå får jeg egentlig veldig dårlig samvittighet! Siden både jeg og saltkjelen sa det ble Tyskland tur på fredag.. Men så plutslig ble det ikke noe av.. Grunnen til det er at Saltkjelen skulle fikse noe på bilen sin, som tok litt lenger tid enn vi trodde, så da var det ikke noe vits og reise til Tyskland. Vi begge var helt gira på Tyskland, så skuffelsen var veeldig stor! Så da endte vi heller opp på hytta mi i Grebbestad hos Söta bror Vi skal så klart lage en ordentlig reiselogg, med MASSE bilder av forskjellige BMW'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Vel.. Det viste seg den dagen vi skulle reise at min E39 hang på bremsene foran og ved en nærmere undersøkelse hadde jeg litt slitte casterstag samt lekkasje fra simringen til styresnekka. Foringen i casterstaget var så slitt at den var skilt fra selve staget. Måtte ordne opp i lekkasjen og byttet samtidig bærearmene og støttestagene da disse også var rimelig slitne. Vi regnet med å kunne reise Fredag, så vi begynte å skru ferdig min kl 06 om morgenen slik at vi kunne dra senest kl 10. Ting tok såpass lang tid at jeg ikke rakk å bli ferdig før noen timer senere enn deadline. Mht. at det tar ca 13 timer til Hamburg og jeg måtte være tilbake i Oslo igjen senest Søndag kveld så ble tiden for knapp til at de kunne ordne begge bilene (estimert tid ca. 10t per bil med to mann).. Som følger av dette så må turen vente til neste uke, men til gjengjeld har vi omlag 5 dager å være der på. Dette fører imidlertid til at jeg får ordnet langt mer på bilen enn det som var planen (noe jeg i bunn og grunn ikke ser negativt på). Vi har også en del deler å kunne ta med hjem, så dersom det er noen spesifikke ønsker og deler som fysisk får plass i en E39 så kan jeg alltids ta med noe hjem. Jeg har riktignok lært at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Der kom meldingen, lot være å si noe om at turen ikke ble noe av, tilfelle det ikke skulle komme frem. Synd, men blir kult å se resultatet når turen blir gjennomført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Uff da, det er kjedelig, men som Lasse sier, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Men hva skal dere Tyskland? froventer en pm snart:p blir det ikke noe BMW ccn da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Hmm denne bilen må ha vært den som kjørte forran meg mellom e6 lørenskog og GS bildeler på helsfyr for et par uker siden? Jeg kjørte bak deg i helt lik bil, bare i touring, samme farge og felger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Hmm denne bilen må ha vært den som kjørte forran meg mellom e6 lørenskog og GS bildeler på helsfyr for et par uker siden? Jeg kjørte bak deg i helt lik bil, bare i touring, samme farge og felger.. Når du nevner det, så tror jeg faktisk at jeg husker det! Siden husker jeg møtte en blå E39 en gang på motorveien mellom Lørenskog og Helsfyr, og at vi begge ga flatt jern, og det gikk helt likt! Så det stemmer nok da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Hehe ja det gikk rimelig likt, men jeg hørte jo godt lyden din inn i kupèn min. Men om du har 245hk så burde du vel dratt godt i fra min på 196hk?? Og min er touring som i tilegg er litt tyngre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Han har ikke 245 lenger Turboen likte ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Hmm, så den er mappet tilbake til orginal eller? Mente TRF sjekket tilstand på turbo og slikt i forkant før han chippet dem jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Skal ikke si altfor mye om dette, for husker ikke helt hva som gikk galt, men mener det var noe oljeproblemer i turboen eller noe, så ble vel turbohavari om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Hvor langt har denne gått? Turboen skal vel tåle litt, menneh veivhusventilasjon og sånt? Og hvordan tåler kassa dette? Den tåler jo i utgangspunktet kun 390nm eller så.. husker ikke eksakt.. Forøvrig grooom bil:) Skulle gjerne hørt lyden på den.. Vil ha noe annen eksos på 525'n selv.. Blir vel omtrent samme lyd som din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Jeg tillater meg å svare ettersom Spruddels uttalelse ikke stemmer med det arbeidet jeg gjør, og jeg ønsker ikke at det står feilaktig informasjon oppimot meg og mine produkter. (jeg fjerner dette om du ønsker det jacobsen). Denne bilen hadde noe slark i turbo, men viktigst av alt tett veivhusventilasjon (!). Dette ble det informert om, men han rakk ikke å få gjort noe med det før det gikk galt en stund etterpå. Slikt skjer, og vil berømme bileier her som viste full forståelse for dette. Dette er også noe av grunnen til at jeg tar en såpass omfattende sjekk på bilene, da det naturligvis er lett å peke fingeren på den som har trimma om noe går galt i ettertid. Det er derfor fint å ha notert slikt, og informert kunden om det. For å gi litt generell info rundt tuning av denne bilen, holdbarhet osv. Jeg har jo en slik bil selv, så det blir enkelt å sammenligne. Etter denne "steg 2" tuningen går de med nesten 1,5bar ladetrykk. Dette er ikke så mye mer enn originalt, og også godt innenfor hva turboen greier, godt innenfor normalt arbeidsområde. Til sammenligning kjører jeg med 1,9 bar på min egen bil, og denne er nå kjørt nesten 250 000km. Samme turbo, ikke byttet, ingen problemer. Når det gjelder automaten, dette er en av de kassene med dårligst rykte av alle. Men, etter å ha byttet en del av de var jeg litt overrasket over at knapt noen av de var trimma. Nok en gang, for å sammenligne så har min egen bil oppimot 600nm (ca 510nm på "steg 2"), den blir misbrukt så til de grader, ikke bytta olje eller filter, nettopp for å vise at det er ikke trimminga som tar knekken på kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Takk for svar:) Man kan vel uansett aldri gi noen garanti for at ting holder;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå