Fredrik 90 Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Jeg driver nå og skal selge nummer to bilen! En til aldren og være meget strøken og godt utstyrt 1993 Audi 100 2,6, så derfor har jeg lagt meg bittelitt over de andre tilsvarende bilene i pris. Detta har jo ingenting med BMW å gjøre annet at den mest sannsynlig skal erstattes med en BMW. Men i allfall etter flere måneders annonsering og stadige prisnedganger så får jeg ikke solgt bilen Vet den ligger litt over men så er den også mer utstyrt og penere enn de andre 100ene på Finn.no. Jeg kunne jo ha satt den ned til skampris, med dette er en bil vi er litt glade i også så det blir liksom litt for galt å nesten gi den bort også! Alternativet er jo da å beholde den, men da blir det ikke plass til en ny BMW da.... Hva synes dere? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24235544
m-alpin Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 linken fungere ikke,men som du sier selv så er det vel prisen.. folk er alltid ute etter godt kjøp!!
S.Arnesen Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 linken funker ikke her hos meg... du sier det jo selv, du har priset den litt over alle andre. De fleste som skal kjøpe billig bil tenker først og fremst på pris...
bmwkizn Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Litt rart. Kan være at folk velger A6 isteden pga prisen har sunket mye på 95-97 modellene. Selv om de første modellene av A6 har mye svakheter. Så jo ihvertfall ut som en velholdt bil. Bra utstyrt også for alderen. Så skulle man tro at manuell gir var et +..Snodig at ingen har handlet den egentlig. Får håpe lykken snur seg P.S Linken funka fint til meg
Fredrik 90 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Tror linken skal virke nå ja! Prisen er litt over de andre men så vil jeg mene at den er litt finere enn de andre også da! Kan det kun være det som er årsaken? bmwkizn: Synes også det er rart at den ikke er solgt ennå! Ligger ikke så veldig mye over de som er mye mindre utstyrt og mindre strøkene. Vå får satse på at lykken snur
Dirty Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Får den prisen skal du få min audi a6 2.4 quatro just eu ok 1999 modell,. Ja prisen er nok desverre litt høy, men har du godtid, er det alltid noen som biter på
m-alpin Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Bilen så veldig ryddig å fin ut for folk som er på jakt etter sånn bil,men for min del synes jeg du har skrive for mye!! ble bare trøtt å orket ikke lese,bilder sier mere enn tusen ord. bildene var bra,men synes det er bedre å gjøre folk litt nyskjerrige så de heller ringer for info.. min mening dette da,ikke fasit.
Superbeetle Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Fin bil iallefall... kan da ikke være helt håpløst å få solgt? Eneste jeg lurte på var dette med sentrallåsen? Batteri-forslaget virker litt bs i mine øyne.. Hadde min sentrallås sluttet å fungere så hadde jeg mest sannsynlig kjøpt nytt batteri så fort som mulig.. Men ikke vet jeg....
Fredrik 90 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Fin bil iallefall... kan da ikke være helt håpløst å få solgt? Eneste jeg lurte på var dette med sentrallåsen? Batteri-forslaget virker litt bs i mine øyne.. Hadde min sentrallås sluttet å fungere så hadde jeg mest sannsynlig kjøpt nytt batteri så fort som mulig.. Men ikke vet jeg.... Sentrallåsen virker som bare det men det er fjernstyringa i nøkkelen som trenger nytt batteri, noe som må gjøres hos Audi så derfor har jeg drøyd det!
Fredrik Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Jeg likte bilen og den har trolig en mye høyere bruksverdi enn handelsverdi. Jeg hadde derfor beholdt bilen. Den går fint 150-200000 ekstra kilometer. Er du sikker på at fjernkontrollen til nøkkelen trenger et nytt batteri? På E46 blir batteriet ladet opp ved hjelp av induksjonslading når nøkkelen sitter i tenningen. Det kan være selve senderen eller knappen som er ødelagt.
ullsokken Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hmm.. vet ikke helt. Men kan være prisen som skremmer noen? Kan noen telle hvor mange ganger ordet "bilen" er nevnt i den orginale teksten?? For jeg gidder ikke.. Du har rett og slett ingenting interessant å fortelle kjøpere om de ringer deg for å slå ann en prat.. Skulle jeg kuttet ned annonse teksten litt ville jeg tenkt litt mer på hva folk faktisk er interessert i å vite om bilen ved første intrykk, ikke hvor mye du skryter av den og er glad i den. Det kan de heller få høre om når de eventuelt kommer for å se den eller om noen er skravlete på tlf. "Bilen er i topp stand".. høres ut som du skal selge nybil. Tror folk blir litt skremt av at du skryter for MYE av denne sånn at det høres for godt til å være sant. Kanskje man skal prøve sikte litt mer til ungdommen? Folk driter vell i om det er en hotell direktør som har eid denne i tyskland!.. Nei, jeg sier forkort den litt, feks; Orginal entusiast eid Audi 100 2,6 selges med veldig tungt hjerte! Bilen har 100 % dokumentert servicehistore siden den var ny og har fått jevnlige servicer, alle storservicer er utført på Audi verksted. Bilen ble importert fra Tyskland etter kun en eier til Norge 25.05.1999. Bilen bærer veldig preg av at alle eiere har tatt vare på bilen. Den har heller aldri vært røyket i, aldri vært dyr i bilen heller. Bilen er forøvrig godt utstyrt med orginalt S4 interiør. Sorte Recaro skinn sportstoler som er strøkne i skinnet, bittelitt slitasje på førerstolen. Bose Sound System er veldig uvanlig på Audi 100, dette gir tross alder utrolig kraftig og klar lyd. Nyere Sony spiller er montert med USB inngang i hanskerommet, orginale Audi Bose spilleren følger med. Klimanlegget er nettopp fylt opp med gass, nødvendige filtere er blitt byttet på storservice. Alt elektrisk i bilen virker unntatt den fjernstyrte sentrallåsen, hvor batteriet i nøkkelen trolig er tomt. Stor kjørecomputer som sier i fra hvis noe er galt med bilen og eventuelt hva som er galt med diverse målefunksjoner. Dette er et sjelden og godt utstyrt strøkent eksemplar av en Audi 100, ikke mange som er så fine som denne. 2,6 liters V6er med 150 hk. Kun kjørt på 98 blyfri de siste åra da jeg føler moteren går mykere og mer effektivt. Det som er å si er som sagt at den fjernstyrte sentralåsen ikke virker pga tomt batteri. Bilen trenger også nye sommerdekk da disse begynner å bli slitt. Lyset er gått i det ene klimadisplayet, kun en liten pære. Ellers så er alt i veldig bra stand! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg mener ALT det andre om hvor herlig, vidunderlig, elskverdig, hvor kjapp, kraftig og en-masse-tall... SPAR det til noen ringer Som sakt, kanskje sikte litt mer til ungdoms gruppen? Sleng med i annonsen at det kan bli en knall ungdomsbil.
Tom K Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 i sommer solgte jeg en 94 Audi A6 Avant, 2,6 aut, med alt i bremser nytt, solgte den for 18 000,-
Fredrik 90 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 Jeg likte bilen og den har trolig en mye høyere bruksverdi enn handelsverdi. Jeg hadde derfor beholdt bilen. Den går fint 150-200000 ekstra kilometer. Er du sikker på at fjernkontrollen til nøkkelen trenger et nytt batteri? På E46 blir batteriet ladet opp ved hjelp av induksjonslading når nøkkelen sitter i tenningen. Det kan være selve senderen eller knappen som er ødelagt. Det er nettopp det at den har høyere bruksverdi som er tingen! Pluss at vi også er blitt glade i denne gamle trofaste vogna som aldri har svikta sommer som vinter. Å beholde den er jo ett alternativ og jeg er ikke i tvil om at den skal klare 200 000 km til hvis vi bare fortsetter den gode oppfølginga. Men problemet er at jeg også gjerne vil ha bil med trekk på bakhjula igjen, samtidig som jeg også vil beholde denna Med kun en dobbelgarasje og en frue som nekter å betale tre årsavgifter og forsikringer så må jeg nok selge. Jeg har jo tatt vare på denne etter beste evne og prøvd å holde den så orginal og strøken som mulig, men det må nok kanskje en entusiast til for å få prisforlangende for bilen. Og siden bilen ikke en gang er 20 år så kan det bli vanskelig så jeg der den Jeg mener det er batteriet som er dødt, måtte på slutten nærmere og nærmere motakern på B-stolpen for å få låst opp. Men det kan absolutt være noe med både sender og motaker for den saks skyld. Ullsokken: Du har kanskje er poeng der, er enig i at teksten blei litt lang da jeg rett som det var skreiv ned det jeg hadde på hjertet. Jeg kunne jo selvsagt ha appelert til ungdommen også men jeg føler at i den prisklassen så velger de heller A4 eller 80, har ikke sett så mange ungdommer i 100. Og de hendvendelsene jeg har fått har faktisk kun vært fra voksne mennesker Tror nok jeg må justere prisen ytterligere, men jeg må få legge til at jeg synes det blir for galt å selge den til samme pris som de andre mindre støkene og utstyrte eksemplarene. Det er i allfall flott å få tilbakemeldinger så jeg kan se hvor skoen trykker, noe som er i området rundt prisen
Der Barockengel Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Det kan virke som om denne er litt i nyeste laget for entusiastene. Hvis du føler du må ned i pris for å få solgt, bør du vurdere dette opp mot sjansen for å finne noe bakhjulstrukket med samme price-condition ratio som det heter her vest. Selv tror jeg sjansen for dette er liten, og da står du igjen overfor valget å beholde bilen. Hvis det kan være noen trøst, ser jeg at også eldre entusiast-valg med lavere kilometerstand ofte ligger lenge på finn.no før de finner en ny eier.
quatro84 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 vel er nok enig det er for mye text her (mye av dette kan du si når folk ringer eller skal se på bilen). prøv med litt "stikkord" istedt hva som er gjort med bilen og hvilket extra utstyr. forklar kanskje nærmere ang. fjernstyringa i nøkkelen som trenger nytt batteri. eventuelt bare bytt det selv. folk kan bli skeptisk. eventuelt også sett ned prisen 5 lapper. eller/og skriv at du kan ta innbytte i bmw. er nok flere som velger dieselmotoren istedet her. 2.5tdi evnt. eller en nyere a6 95-97 eller spytter i litt extra og får en s4/s6. se andre annonser og få litt inspirasjon f.eks:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24425539 litt overkill den der. men noe litt mer i den duren...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå