316 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Bra han ikke traff hardere... Ser ikke bra ut, ser ut som du sladder hele tia !
quatro84 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 hei ikke litt håp engang. lag en liste av hva som er påkostet osv. evnt ta ting ut av bilen du vil spare på.
Kentan-racing.com Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Detta blir kondemnering.. Be om å få beholde vraket så selger du unna litt som er helt.. for så ut som en grei bil.. Og om du får beholde og selge deler så gi meg en lyd for de felga sikkler jeg etter og ha på banebilen.. er vel 17"?? Kent
StraightSix Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Fy fader så kjipt :/ Ser ikke ut som det er mye håp igjen der.
Pisani Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 Detta blir kondemnering.. Be om å få beholde vraket så selger du unna litt som er helt.. for så ut som en grei bil.. Og om du får beholde og selge deler så gi meg en lyd for de felga sikkler jeg etter og ha på banebilen.. er vel 17"??Kent Interesse for felger er notert Skal gi en lyd når jeg vet noe mer.. Kjipt å sitte her og vente på forsikring mens jeg egentlig skulle vaske bil *Edit: Er 17" ja.
Larsinnj Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Ikke så fryktelig langt unna da... ! Og hvordan kan det ha med blinklys å gjøre? Skal jo ikke bruke blinklys med mindre du skal UT av rundkjøringa. Han ble påkjørt inne i rundkjøringa. Alle som skal INN har vikeplikt for bilene som er I rundkjøringa. Jo, det skal man. Skal du inn i ei rundkjøring og ut første avkjørsel, skal du blinke til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringa. Skal du ut andre avkjørsel skal du blinke idet du passerer midtdelere/gulstripe (whatever) i første avkjørsel. Skal du ut tredje avkjørsel skal du blinke mot venstre i god tid før du kjører inn, blinke hele veien gjennom, og skifte slik at du blinker mot høyre idet du passerer andre avkjørsel. Fortalt av 3 stk kjørelærer, sensor på biltilsynet samt to jaktkolleger der en er politioverbetjent og den andre er "vanlig" politimann.
awt Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Ikke så fryktelig langt unna da... ! Og hvordan kan det ha med blinklys å gjøre? Skal jo ikke bruke blinklys med mindre du skal UT av rundkjøringa. Han ble påkjørt inne i rundkjøringa. Alle som skal INN har vikeplikt for bilene som er I rundkjøringa. Jo, det skal man. Skal du inn i ei rundkjøring og ut første avkjørsel, skal du blinke til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringa. Skal du ut andre avkjørsel skal du blinke idet du passerer midtdelere/gulstripe (whatever) i første avkjørsel. Skal du ut tredje avkjørsel skal du blinke mot venstre i god tid før du kjører inn, blinke hele veien gjennom, og skifte slik at du blinker mot høyre idet du passerer andre avkjørsel. Fortalt av 3 stk kjørelærer, sensor på biltilsynet samt to jaktkolleger der en er politioverbetjent og den andre er "vanlig" politimann. Jeg er helt enig med deg og gjør alltid dette selv, men det er faktisk ikke et krav. Jeg hadde liggende en informasjonsbrosjyre her fra Statens Vegvesen om signalbruk i rundkjøringer og der stod det forklart at man burde gjøre dette i mindre rundkjøringer uten flere felt. Jeg mener at dette burde vært et krav i alle rundkjøringer uansett størrelse slik at det ikke blir noe forvirring.
Larsinnj Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hmm. Synes det er rart om jeg greide å missforstå alle de, men den kan jo være. Mener bestemt jeg har hørt det er påbudt. Men om det ikke er det, skal jeg ikke slutte å gjøre det. Ser ikke mange som gjør det, men de få man møter på gjør at alt sammen går utrolig mye lettere.
Fredrik 90 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Kanskje du kan være heldig å få bilen taksert til en større penge enn du ga for den. En kompis ble påkjørt i fornten på sin 1998 E36 318 iT med M-sport, finn bil som hadde gått 155 000 km og var kjøpt for 60 000 kr noen månder tidligere! Bilen blei rammeskeiv og kondemnert uten mer om og men, og av forsikringselskapet fikk han 92 000,-kr Kjøpte seg da en strøken E39 523 Bilen hans kom på veien igjen også den, ble kjøpt opp av en som fiksa den og solgte den.
-Roger- Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Detta blir kondemnering.. Be om å få beholde vraket så selger du unna litt som er helt.. for så ut som en grei bil.. Og om du får beholde og selge deler så gi meg en lyd for de felga sikkler jeg etter og ha på banebilen.. er vel 17"??Kent Felger er noe man får lov å ta av uansett. Dersom en bil blir kondemenert og de kjøper bilen av deg så er reglene at den skal være rullende på hjul, men du har lov å sitte på stålfelger dersom du ønsker det. Stereo og annet utstyr som ikke er originalt, men ettermontert kan du også ta ut. I dette tilfellet hvor du ikke har skyld, vil du uansett få tilbud om å beholde bilen mot prisreduksjon i utbetalingen. prisen du må betale er som regel mye høyere enn hva bilen er "verdt" eller hva et verksted vil få sjanse til å kjøpe den for hvis du ikke gjør det.
Dirty Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hmm. Synes det er rart om jeg greide å missforstå alle de, men den kan jo være. Mener bestemt jeg har hørt det er påbudt.Men om det ikke er det, skal jeg ikke slutte å gjøre det. Ser ikke mange som gjør det, men de få man møter på gjør at alt sammen går utrolig mye lettere. Er påbudt, var jo noen nye regler for noen årsiden
Larsinnj Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Synes det var rart at jeg greide å missforstå/høre feil hos 6 personer.
Deep Dish Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hmm. Synes det er rart om jeg greide å missforstå alle de, men den kan jo være. Mener bestemt jeg har hørt det er påbudt.Men om det ikke er det, skal jeg ikke slutte å gjøre det. Ser ikke mange som gjør det, men de få man møter på gjør at alt sammen går utrolig mye lettere. Er påbudt, var jo noen nye regler for noen årsiden Feil..!! "Ikke blink til venstre Når deg gjelder misforståelsen med å blinke til venstre på tur inn i rundkjøringa, så har Amundsen følgende budskap: - Dersom man har store rundkjøringer med fem armer eller mer, så kan det være flere armer som går mot venstre. Å blinke til venstre da, kan skape misforståelser hos de andre trafikantene. Det igjen kan skape farlige situasjoner, sier Rune Amundsen." http://www.an.no/nyheter/article4782211.ece
quatro84 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 kommer jo helt an på hvordan rundkjøringen ser ut. bruk sunn fornuft. er jo mange ganger flere felt før rundkjøringen. blinker hele veien da. armer til venstre? var det bare jeg som ikke forsto den eller? blir vel til høyre med mindre du tar feil vei i rundkjøringen
316 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 HATER folk som blinker til venstre. Jeg blir oppriktig irritert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå