Gå til innhold

Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )

|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøre W123 Turbodiesel i vinter!

Fant ikke noe dårligere bilde enn dette:

c90543e0.jpg

Skal kjøre rallystuk, og har allerede kjøpt inn et sett ekstralys. Røde skvettlapper, noen gamle reklameklister, startnummer på framdører, gul lyktefilm, forsterkede fjærer foran og enda flere ekstralys (planen er 3 på hver side) kommer snart, sammen med mattsvart panser :)

På 15" BBS krysseiker. BBS RG tror jeg de heter, fra W126.

:applause: 123 er latterlig bra å sladde med, hadde de to første vintrene i slik vinterbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pliz....om den merca er rustfri....ikke drep den i vinter :(

Drepe, nei.

Den er så og si rustfri. Litt på dørene bare. Importert fra California for et år siden, og derfor jæævlig matt (så den ser alltid skitten ut). Den har 4 el vinduer, el takluke, sentrallås, cruisecontrol, el antenne osv. Så HADDE den elektrovakuumisert klima med aircon, men det har jeg rivd ut og erstattet med et europeisk varmeapparat :)

Har for 2 uker siden byttet alt av foringer og ledd, bortsett fra støtdempere. I tillegg er den veteran og diesel, så den er omtrent gratis å eie :)

Skal understellsbehandle den i en av de kommende ukene.

Den blir tatt vare på, ikke bekymre deg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite som er så hvit er slik fordi den har stått i garasje hele livet sitt og sikkert blitt gnukket på ganske ofte. Har ikke hatt noe forhold til W123 før jeg kjøpte denne annet enn at jeg vet det er solide biler. Men merker allerede etter noen ukers eierskap at jeg begynner å like den svært godt - lyden av dørene som lukkes, lukten innvendig, springfjærene i setene og følelsen av soliditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...