Gå til innhold

ADVARSEL nye BMW Diesel motorer!


Nitroflux
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor kjøpes adblue, hvordan "fyller" jeg dette og hvor ? er det skadelig å fylle på "måfå" ? jeg har ikke sett noen papirer på min E61 525D at dette er kjøpt / fyllt på...?! fortelle mer rundt dette, takk!

Du skal nok ikke ha adblue på din bil PenguiN.. Dette fylles som tidligere nevnt på egen tank på lastebiler / vogntog for å klare div. utslippskrav. På lastebiler / vogntog gir f.eks defekt adblue en 2'er feil og må således fikses opp i før man får kjøretøyet godkjent.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpes adblue, hvordan "fyller" jeg dette og hvor ? er det skadelig å fylle på "måfå" ? jeg har ikke sett noen papirer på min E61 525D at dette er kjøpt / fyllt på...?! fortelle mer rundt dette, takk!

bmw har ingen biler/motorer som skal ha adblue. adblue er bare en billigløsning på å få ned avgass på bilene.

bmw satser ikke på billigløsning.

på alle biler som har adblue og blir tom for adblue får akkurat 80km/t ved full gass. det er en nødløsning for å kom seg til verkstedet å fyll på ny adblue og slett feilkoden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

ja. bra du sa det. det er partikelfilter styret som gjør heile saken. heile starter med partikelfilter som ikke får regenirer. for at den skal regenirer så spruter injektoren diesel 1gang til av slutten av forbreningen for å øk temperaturen i partikelfilteret. når man små kjør og by kjøring under 65kmt så går ikke dieselen i partikelfiltre men i motor olja. da begynner motoren bruk olje og olje blir utvannet med diesel. til syvende sist så kammer som låser seg eller får reg kjede lite smøring da blir det full ventil ras. men med biler som er laget fra slutten av 2009 har nyere type regenerering som har egen dyse som spruter diesel rett foran partikelfiltre.

 

 

Kom over denne tråd etter å ha set denne video fra england.

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bbfsl

Har sjøl en 520D som er fra oktober 2009.

Har denne det nye systemet som nevnes over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk selv motorhavari på min gamle 07 520d!

Ikke pga registerhavari men pga diesel i olje!

Måtte ny motor til, da den gamle var for skadet til rep!

Dette skjedde på 120000km!

1500km etter oljeservice hos BMW.

Dårlig injector var årsak sa de!

Det rare var at det ikke var noen ulyder eller fusking på motor før havari! Skjedde bare helt plutselig.

De hadde mange rare teorier før de tok konklusjonen om at det var en injector( bla swirl flaps og om jeg hadde kjørt i en dyp dam, BMW tåler vist ikke å kjøre i sølepytter dypere enn 10-15cm:-) fikk jeg fortalt!)

Men det værste var kundeservicen og arrogansen til BMW!!

Så derfor velger jeg aldri BMW igjen, og pga kvaliteten som jeg synes nyere BMW mangler!

Så nå kjører jeg problemfritt rund i japsekvalitet(Subaru impreza wrx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt sikker her. Men søkte nettet opp å ned rett før jeg handlet min E87 118d i 2009. Og da kom det opp flere ganger på nettet at hvis man klarte å kvele bilen. Så kunne registerkjedet hoppe over eller verstefall ryke. Og for kjøreskole bilene er vel det vanlig rutine å kvele bilen :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store årsaken til at nye dieseler ryker er miljøkrav, som gjør att det nå kjøres med enkle kjeder for å få ned friksjon, egr, partikkelfiltere, magre blandinger, høye ytelser og laaange intervaller. Og på toppen av dette kommer daukjøring og setter siste spikern i kista.

Er en grunn til at taxier går langt med lite problemer, lite kaldkjøring og lite daukjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lierbimmer

Jo takk for det!

Jeg har hatt impreza GT før og kjører nå wrx!

Min erfaring med Subaru er topp.

Ikke de peneste bilene! Kjøreglede,AWD og turbo boxermotor=Gøy!

Og ikke minst driftsikkerhet!!

Jeg har eid subaru i tilsammen 4 år og brukt 0kr i uforutsette utgifter!

BMW som jeg hadde i nesten 2 år= 179000kr i uforutsette utgifter!

Ikke nok med det, BMW var mange år nyere og hadde lavere km stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo skje med alle biler, såklart er det kjipt, men det er jo en risiko.

 

Men det er sagt så er Subaru på generell basis, ganske så driftssikre. I hvertfall de litt eldre, slik som du kjører.

Uansett så sammenligner vi jo epler og pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stigln må du sende meg en PM med butikker som selger deler til Subaru i Norge, bortsett fra Subaru selv! :P Gjerne en link til et forum for subaru, bortsett fra legacygt.com. 8-[

 

Kjerringa har en 2007 Legacy, fin bil sånn sett, men en 2007 modell med 4 girs automat(!) som rykker verre en gamle 240er er lite imponerende. :P Selv etter full service.

Har litt blanda følelser rundt denen bilen, er så mye rart som er så, jævla rart.. varmeapparatet for eksempel, grusomt tungvindt og ikke i nærheten så behagelig og bruke som min E39 vertfall.. :)


Men den har jo skinn, navi, stor takluke og AWD, så den er jo ikke helt på jordet. :P Jævlig bra på snø vertfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpejohn

Forum= subarudriver.com( norsk forum)

Deler til subaru er like jævla dyrt som til BMW, så det blir handla fra div sjapper i England og USA til fine priser:-)

Hvis DU lurer på deler til konas subaru, så send meg en PM så kan du få noen sider som er bra å handle fra!

Men nå var det ikke meningen å prate subaru her på dette forumet!

Ville bare fortelle ts at det ikke bare er reghavari som er problemet til 4syl diesel BMW! Og fortelle at det finnes mer driftsikre merker en BMW.

Men for all del, BMW er luksus så lenge det funker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...