Gå til innhold

ADVARSEL nye BMW Diesel motorer!


Nitroflux
 Share

Anbefalte innlegg

Otis

Ja, motorhavari kan skje hvem som helst!

Men jeg fikk nivåregulering feil, rust bakluke, microbryter, måtte bytte svingjul, motor +++

Ikke normalt på en såpass ny bil!

Tok derfor skrekken ned BMW.

Ditt tap heldigvis! ;)

Å hevde impreza wrx er en mer problemfri bil er å lure seg selv, flere med motorhavari her.

Forøvrig noen forferdelige biler å kjøre, og makan til skramlekasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crzywiz

Ja, jeg tør påstå at en wrx er mer pålitelig enn en BMW!!

De med motorhavari er trimmet!! Eiers egen feil!

Har enda tilgode å høre om en original wrx som har havarert.

Jeg er medlem på mange subaru forum og har aldri hørt om en original wrx som har tatt kvelden.

Som sagt så er det diesel BMW jeg mener er ræva!

Ikke for å snakke negativt om BMW pga det jeg har opplevd, men kjenner flere med E-60 og E-61 som har hatt mer problemer enn en skulle forutsi!

Forstår at det er mange entusiaster her som brenner for merket BMW, som sikkert føler seg tråkket på tærne og vil forsvare merket!

Men i mitt tilfelle så har jeg hatt 3 stk vag,1stk Honda, 2 stk Ford, 2stk subaru og 1 stk BMW!

BMW var nyest av alle disse og kostet meg 179000kr på 1,5 år i uforutsette utgifter!

Honda og subaru= 0kr på tilsammen 5,5 år!

Jeg har funnet mitt bilmerke nå, ferdig med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen formening om Subaru bortsett fra at jeg lånte en helt ny Forrester 2 L diesel ei uke forleden men den var rett og nitrist å kjøre. Rett og slett forferdelig kjedelig. Men det kan godt være at det er kvalitet for det vet jeg ingenting om og selvagt er det kjipt når motor ryker på en så ny bil som du hadde.

 

Jeg må jo også si at jeg reagerer på at du sier at de WRX`ene med motorhavari er trimmet så det er eiers egen feil. Tåler de kun å gå originalt?

Du mener det er mange BMW entusiaster her som føler seg tråkka på og som forsvarer merket, hehe, det er vel ikke så overaskende på et Bmw forum men du selv er jo akkurat lik når noen kritiserer Subaru :-)

 

Uansett så tror jeg ikke at brorparten av de som kjører Bmw og vanker her på Bimmers gjør det fordi de inbiller seg at de har den bilen som er billigst å vedlikeholde men jeg tror at veldig mange av oss kjører Bmw fordi vi rett og slett er glad i å kjøre bil og koser oss bak rattet. Hvis hovedmålet var at ikke skulle koste noe så vil jeg tro at en halvgammel Toyota også kan kjøres veldig billig men den kan jo ikke tilby den kjøregleden vi er ute etter og som vi er villige til å betale for og det tror jeg dessverre ikke at en Subaru kan heller.

 

Så jeg er enig med Otis her at dette blir å sammenligne epler og pærer.  Det blir på en måte 2 diskusjoner. Om målet er at bilholdet skal koste 0,- eller om målet er maks kjøreglede. Ikke nødvendigvis så enkelt å kombinere disse 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen formening om Subaru bortsett fra at jeg lånte en helt ny Forrester 2 L diesel ei uke forleden men den var rett og nitrist å kjøre. Rett og slett forferdelig kjedelig. Men det kan godt være at det er kvalitet for det vet jeg ingenting om og selvagt er det kjipt når motor ryker på en så ny bil som du hadde.

Jeg må jo også si at jeg reagerer på at du sier at de WRX`ene med motorhavari er trimmet så det er eiers egen feil. Tåler de kun å gå originalt?

Du mener det er mange BMW entusiaster her som føler seg tråkka på og som forsvarer merket, hehe, det er vel ikke så overaskende på et Bmw forum men du selv er jo akkurat lik når noen kritiserer Subaru :-)

Uansett så tror jeg ikke at brorparten av de som kjører Bmw og vanker her på Bimmers gjør det fordi de inbiller seg at de har den bilen som er billigst å vedlikeholde men jeg tror at veldig mange av oss kjører Bmw fordi vi rett og slett er glad i å kjøre bil og koser oss bak rattet. Hvis hovedmålet var at ikke skulle koste noe så vil jeg tro at en halvgammel Toyota også kan kjøres veldig billig men den kan jo ikke tilby den kjøregleden vi er ute etter og som vi er villige til å betale for og det tror jeg dessverre ikke at en Subaru kan heller.

Så jeg er enig med Otis her at dette blir å sammenligne epler og pærer. Det blir på en måte 2 diskusjoner. Om målet er at bilholdet skal koste 0,- eller om målet er maks kjøreglede. Ikke nødvendigvis så enkelt å kombinere disse 2.

Wrx tåler seff trim! Gjøres det skikkelig så tåler de mye juling!

De tilfellene med havari jeg har hørt om er eierne selv som har drevet med hobbytrim( opp og ned på ladetrykk, justere ditt og datt)

Når noen kritiserer subaru, så blir ikke jeg hårsår og sur:-) hvor har du det fra?

Prøver å komme med saklige ting her. Fordi at det er et Bmw forum så må nå folket få lov til å komme med negative tilbakemeldinger og erfaringer eller?

Og som du selv har skrevet over her så er kjøreglede viktig! Jeg koser meg bak rattet jeg og liker å kjøre bil!

Jeg opplevde overhodet ikke noen kjøreglede i min Bmw!

Kjøreglede for meg er en bil jeg kan stole på, enkelt og greit!

Derfor kunne jeg ikke nyte den Bmw jeg hadde, fordi hver eneste gang jeg satte meg i bilen og skulle kjøre så tenkte jeg: hva ryker nå?:

Uansett hvor god god og komfortabel bilen var så klarte jeg aldri å slappe av og nyte noen av bilturene pga redsel for at noe skullle ryke!

Du lånte en 2.0l forester og den var kjedelig! Enig med deg:-)

STOR forskjell på forester og impreza wrx. Som beskrevet over, som å sammenligne epler og pærer:-)

Hovedgrunnen til at jeg kommenterte denne tråden var ikke å trekke frem at jeg er mer fornøyd med annet merke( smak og behag som med alt annet) men å tilføye mine erfaringer med Bmw diesel!

Håper nå at det går ann å legge denne subaru-Bmw diskusjonen død.

Jeg har ikke avskrevet Bmw for godt, men diesel Bmw blir det ikke kjøpt igjen.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at du blir hårsår og sur, du skrev at det er entusiaster her som forsvarer merket og jeg påpekte at du gjør det samme når noen påsto at WRX hadde flere motorhavarier.   Jeg for min del har ingen problem med å forstå at du ikke vil ha flere av et merke hvor motoren havarerte etter så kort tid, full forståelse for det.

Det jeg ikke ble helt klok på var hva som egentlig var målet ditt, kjøreglede eller billigst mulig bilhold for jeg mener fremdeles at det ikke nødvendigvis er så enkelt å kombinere men for all del hvis kjøreglede for deg er at bilen virker hver dag og koster kr 0,- i reperasjoner så er jeg kanskje litt klokere :smile:

 

Men men, nok Subaru hehe. Kos deg i din nye bil :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at du blir hårsår og sur, du skrev at det er entusiaster her som forsvarer merket og jeg påpekte at du gjør det samme når noen påsto at WRX hadde flere motorhavarier. Jeg for min del har ingen problem med å forstå at du ikke vil ha flere av et merke hvor motoren havarerte etter så kort tid, full forståelse for det.

Det jeg ikke ble helt klok på var hva som egentlig var målet ditt, kjøreglede eller billigst mulig bilhold for jeg mener fremdeles at det ikke nødvendigvis er så enkelt å kombinere men for all del hvis kjøreglede for deg er at bilen virker hver dag og koster kr 0,- i reperasjoner så er jeg kanskje litt klokere :smile:

Men men, nok Subaru hehe. Kos deg i din nye bil :smile:

Et motorhavari kan man forsåvidt leve med, men jeg hadde så mye annet som røk på bilen også! (Uforutsette ting 179000kr)Eneste jeg fikk dekket var rust på bakluken) Leverte med alle kvitteringer til nye eier!

Kjøreglede kan gjerne oppfattes forskjellig!

For meg så er kjøreglede billig bilhold, fremkommelighet ,driftsikkerhet og seff det og kose seg bak rattet!

Takk for det, koser meg jeg i min "nye bil" etter 1 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,jeg har en e61 520d 2009 mod.   og jeg hadde problemmer med den, bilen ble kjøpt i januar (2013) i fjor ,måned ettere bilen tapper kjøle væske og etter en stund  ble det påvist at toppakning er gåen og måte skiftes (gått.64000km) ,,,kostet meg 17000 kr ,,,,,hmmm rett etter kjøpe jeg mønterte en dte tunig box som er bra omtalt ,,,,jeg trode at det er pga.triming at toppaknig røk men nei ,,,,slik er bare det ,,dem på servisen sier at det er ikke engangstilfele  ,,,,har vart bare uheldig ,,,,,har den fortsat ,,bilen er som en drøm å kjøre og eie ,ikke noe feil påvist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...