Gå til innhold

ADVARSEL nye BMW Diesel motorer!


Nitroflux
 Share

Anbefalte innlegg

Om saken stemmer så har mest sannsynligivs ikke kunden/TS rett på reklamasjon fra noen i det hele tatt. Bedrifter/bedriftskjøp har kun 2 år reklamasjonsrett. Om TS skulle ha benyttet seg av reklamasjonsretten, så måtte det i såfall vært til Bilkilden i Stavanger, da det var der kunden solgte bilen sin.

Men såklart det er veldig dårlig av BMW uansett, det synes jeg. Ihvertfall om det skulle vise seg at det faktisk er et så stort problem som det beskrives her.

Jeg ville også veldig gjerne ha litt mer dokumentasjon på hva/hvilke motorer det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen hevntokt mot BMW, jeg har altid vært veldig fornøyd med alle BMW bilene jeg har hatt og kommer til å gå for BMW neste gang også, jeg prøver bare å rette fokus på noe som virker som en svært alvorlig feil i BMW's nye diesel motorer, og bare for ordens skyld kan jeg nevne igjen at dette er en skole bil, jeg personlig får ingen utgifter på dette.

Vet ikke helt hva jeg skal dokumentere her men bilene det gjelder er alle 2008+ mod diesel biler, 1,3 og 5 serier, og de 6 bilene jeg never her eies av skoler jeg personlig har kontakt med, vil nå tro at dette har skjedd i andre distrikter også, som Lars89 nevner har det skjedd i Agder og en annen post jeg leste her inne har det skjedd med 2 skole biler på Sørlandet http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=141859&view=next

Hva som er årsaken til dette vet jeg ikke, motoren min havarerte på motorveien, kom bare et rolig dunk fra motoren så stoppet den, men skal få snakket med de på verkested igjen på mandag så da har jeg kansje et mer utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjelder da altså muligens alle diesel motorer?

Rart at man ikke har hørt noe om dette via andre internett forum eller sider, media?

Dette er kun spekulasjoner fra min side selvfølgelig men jeg tror det skyldes at de nyere bilene først nå begynner å komme opp i så pass høy km , alle de bilene jeg kjenner til har til felles at de er kjørt rundt 100.000km, noe som er langt fra hva privat biler er kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjelder da altså muligens alle diesel motorer?

Rart at man ikke har hørt noe om dette via andre internett forum eller sider, media?

Da har du fulgt dårlig med. Hvis man er litt aktiv her inne og titter på annonser har man fått med seg at 4er-dieselen til BMW har svake kjeder...

Det Fredrik sier om hevntokt er bare pissprat, det er et reelt problem.

Kjedeproblemet var en av hovedgrunnene til at jeg ikke kjøpte meg ny BMW som arbeidsbil, da jeg ikke gidder å bytte kjede annenhvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen ligger i bruker feil. på grunn av partikelfilter og for lange servic interval. til dere som kjøper nye diesel bil skal aldri brukes til små kjøring. først du har startet bilen skal du kjør minst 2mil og snitt på 65kmt. en skolebil blir aldri brukt på riktigmåte. dagens diesel bil skal oppnå høy eksosvarme for å kunne regenirer partikelfilter. det er nok ikke bare bmw som har samme bruker feil.også alle andre bil merke som har partikelfilter har motorhaveri. det her skjer bare på grunn av ikke motoren får til å regenirer partikelfilter og den blir tett. til dere som ikke grei å oppnå kravene skal ha service vær 10000km og dem på verkstedet skal regenirer partikelfilter manuelt. vist ikke dere ha råd til det så kjøp bensin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen ligger i bruker feil. på grunn av partikelfilter og for lange servic interval. til dere som kjøper nye diesel bil skal aldri brukes til små kjøring. først du har startet bilen skal du kjør minst 2mil og snitt på 65kmt. en skolebil blir aldri brukt på riktigmåte. dagens diesel bil skal oppnå høy eksosvarme for å kunne regenirer partikelfilter. det er nok ikke bare bmw som har samme bruker feil.også alle andre bil merke som har partikelfilter har motorhaveri. det her skjer bare på grunn av ikke motoren får til å regenirer partikelfilter og den blir tett. til dere som ikke grei å oppnå kravene skal ha service vær 10000km og dem på verkstedet skal regenirer partikelfilter manuelt. vist ikke dere ha råd til det så kjøp bensin bil.

Om mulig så var det et veldig dårlig innlegg mht trådstarter sitt første innlegg.

Vi snakker om reg.kjede som ryker og ikke dieselpartikkelfilter som ikke virker 100%. Reg kjede er ikke mulig å ødelegge for en bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det gjelder "alle nye dieselmotorer", ser bare diesel 4ere jeg ;) heller ingen som greier å si hvilken motor det gjelder, antar det dreier seg om n47?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i vannglass. Men tanke på hvor mange biler som triller med disse motorene, så har man ikke hørt om mange tilfeller med slik feil. Triller masse 520d'er som Taxi i Tromsø, og flere av disse har passert godt og vell 200 000km uten problemer.

Skjønner godt at BMW Norge ikke vil ta kostnaden utover fabrikk garanti på en bruktimportert bil, som de ikke har noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen ligger i bruker feil. på grunn av partikelfilter og for lange servic interval. til dere som kjøper nye diesel bil skal aldri brukes til små kjøring. først du har startet bilen skal du kjør minst 2mil og snitt på 65kmt. en skolebil blir aldri brukt på riktigmåte. dagens diesel bil skal oppnå høy eksosvarme for å kunne regenirer partikelfilter. det er nok ikke bare bmw som har samme bruker feil.også alle andre bil merke som har partikelfilter har motorhaveri. det her skjer bare på grunn av ikke motoren får til å regenirer partikelfilter og den blir tett. til dere som ikke grei å oppnå kravene skal ha service vær 10000km og dem på verkstedet skal regenirer partikelfilter manuelt. vist ikke dere ha råd til det så kjøp bensin bil.

Om mulig så var det et veldig dårlig innlegg mht trådstarter sitt første innlegg.

Vi snakker om reg.kjede som ryker og ikke dieselpartikkelfilter som ikke virker 100%. Reg kjede er ikke mulig å ødelegge for en bruker.

ja. bra du sa det. det er partikelfilter styret som gjør heile saken. heile starter med partikelfilter som ikke får regenirer. for at den skal regenirer så spruter injektoren diesel 1gang til av slutten av forbreningen for å øk temperaturen i partikelfilteret. når man små kjør og by kjøring under 65kmt så går ikke dieselen i partikelfiltre men i motor olja. da begynner motoren bruk olje og olje blir utvannet med diesel. til syvende sist så kammer som låser seg eller får reg kjede lite smøring da blir det full ventil ras. men med biler som er laget fra slutten av 2009 har nyere type regenerering som har egen dyse som spruter diesel rett foran partikelfiltre.

man må altid følge med olje på nyere diesel bil. greit nok at nivet er ok. men kan var utvannet med diesel. må altid lukt på olje. olje service på nyere biler er alt for langt i mellom no. alle biler har service fra 20000km opp til 50000km som opel har. det holder ikke. helt bak mål. sia motorer kjører partikler/eksos rett inn i innsuget som prøver å bli forbrent igjen. som regel fungerer det men kan også før til meir partikel i olja.

feilene skjer kun på biler med dårlig olje service. en bra service er 10000km på en diesel bil med partikelfilter.

det er ikke bare bmw som har skjed med.

reg.kjede på bensin 4sylinder er på grunn av dårlig strammer. alle norske biler er følgt opp av bmw og fått byttet strammer på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hovedservicene i service hefte er fulgt bør man få dette dekt, jeg trodde nesten det var en rett, å få dekt dette på reklamasjons retten, det er tross alt bmw selv som setter intervallene på oljeskift.

opel har forresten 30000 eller 1 år.

samma om bilen er import fra huruganda er det samme produsent og man kan forvente at ved kjø av så dyr bil skal motoren holde lengre enn 100k, forhør deg me noen som har peiling, forbruker rådet eller lignende.

forutsett at hoved servicene er fulgt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...