Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

V70 med 1.6D må jo være treig? 109 hk og vekt på 1620 + sjåfør...

Må være direkte pinlig når man skal ta forbikjøringer.

Mondeo er en bedre bil, men har muligens et høyere verditap.

Er det ikke litt unødvendig med en kjedelig medelsvensson-stv når du ikke har unger en gang. Lev livet litt, du er jo fortsatt ung, frisk og kjekk :lol:

Skrevet

Er skeptisk til 1,6d i en så stor bil, men V70 er nok en bil med bedre opplevd kvalitet enn feks Mondeo, Passat, Avensis, osv.

Du får jo en relativt greit utsyrt e91 316d til rundt 400k

Skrevet

Hvor stor forskjell kan det egentlig være på V70 og Mondeo, ettersom det strengt tatt er samme bilen?

1,6D er akkurat nok i V50. (Den har jeg prøvd). I V70 tror jeg det blir tynt, men hvis du ikke har hastverk så.

Skrevet

Enig med han over her. Jeg jobber selv på et volvo-verksted, og har kjørt en del av disse bilene. Jeg syns rett og slett den motoren i v70'n er rimelig triste greier. For all del, kjempeålreit bil, liker den selv jeg. Høres jo ut som en veldig god pris du har fått også, men jeg ville ikke hatt den med den motoren...

Skrevet

Jeg prøvde en sånn Volvo V70 for ei uke siden, kompis som kjøpte. ja der er masse utstyr, men bilen gikk ikke fremover. Var en brutal overgang fra e61 520dat til nye "miljøbilen" til volvo. Greit med masse utstyr men det gir ikke meg mye når jeg ikke kan kjøre forbi en slakk oppoverbakke..

Skrevet

Takker for svar! :) Japanske biler som Avensis og Accord utgår for min del, har vært innom både Toyota og Honda forhandleren og kikka men droppa det fort! For mye billig plastikk og for lite utstyr til å forsvare seg mot V70en! Personlig så synes jeg V70en var et hestehode foran Mondeoen og enda lengre foran enn Passat når det gjelder hvilken som er best å kjøre, også føler jeg Volvo er litt mer premium enn Ford og VW!

20 år og kjøper en helt ny volvo :P jaja

Støtter den :lol:

Ser ikke noe galt i det, trenger ikke å kjøre gammal styla E36 selv om man er 20 år vel! :wink:

V70 med 1.6D må jo være treig? 109 hk og vekt på 1620 + sjåfør...

Må være direkte pinlig når man skal ta forbikjøringer.

Mondeo er en bedre bil, men har muligens et høyere verditap.

Er det ikke litt unødvendig med en kjedelig medelsvensson-stv når du ikke har unger en gang. Lev livet litt, du er jo fortsatt ung, frisk og kjekk :lol:

109 hestern er langt i fra noen rakett men dette er heller ikke en bil hvor prestanda er noe spørsmål, kun at den er økonomisk og god å kjøre! A6en skal jo beholdes i tillegg til denna så jeg har fortsatt en bil med litt trøkk i :wink:

Kjøper jeg Volvo stv nå så slipper jeg å kjøpe praktisk familebil når ungene strømmer på om noen år, da kan jeg heller bruke de pengene på en to til tre år gammal F10 525d til far! V70en blir jo som "konebilen" å regne hos oss :wink:

Skrevet

Etter å ha lest om mange av problemene Volvo har hatt på bilene spesielt med girkasser og elektronikk ville jeg ikke hatt volvo. Spesielt XC serien.

Men hør med drosjene f.eks som bruker blant annet volvo, om hvilket merke som har oftest reparasjoner... Tror de sier Volvo ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...