Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg kjører både BMW og hvit varebil.. Hmm.

Samme her :)

Jeg er nok hissigere og frekkere i trafikken i varebilen enn i BMWen.

BMWen er jeg jo litt redd for, og derav en litt mer avslappet kjørestil.

Skrevet

når det gjelder farlige situasjoner som eg har observert, så er 95% audi relatert, så har litt avstand til auda førere, må nesten si at de overrasker ikke lenger, de finner på det mest utrolige.

Skrevet

Når det gjelder idiotkjøring så ser jeg mest Auda jeg også, særlig hvis det gjelder voksne mennesker. Fartsglade/idiotkjørende ungdom Skal jo feie forbi en, uansett om de kjører M3 eller en sliten 240...

Skrevet

Ref. Top Gear, som detronet M3 som en "cock's car" og gitt den tittelen til audi - jeg opplever også faktisk det samme, at folk i nyere audier tror de er udødelige og må raskest frem på farlig vis. Det er alltid en A6 eller A4 quattro som blåser forbi brøytebilene på E18 i snødrevet,vinglende i 20cm løssnø - så til min store lættis glede på julaften 09 da jeg slædda meg innover på en snøtung E18 i min gamle E28, en A6 som hadde kjørt så fort av ved den nye avkjøringen til Ikea (retning ut av oslo) at han hadde flydd av veien,over og med et digert veiskilt og planta bilen nedi grøfta. :D Jeg flirte litt der han sto i dress og prøvde å hjelpe mannen fra viking å trekke faenskapet ut av en meter snø. Poenget med denne anekdoten er dog at det han hadde greid der, er umulig uten rimelig høy fart - vedder lillefingeren min på at han hadde en quattro..

Skrevet
Det er alltid en A6 eller A4 quattro som blåser forbi brøytebilene på E18 i snødrevet,vinglende i 20cm løssnø -

Det verste som finnes er jo folk som ikke kjører forbi brøytebilen. Den kjører jo skjeldent fortere enn 50-60. Det skaper kø det....

Må vel få legge til at dette burde jo skje under kontrollerte former,

Skrevet

Hvis man ser på NAF sin undersøkelse, det man irriterer seg nest mest over, så er det lusekjørere. Det vil si at grunnen til at BMW førere føles hissige, er fordi vi kan kjøre bil, og tar igjen alle lusekjørerne :)

Synes man skulle måtte ha eu godkjenning på førerkortet også, folk oppfører seg jo som idioter i trafikken. Hadde bare alle kjørt likt og kjørt med et ønske om å være behjelpelig, effektiv og aktpågivende :)

Men et problem er jo også det at det er jo så tett trafikk overalt, veiene er ikke rusta opp og holdt følge med trafikkutviklingen...

Skrevet

Er jo ganske mange ulykker i BMWer for tiden, og tror nok kjøring etter forholdene kunne redusert noen av disse.

Å kjøre forbi i seg selv betyr ikke å være hissig, er vel mer måten dette gjøres på for eksempel.

Men er nok mer sjåføren bak det står på, når han/hun vet at de har fet bil og litt hester under panseret så er nok fristelsen å kjøre på sterkere(BMW er jo fete biler). Synes nesten Porsche-eiere er like ille, men er vel ikke nok av disse i trafikken at de slår ut på statistikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...