Alpejohn Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hei, Fikk lest av feilkoder på bilen min i går Der fant vi feil på AUXILARY WATER PUMP. Jeg har webasto, og denne har jo egen elektrisk vannpumpe? Eller? Kommer vertfall opp ei elektrisk pumpe sammen med webasto, på GS sin nettbutikk. Hva gjør denne pumpen, og hva er resultatet av at den ikke fungerer? En ting jeg stusser litt på, er at om morgenen når webasto er aktivert, så varierer temperaturen i kupeen, fra dag til dag. En dag kan det være veldig god og deilig temperatur i kupeen, dagen etter kan det være en god del kjøligere.. Kan dette ha noe med denne pumpen og gjør? Håper noen kan gi meg et lite tips Mvh Fredrik
RaymondJ Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Sirkulasjonspumpe til kjølevannet. Når denne går, sirkulerer den varmtvann fra Webaston til varmeregisteret/varmeapparatet. Så din funker sikkert litt tilogfra.
Alpejohn Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Sirkulasjonspumpe til kjølevannet. Når denne går, sirkulerer den varmtvann fra Webaston til varmeregisteret/varmeapparatet. Så din funker sikkert litt tilogfra. Hm, men har ikke webasto egen pumpe? Gamlingen snakket om at det sitter en el-pumpe på rammevangen på førersiden (i motorrommet). Er det denne som er gåen eller?
nordsidetuning Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 ja webastoen har en egen pumpe den andre skal hjelpe litt til http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... al_heater/ du mener sikker nr 14 eller
Alpejohn Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Ja, der er pumpa til webasto, men denne aux pumpa, det er den som sirkuler varmen inn i varmeapparatet? Hvor sitter denne? Stemmer det at den sitter på rammevangen sammen med noe ventilgreier?
Odd-M Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Jeg har bestilt pumpe jeg også da min døde helt på slutten av vinteren i år. Tips: MYE billigere å bestille denne fra en Webasto-forhandler enn BMW eller GS. Prøv f.eks Bilextra. Koed har også ganske fair pris. EDIT: Tar gjerne i mot tips om hvor den står jeg også, for rent umiddelbart har jeg ikke klart å finne den i motorrommet.
RaymondJ Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Se bilde nr 3 ovenifra, kan det være denne? Visste jeg hadde lest om en Aux pumpe et sted... Sjekk coonectoren inn på denne, typisk sted for irr.
Odd-M Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Det der er en M52 eller M54-motor, altså bensin. Mulig den skiller seg fra M57. Skal ta en titt etter pumpa der nede når jeg kommer hjem. Bør være synlig uten å ta ned bunnskjoldet.
Otis Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Auxillary pumpen, går ikke den til biler med latent varme system? Altså de med REST knappen?
RaymondJ Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Jo det er jammen sant når du sier det, men er ikke mulig at Webastoen også bruker denne også? Jeg aner ikke, bare tenker høyt....
Otis Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Jeg er litt der jeg å, tenker høyt altså. Webasto skal ha en egen pumpe på selve webastoen. Helt mulig at jeg tar feil.
Odd-M Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Webasto Termo Top som står i disse bilene er levert i to utgaver, en med pumpe montert på selve brennerenheten og en med pumpe montert et annet sted på kjølevannskretsen. Brenneren og pumpa er forøvrig de samme, bare plassering som er endret.
helgeb Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 får du feilkode på aux pump er ikke dette den som sitter på webasto, mener disse motorene har en pumpe under innsug manifolden på motoren, som er elektrisk,
Odd-M Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Mener du pumpe til restvarme eller til Webasto? Jeg har utstyrskode 536 AUXILIARY HEATING på min, det er den store Webastoen med fjernkontroll. Følgelig har jeg bare dratt slutningen om at auxiliary pump tilhørte den. Auxiliary betyr "hjelpesystem".. Hmm.. Godt mulig den tilhører restvarmefunksjonen.
Hpi Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Tror du har rett i at den tilhører restvarmefunksjonen. Ble skiftet på min bil og jeg mener de sa det på verkstedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå