Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som summen stemmer den, men oem demperen koster "bare" 4598,- hos koed.no da. Fremdeles dyrt nok!

Uansett så er Bilstein B6 en demper som er helt lik den som er montert originalt, ihvertfall OEM nok.

Den koster bare 1798,- hos GS.

Framme vil jo Bilstein B8 eller B6 er et godt valg. Noen mener dog at B8 er for stive, mens andre mener at det er helt passelige. Vanskelig å si hva du vil ha.

Skrevet
Ser ut som summen stemmer den, men oem demperen koster "bare" 4598,- hos koed.no da. Fremdeles dyrt nok!

Uansett så er Bilstein B6 en demper som er helt lik den som er montert originalt, ihvertfall OEM nok.

Den koster bare 1798,- hos GS.

Framme vil jo Bilstein B8 eller B6 er et godt valg. Noen mener dog at B8 er for stive, mens andre mener at det er helt passelige. Vanskelig å si hva du vil ha.

Driver og leter i Tyskland etter orginale støtdempere..

Er vel sachs som lager dem.

Heldigvis (tror) har jeg bare gåen dempere foran.. Vil ha orginale :?

Skrevet

Det er vel nesten bortkastet vil jeg mene, da Bilstein lager veldig gode dempere de å.

Hvorfor skal du absolutt ha OEM dempere da?

Skrevet
Det er vel nesten bortkastet vil jeg mene, da Bilstein lager veldig gode dempere de å.

Hvorfor skal du absolutt ha OEM dempere da?

Vil tro dem er bedre en bilstein, må da være en grunn til at dem er så dyre.

Er vel beregnet for å håndtere en tung bil og..

Og så er dem veldig gode og kjøre på, ikke for harde men harde nok til at man ligger godt på veien..

Har en følelse av at bilstein og slike støtdempere virker så harde osv.

+ at jeg vet ikke hvilken dempere som er like stive/myke som M demperene :?

EDIT:

Vurderer noe uorginale bak, med den prisen der, om jeg noen gang må bytte da :roll:

Skrevet

Bilstein B6 skal være gode dempere det som har bortimot lik følelse som M demperene.

Men dette kan sikkert andre personer svare bedre på enn meg.

Skrevet
Bilstein B6 skal være gode dempere det som har bortimot lik følelse som M demperene.

Men dette kan sikkert andre personer svare bedre på enn meg.

Ja, det kan godt hende.

Får undersøke nærmere, kanskje jeg ender opp med bilstein selv. Men vil helst ha alt orginalt, men skulle nesten tro at M-understellet er konstruert og produsert av NASA :roll:

Skrevet

Jeg byttet fra originale M-tech til Bilstein B8 på min og har ikke angret i det hele tatt. Litt fastere men helt topp å kjøre med.

Skrevet
Jeg byttet fra originale M-tech til Bilstein B8 på min og har ikke angret i det hele tatt. Litt fastere men helt topp å kjøre med.

Er ikke det litt for stift så det blir litt ukomfortabelt da?

Litt stift skal det jo være, men ikke slik du hopper bare du kjører på en liten hump liksom :?

Skrevet

Jeg byttet mitt OEM usenket understell med Eibach pro kit fjører kombinert med Bilstein B8.

Har hatt folk i bilen som sier at den overhodet ikke er for stiv, og de kjører original høyde på sine biler.

Man må nesten prøve en bil som er likedan som den man vil bytte til.

Skrevet
Jeg byttet mitt OEM usenket understell med Eibach pro kit fjører kombinert med Bilstein B8.

Har hatt folk i bilen som sier at den overhodet ikke er for stiv, og de kjører original høyde på sine biler.

Man må nesten prøve en bil som er likedan som den man vil bytte til.

Ja, det er sant, folk opplever ting forskjellig. Synd jeg ikke kjenner noen med slike dempere her på øya :P

Funker det like greit med M-tech fjører montro?

Skrevet

tror folk har missfortstått litt hva bilstein er, og "hvor de kommer fra".

Sett bortifra noen fabrikasjonsfeil på noen nyere dempere, så har bilstein lang og god historie innenfor dempere. Før i tiden brukte alle M biler bilstein dempere, disse er dyrere å montere enn alternativene (sachs), og derfor tok dette slutt. Alpina har alltid (før hvertfall) brukt bilstein, hartge bruker alltid bilstein osv..

har prøvd en hel haug av forskjellige senkes sett og dempere, og bilstein er helt overlegne, spesielt på å opprettholde komfort.

prisforksjellen i forhold til oem er bare fordi det er helt latterlige påslag på oem deler, spesielt gjennom bmw norge. det er bilstein som er "den dyre" demperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...