Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

min går konstant, åsså går vell den fortere når bilen blir varm tror e?:P men vartall, når jeg var plaget med iskald motor, så var det termostaten som var gåen, var konstant åpen, så min kom ikke opp til drifttemp engang. blei gradvis verre å verre. til slutt gikk ikke nåla over den blå engag. da bestemte e me for å hive me rundt å skifte termostaten. etter det har bilen hatt tooppers drifttemp. skiftet til en temrostat som åpner seg på 88grader. kan nevne at det var lite temp inne med.¨å selfølgelig å lufte systemet gjor susen tilslutt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke opp viskosekoblinga og da;) hvordan kan man sjekke om den fungerer optimalt egentlig?

Får ikke tid til å bytte termostaten i dag, for skal hjelpe frøkna med mattegreier, så da blir det i morgen, og teste den litt utpå kvelden tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke om motstanden på viskosevifta er god. Prøv å stopp den med en avis eller noe, da får du en pekepinn på hvor bra den fungerer utifra hvor lett den er å stoppe. På E36'en jeg hadde så var den lett å stoppe med fingra, men etter at jeg bytta så ble det bra med mostand i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

madammen har fått masse hjelp, så hun klarer seg ;) fikk gjort dette mens jeg ventet på henne :P gikk egentlig ganske så greit å bytte! luftet systemet sånn halvveis også, så tar en runde til med lufting i morgen, så blir det ut på veien og prøve den ;) fingers crossed!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også må bytte termostaten på min, tukler litt aav og til med å gå over normal temp, så girer jeg bare ned og gir den litt mot 3-4k, og da kommer temperaturen ned på mid igjen :P Termostathuset og termostat byttet jeg jo når jeg fikk bilen for et år siden, men mulig termostaten er gått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...