Tzunami Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 viskosevifte ja men den går, så er vel ikke noe gærnt med den da? eller kan den være litt av og på, sånn at den ikke er helt gåen liksom?
haybimmsen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 min går konstant, åsså går vell den fortere når bilen blir varm tror e? men vartall, når jeg var plaget med iskald motor, så var det termostaten som var gåen, var konstant åpen, så min kom ikke opp til drifttemp engang. blei gradvis verre å verre. til slutt gikk ikke nåla over den blå engag. da bestemte e me for å hive me rundt å skifte termostaten. etter det har bilen hatt tooppers drifttemp. skiftet til en temrostat som åpner seg på 88grader. kan nevne at det var lite temp inne med.¨å selfølgelig å lufte systemet gjor susen tilslutt:D
Tzunami Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Må sjekke opp viskosekoblinga og da;) hvordan kan man sjekke om den fungerer optimalt egentlig? Får ikke tid til å bytte termostaten i dag, for skal hjelpe frøkna med mattegreier, så da blir det i morgen, og teste den litt utpå kvelden tenker jeg;)
Evenol Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Du kan sjekke om motstanden på viskosevifta er god. Prøv å stopp den med en avis eller noe, da får du en pekepinn på hvor bra den fungerer utifra hvor lett den er å stoppe. På E36'en jeg hadde så var den lett å stoppe med fingra, men etter at jeg bytta så ble det bra med mostand i den.
Tzunami Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Kastet meg rundt og fikk skrudd litt alikevel jeg:p håpet vokser og vokser! Dere ser vel hvilken som er gammel og hvilken som er ny:p Litt rart, men jeg liker det jeg ser! Gammel/ny
haybimmsen Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 heyyy, maddammmen da... må ikke glømme av ho! tror du kommer langt med dette:P
Tzunami Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 madammen har fått masse hjelp, så hun klarer seg fikk gjort dette mens jeg ventet på henne gikk egentlig ganske så greit å bytte! luftet systemet sånn halvveis også, så tar en runde til med lufting i morgen, så blir det ut på veien og prøve den fingers crossed!!
APedersen Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Jeg tror jeg også må bytte termostaten på min, tukler litt aav og til med å gå over normal temp, så girer jeg bare ned og gir den litt mot 3-4k, og da kommer temperaturen ned på mid igjen Termostathuset og termostat byttet jeg jo når jeg fikk bilen for et år siden, men mulig termostaten er gått
Tzunami Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Termostat er viktig at er i orden;) gleder og gruer meg til å komme hjem nå, og få testet bmw'n! Spent på om tempen vil holde seg!
APedersen Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Det tror jeg nok den gjør Hvordan oppførte bilen seg før? Samme som jeg fortalte?
Mikael-B Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Tror jeg ville bytta viskosa hadde jeg vært dere begge to. Er trossalt veldig enkelt og ganske billig, grei forsikring og vite at den er i orden også
Mikael-B Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Nei, en sentrifugalclutch som sitter på vifta. Delenr. 11521740962 til M52 før 9/98.
Saltkjelen Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Nå er jeg spendt på hvordan det har gått med bilen Joachim og om du blir klar til treffet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå