Gå til innhold

Mitt z3 coupe prosjekt/banebil: Blir levert i innbytte.


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Må ha vært et helt annet grep på Rudskogen på den tiden? Jeg tror ikke 1.04 er mulig med en så lite modifisert M coupe i dag.

Nei, det er nok ikke mulig nå. Dette er noen år siden, og da var Skogen mye slettere, og det var før Gatebil og andre driftetreff eksisterte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mente er at det også er andre i bmwccn-miljøet som har en del erfaringer med z3 m-coupe/roadster mht banekjøring og tilpassing av bil i den retning. Bl.a Karl M. kjørte jo en del med roadsteren sin før, og Mr Tange i sin blå coupe er jo hyppig gjest på banetreff i så måte. Mulig jeg husker feil, men er det ikke sistnevnte bil som fra tidligere (K. Høiom?) innehar en slags uoffisiell banerekorden på Rudskogen i bmwccntreff-sammenheng? Correct me if I'm wrong :)

Det er i alle fall ikke tvil om at disse bilene kan gå svært fort rundt en bane, men som alltid er det ofte mest å hente på sjåføren. Men det kan jo være kjekt å få noen tips fra "gamlegutta" på hva som fungerer mht oppsett av bil.

Det er veldig rikitg, tro meg jeg kommer til å grave og spørre! han som eide denne før hadde den på noen treff og har prøvd ut en del på den.

Jeg kommer til å bytte til mykere fjærene(grunnet isbanekjøring) og beholde de vanlige bremsene i første omgang. Så får vi sette på de oppgraderte bremsene og rhjul med volk felgene når jeg klarere å kjøre litt jevne tider! Så det kan fort hende det ikke blir neste sommer

Gratulerer med en utrolig tøff bil, både utvendig og innvendig! :) Dette er raske biler i rette hender.

Takker. Bilen er tøff den, veldig delte meninger om den innvendig. Vi får håpe at det blir en rask bil etterhvert. Potensialet i bilen er tilstede. Den er ikke helt standard heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er mulig.... med rette sjåføren bak rattet..

hva er din beste tid nisse?

Med litt juksing (flytting av hvor startlinja er) så 1.08.2. 1.08.6 er det raskeste som har stått på racechronoen.

Men disse super-e30'ene gjør jo ikke mer enn 1.06. Selv den kompressor-CSLen med STCC-sjåfør kom vel ikke under det. Sikkert ikke satt opp optimalt for rudskogen, men at en bortimot orginal M coupe skal greie 1.04 nå har jeg liten tro på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi jobbet litt med bilen. Olje pluss filter er byttet, bremseveske, olje på girkasse og på diffen. Fikk også fjernet passasjersete så når er jeg klar for å prøveteste bøtte setet.
Målet for første sesong er at du ikke skal starte med å se meg i bakspeilt for så å ta meg igjen i samme runde.

Sikker på at du ikke tar deg vann over hodet nå? :bounce:

Håper du ikke tar meg igjen med en runde i løpet av en runde!!

Ser bra ut detta 8)
Takker!! Ringer deg i morgen.

Do that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Milhouse. For en herlig bil. Hva er 0-100 på dråget? Bare vent til neste år så skal jeg kjøre i fra deg.... håper jeg :D

Hva skal du få deg? Hørte dere kjøpte ny bil, grattis.

Det er 0-100 på 5,4 på denne. Samme som 335en, men det kan ikke stemme. z3 er ganske mye treigere. Har ikke kjørte de mot hverandre, men 335 er litt villere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Milhouse. For en herlig bil. Hva er 0-100 på dråget? Bare vent til neste år så skal jeg kjøre i fra deg.... håper jeg :D

Hva skal du få deg? Hørte dere kjøpte ny bil, grattis.

Det er 0-100 på 5,4 på denne. Samme som 335en, men det kan ikke stemme. z3 er ganske mye treigere. Har ikke kjørte de mot hverandre, men 335 er litt villere.

Blir trolig bruttern's 318d. Er jo 0-100 på 8,9 sek. :lol: Tar deg lett da. 8) Eller den nye tralla til fatter'n. :D

Bra aks på den. Ville tror det samme at 335'n er raskere. Hvor mye hester er på den Z3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Milhouse. For en herlig bil. Hva er 0-100 på dråget? Bare vent til neste år så skal jeg kjøre i fra deg.... håper jeg :D

Hva skal du få deg? Hørte dere kjøpte ny bil, grattis.

Det er 0-100 på 5,4 på denne. Samme som 335en, men det kan ikke stemme. z3 er ganske mye treigere. Har ikke kjørte de mot hverandre, men 335 er litt villere.

Blir trolig bruttern's 318d. Er jo 0-100 på 8,9 sek. :lol: Tar deg lett da. 8) Eller den nye tralla til fatter'n. :D

Bra aks på den. Ville tror det samme at 335'n er raskere. Hvor mye hester er på den Z3?

Blir bra den nye dere ja.

Er 321 hk i bilen.

Grattis med ny Z :D Blir sikkert en rask bil på bane neste år :wink:

Takker, vi får se hva som skjer. Gleder meg masse til isbanekjøring.

Gratulerer med gromvogn. Blir spennende å følge med på. :applause:

Skal prøve å få inn noen sparco stoler til uken så gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp!! Jeg har fått med ett sett volk felger som ikke har riktig boltsirkel bak. Tror det er nissan! Dette er borret opp i navet så det passer bra. jeg fikk med noen 3 og 5 mm spacere til bakfelgene. disse er i dårlig kvalitet og jeg vil ikke bruke de.

What to do? Jeg har en metall mal for å borre opp bremseskiver så disse passer til begge boltsirkelene.

Går det ann å kjøpe en spacer som passer navnet til z3en og så er det ingen hull i den? eller skal jeg kjøpe en spacere til z3 og så borre opp denne så den passer begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å dele litt info på bilen.

Bilen er for det meste original, men det er byttet dempere og fjærer. Eksosen er også byttet til Hartge sportseksos.

det er ett enmasse svinghjul på bilen som veier veldig mye mindre. Fikk også med noen volk felger som veier ekstremt lite. Jeg har også fått med stoptek bremser og noen store skiver pluss en del klosser. Dette har jeg ikke på nå.

Planer for bilen er Eisenmann eksos(er bestilt). Og sparco evo 2 plus stoler. Jeg tok i forrige uke en inspeksjon 2 på bilen med bytte av girkasse, motor og diff olje. Bremseveske pluss pussing/smøring av bremser, pluggene ble også byttet.

IMAG0201.jpg

Bak er det blitt borret opp dobbel boltsirkel for å få på volk felgene. Trenger spacere til dette!!Dvs navet til en bmw men boltsirkel til Nissan tror jeg!!What to do?

IMAG0163.jpg

IMG_6148.jpg

Litt diverse bilder:

bremser

IMG_6151.jpg

IMG_6150.jpg

Bilde innvendig.

IMG_6145.jpg

Uten stol

IMG_6147.jpg

Stol som skal inn.

IMAG0173.jpg

Gleder meg til å fjerne denne eksosen.

IMG_6138.jpg

IMG_6110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig bil... alltid vært litt svak for z3coupè..... tror dette blir knall men lurer på hvorfor du trenger spacer som gjør om boltsirkel hvis det allerede er borret opp en ekstra boltsirkel, skulle tro det var gjort for å slippe å bruke spacer som forandrer boltsirkel? eller er jeg helt på feil jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig bil... alltid vært litt svak for z3coupè..... tror dette blir knall men lurer på hvorfor du trenger spacer som gjør om boltsirkel hvis det allerede er borret opp en ekstra boltsirkel, skulle tro det var gjort for å slippe å bruke spacer som forandrer boltsirkel? eller er jeg helt på feil jordet nå?

Takker.

Med tanke på spacer så er navet originalt. Så dvs at det er bmw nav, men ikke bmw boltsirkel. Som du ser så er det borret opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...