NBCustom Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 skal eg ha turbo diesel så blir det 525tds uten tvil får vente til den rette dukker upp på nettet ! SUPERTURBODIESEL.COM, ett spørsmål til deg, tror du en gammal lastebil turbo gjør susen på en 525tds? har ein liggandes i kjellaren uten slark eller nok, og e grei size på den og. det spørs på flensen, du må lage deg en flens som passer. Det vil bli en del turbolag, pga størrelsen på kompressorhuset. Men det går fint det.. må fore på med en del diesel. Hør med e34_525tds her på forumet, han bygger chip til deg
*MrB* Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 på tide å pensjonere gressklipper-drivstoffet etter min mening.Lite kjøreglede med diesel? da er eneste grunnen til det at du er en elendig sjåfør.. jeg kan love at samtlige på det forumet her blir eid av denne karen: Fascinerende at du kan uttale deg om mine evner bak rattet sånn uten videre. Den mercen er jo tungt modifisert. Alt kan jo gjøres heftig med en monsterturbo. Skal jeg nå finne en bensinbil som er enda mer hårete, så har vi det gående? Vi snakker om standardbiler her. Eller tilnærmet standardbiler. En bil får ikke automatisk kjøreglede bare fordi den har masse hester. Men jeg forventer ikke å bli enig med en som har et sånt kallenavn uansett. Kos deg med bunkersbilene dine du.
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Som noen sier diesel er raskere enn bensin. Fattern hadde 525i E60 og 525d E60. Dieselen var vesentlig raskere. + BMW sekser med turbo og den høye tonen til dieselen er like rå som bensinen, nesten bedre. Det er ganske godt gjort med tanke på at 177 hestern er ganske så slappe saker, går jo ikke bedre enn 520d med 163! Men nå har vel aldri E60 523i og 525i vært noen racerbiler heller da, det skjer som regel ikke noe før men er oppe på 530I eller D! Forøvrig så hadde jeg en litt annen erfaring med Audi A6! Jeg prøvde en 2,7 TDI med 190 hester før jeg så prøvde 2,4 med bensin V6er og 177 hester. 2,7en dro godt opp mot 100 men over det så døde den gradvis ut, lå du i 140 og tok kickdown så gikk det treigt oppover! Med 2,4en så dro den også godt til 100 km/t men den fortsatt i ganske bra driv helt til 200 km/t faktisk og det overasket meg veldig med tanke på at det kun var en vanlig 2,4 med ikke skremmende 177 hester og 1600 kilo å drasse på! Jeg er forøvrig ingen diesel motstander og diesel biler med krutt under panseret er artige saker men da snakker jeg biler som 530d, 535d, A6 3,0 TDI, 123d osv! En firer diesel i en 5-serie blir i mine øyne helt feil, samme med alle de kjedelige 1,9 og 2,0 TDI, CDTI, HDI, CDI, D4D, DID osv! Gi meg seks sylindre eller mer så kan diesel være ok saker men under det, ikke noen oljebrenner i min garasje nei! Men en Chevy Silverado med 6,6 Duramax diesel som kan chippes til 700 hester og 1100 nm er sikkert artige saker da, men da kan man glemme dieselens fordel med lavt forbruk!!
Stonescream Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Minna meg på denne videoen: Fordel med gammel diesel er jo at en kan fortelle folk hva en kjører svarte striper både etter hjula og eksosen
NBCustom Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 funker jo bra, men syns det er en skam å bruke om603a i en mercedes, altså rekkesekseren. Ikke låter den fint eller er spesielt bra i forhold til om617a(r5 turbodiesel fra w123, uten tvil den råeste av merce-dieselmotorene noensinne) og 606a(24v r6 fra w210) om617: om606: begge er bedre og råere motorer, å bruke om606 er som å banne i kirka, søppelmotor
Sturlis Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Ja, for all del, det er grisekult når det spyr ut svartrøyk og høres ut som en buss!
OLEZZ Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 haha... så stusselig. Forferdelig lyd. Kjører du bil eller traktor...
LinkE34 Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 skal eg ha turbo diesel så blir det 525tds uten tvil får vente til den rette dukker upp på nettet ! SUPERTURBODIESEL.COM, ett spørsmål til deg, tror du en gammal lastebil turbo gjør susen på en 525tds? har ein liggandes i kjellaren uten slark eller nok, og e grei size på den og. det spørs på flensen, du må lage deg en flens som passer. Det vil bli en del turbolag, pga størrelsen på kompressorhuset. Men det går fint det.. må fore på med en del diesel. Hør med e34_525tds her på forumet, han bygger chip til deg hm ja okei, flens får eg lagd til selv ja og resten går vel og til slutt tenker eg, med tanke på foringa av diesel. ja må høra med an, må bere finna rette 525tds'n og begynna med, og da blir e34 med rekkesekser !
LinkE34 Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 haha... så stusselig. Forferdelig lyd. Kjører du bil eller traktor... har du hørt en turbodiesel bil med 3tom raka rør og ei sjenert ende potta? da e minst lika rått so ein bensiner
NBCustom Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 haha... så stusselig. Forferdelig lyd. Kjører du bil eller traktor... mye heller traktor enn gressklipper i hvertfall.. at det låter som en traktor er jo bare en kjempefordel, da jeg liker traktor veldig godt.
Robin1379 Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 diesel er og forblir noe kjedelig dritt bensin sekser og ligge og trave på rød sona er tingen men skal man ha diesel er det KOMPRESSOR som gjelder, mercene med kompressor diesel er ganske spreke orginalt til diesel og være men siden diesel er så heftig, hvorfor leveres ikke heftige biler med diesel?
NBCustom Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 diesel er og forblir noe kjedelig drittbensin sekser og ligge og trave på rød sona er tingen men skal man ha diesel er det KOMPRESSOR som gjelder, mercene med kompressor diesel er ganske spreke orginalt til diesel og være men siden diesel er så heftig, hvorfor leveres ikke heftige biler med diesel? Kompressor har da ingenting å si for om en diesel går bra eller dårlig hvis du ikke leverer på mer diesel samtidig.. det er nye element i dieselpumpa som gjelder skal du ha effekt. Bytter du elementer i ei pumpe til 2mm større enn det som sitter der, så kan du dra ut 500hk istedenfor 125 f.eks som er originalt på vanlige biler. Fordi nisjen er liten for de som vil ha en millionbil med sprek diesel, veldig få har kunnskap om dieseltrimming også Nå ble det jo laget prototyper av audi r8 med 510 dieselhk. De fleste vil ha bensinbiler og det er billigere å lage enn diesel med samme hk-antallet. En annen faktor er miljøkravet, en diesel med mye effekt vil også bli lite miljøvennlig. Uansett så ser jeg på det som en super fordel at folk ikke vil ha det, for da skiller det jeg kjører seg ut enda mer.. så det er helt supert å ha en bil som det fins to av i samme distriktet må vere skikkelig stusselig. Derfor jeg blir så jævli lei meg når jeg hører folk skal ha e30 og liknende helt like biler. DA har du viiiirkelig ikke krav til det du kjører eller er bilinteressert. Men heldigvis er smaken som baken. Takk gud for at jeg ikke skal ha noe alle andre har.
LinkE34 Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 helt enig med deg superturbodiesel ! kunne vært artig med en e30 med 2.5l tds motor i, det er vel fåtallet av tenker eg
NBCustom Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 det hadde vært sladdevogn, har hatt 324td med 1.8 bar i ladetrykk, det var en artig bil.. var bare å gi på litt i tredjegir på tørt så gikk det på tvers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå