Sheamus Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Er BMW driftsikker? Har sett mange spesielt E36 som står på bussholdeplassene og noen av de fyller væsk i tank. Kjenner noen sa at BMW er ikke driftssikker, mange motorene havarerte etter hardkjørt pga aluminium i topp? Klart noen mishandling i bmw av ungdommer Har aldri problem med 318 fra 91 mod, selv om den har M40 motor og skiftete olje under 10tusen. Kjørt mye til ål pga folkehøyskolen tilmed forbikjøring/kampkjøring. Hva mener dere om BMW er driftssikker? ford, volvo, osv. tåler mye? http://www.tv2underholdning.no/broom/mo ... 18582.html
Z1 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 En bil som er i hjel skrudd av noen som ikke har peiling er det mange av .Om bilen heter ditt eller datt så kan det gå rett vest . Men BMW er vel en bra bil men den krever servicer og normal bruk . Di fleste her inne tror det er en bil som skal voltas etter beste evne og så klager dem etter at den går i stykker
noekult Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Det er personbiler med deler som tåler vanlig bruk (som alle andre biler), men "alle" med 3-serie tror de kjører M3 så da blir bilene slitt ut deretter... Sier ikke at man ikke skal kjøre aktivt, sier bare at vanlige BMWer ikke er sportsbiler som er skapt for å tåle juling dag ut dag inn - noe mange unge tror...
NBCustom Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 varierer veldig, jeg syns BMW er driftsikkert.. men ventiltikking får du etter en stund, men de går LENGE med det.
Sheamus Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Ja, ikke sant. BMW har en dårlig rykte egentlig Men det er jo skjer med alle biler når motor er kalde eller var det toppen er svakest punkt i bmw?
H_Vatn Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 så lenge du kjører fint med en bmw til den har fått driftstempratur så tror jeg du kan lete lenge etter noe som er bedre er min mening hvertfall! har hatt noen bmwer når og har kjørt de fleste veldig hardt! har havarert topp pakning 2 ganger men det har vært min egen feil (turbobygg) hadde og en 518 (m10) som vi kjørte 30mil med lukket tremostat. fylte vann fra elver og slik på tur hjem. den gikk fint etter det og men vi monterte turbo og lada 1bar med altorginalt så den skal få ny topp pakning osv igjen. har mange kompiser og de bmwene holder. men mange av de andre bilene de har må det skrus på hele tiden. men man kan jo få en bil som det bare er tull med og men sånn er det vell med alle biler. jeg vil si at bmw er driftsikkre biler. nabon mener sikkert noe annet. som jeg bruker og si til kollegaene mine når det blir en diskusjon om bilmerke som er best osv så (BMW, Audi, saab og volvo) så kommer det frem at det er mest tull med saab og volvo;)
S.Arnesen Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 I min mening og erfaring så er ikke bmw noe bedre eller dårligere enn alle andre alternativer...
Glenno Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Min meninger er ja, forutsatt den får den stell, behandling og service som ellers er normalt på andre biler også. Det med topp har vel sikkert med ruse opp/hardkjøring før bilen har drifts temp.
Fredrik 90 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Den mest driftsikre bilen jeg har hatt var i allfall en 2002 E39 520I, nei forresten det var min 93 Audi 100! Den var det ALDRI noe galt med! Men BMWen var skuddsikker den også, kun radiatoren som gikk! Og jeg kjører noen kilometer i året også!
Dirty Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Bmw tåler å bli straffa. er ikke mange biler som tåler slik smerte som en BMW når de blir herjet med.
Fredrik Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 I min mening og erfaring så er ikke bmw noe bedre eller dårligere enn alle andre alternativer... Enig... etter over 25 år og nesten like mange biler er min erfaring den samme. Man kan få en Peugeot til å holde en million kilometer med litt fornuftig vedlikehold og man kan få en BMW til å bryte sammen etter 50000 Km uten vedlikehold. Så enkel og banal er den historien.
Reef89 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Følger folk ikke med i tv, media? BMW vinner jo alltid alle biltester, driftsikkert, comfor, motor og alt det andre der. Ser du en annen bil på media er det volvo, audi eller toyota som trekker tilbake biler p.g.a sikkerhetsproblem eller annet dritt.
S.Arnesen Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Følger folk ikke med i tv, media? BMW vinner jo alltid alle biltester, driftsikkert, comfor, motor og alt det andre der. Ser du en annen bil på media er det volvo, audi eller toyota som trekker tilbake biler p.g.a sikkerhetsproblem eller annet dritt. Joda, men hvor bra/dårlig en "ny" bil er interreserer ikke meg en dritt. Hva som skjer innen de 4-5 første årene er jo såklart ting som ikke burde skje, men slikt pleier jo bmw, toyota, vw osv osv å ta på seg ansvaret med å fikse igjen. Det som interreserer meg og som jeg mener viser kvaliteten på bilen er hvordan bilen er om 10år og 200 000km f.eks eller 15 år, 20 år osv.. det er først da man kan si om det er en driftsikker bil eller ei, i mine øyne ihvertfall...
Morty999 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 etter jeg gikk ifra ford og til bmw syns jeg di bare går og går.. bmw'n min har faktisk aldri gjort så jeg måtte ha taue/hente hjelp på bilen.. og jeg har brukt de GODT.. røyk toppakninga 1 gang på min m535i med turbo.. det er vell kanskje den ene gangen jeg måtte bli taua hjem de 2km det var ellers er bmw som er i bra stand meget god.. er bilen i orden hadde jeg fint kjørt lang tur med de... åssen bil snakker du om ?
Gustav C. Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Hva mener du med dritsikker? At bilens deler ikke ryker i hytt å pine, at bilen med orginal motor/drivverk lett triller 500.000 eller at bilen ikke ruster bort i løpet av 25 år? Ingen bilmerker som jeg kommer på i farten som faktisk oppfyller alle de 3 kravene.. Se på feilstatestikker osv, BMW er et av de bedre premium merkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå