Gå til innhold

Top Gear Live, flere som skal?

Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde sølv jeg også (bursdagsgave fra fruen ;) )

men til dere som er skuffet over at alt var manus så kan jeg skuffe dere enda mer om at omtrent alt dere ser på tv, film osv er staget, tviler ikke på om ting som paradise er staget også (til en viss grad såklart, de stager sikkert ikke sex-scenene :P ) men lær deg heller å kose deg med ting sånn de er laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som tror at tv-produksjoner av den størrelsen,eller liveshow med såpass mye som kan gå galt IKKE har manus?

Holder med utsagnet over her,kos dere heller med ting slik de blir presentert.

Showet var kult,TV-programmet er topp og at det er manus i bakgrunnen gjør jo bare at de overlever å levere varene år etter år. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var konge, kun 3 minus med hele showet:

1. De spilte alt for høy musikk, ville jo helst høre mest mulig motorlyd osv

2. Showet kunne vart litt lenger, 5-6 timer er perfekt! :P

3. Syntes de kunne ha hatt litt mer bil-prat (feks snakke endel om en spesiell bil, og kjøre litt rundt i den)

EDIT: Noen som vet navnet på sangen som ble spilt under Dunlop reklamen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var konge, kun 3 minus med hele showet:

1. De spilte alt for høy musikk, ville jo helst høre mest mulig motorlyd osv

2. Showet kunne vart litt lenger, 5-6 timer er perfekt! :P

3. Syntes de kunne ha hatt litt mer bil-prat (feks snakke endel om en spesiell bil, og kjøre litt rundt i den)

Enig Enig!

Samt gullbiletten var ikke noe å rope hurra for!

En sjampis ved inngangen, å en helvetta rask "backstage" tur!

Fikk jo den lappen som skulle være rundt halsen som souvenir da! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Pr forestilling var det i snitt 1350personer som passerte igjennom Paddocken (backstage)

Totalt kom det 45000personer til showet.

Eksoslukten fikk vi noen få klager på, men her var ALLE målinger under showene langt under både lovlige tall og anbefalte målinger før "brannlukene" i taket ville blitt åpnet.

Ventilasjonsanlegget byttet ut all luft i hallen på 12minutter.

Top-gear crewet inkl gutta selv var meget godt fornøyde med oppholdet i Norge, og skryter hemninsløst av det Norske publikum.

Så til alle BIMMERS(venner) her inne, som var på showet, så vil jeg bare si tusen takk for at dere oppførte dere eksemplariske disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart har alle oppsetninger manus, det har jeg jo ikke sagt noe på. Problemet som nevnt var at de leste rett ifra manus. De prøvde ikke å legge skjul på at de var dritt lei manuset, og innlevelsen var under middels. James may måtte jo til med kaptein sabeltann latter ett par ganger...

Veldig moro å få oppleve de live da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart har alle oppsetninger manus, det har jeg jo ikke sagt noe på. Problemet som nevnt var at de leste rett ifra manus. De prøvde ikke å legge skjul på at de var dritt lei manuset, og innlevelsen var under middels. James may måtte jo til med kaptein sabeltann latter ett par ganger...

May måtte jo overtales til å bli med på showene så det er kanskje ikke så merkelig at han ikke var spesielt entusiastisk. Gutta tjener imidlertid virkelig store penger på dette (prøv å regne ut 45000 x 600 kroner (gjennomsnitlig billettpris?)) og det er nok en stor motivasjonsfaktor for å holde showene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May måtte jo overtales til å bli med på showene så det er kanskje ikke så merkelig at han ikke var spesielt entusiastisk. Gutta tjener imidlertid virkelig store penger på dette (prøv å regne ut 45000 x 600 kroner (gjennomsnitlig billettpris?)) og det er nok en stor motivasjonsfaktor for å holde showene.

Så kan du trekke fra kostnader til feks, transport, mat, overnatting, lønn til ALLE, utgifter til rekvisita, dekk, drivstoff pyroeffekter, vakthold, biler osv........

Da går de nok ikke så veldig mye i pluss.

70-80% av hva som ble sagt av disse tre herrene var nok manus, men hva forventer folk, at de de skal ta ALT på sparket????

Jeg så nesten alt på totalt 8show denne helgen og synes gutta gjorde en kjempeinnsats.

Personlig synes jeg faktisk James May var den mest jordnære og hyggeligste personen av disse tre, det var han jeg fikk best bekjentskap med og snakket aller mest med, de andre gutta var greie nok og stoppet gjerne opp for en prat osv....

Men James May var den personen som gjerne kunne stoppe deg for å høre hvordan det gikk med deg, han spøkte og lo, og virket faktisk som den personen som hadde det aller mest gøy av hele Crewet.

Fikk t.o.m telefonnummeret til deres kontor og agent, hvis jeg skulle til England en dag, slik at vi kunne møtes hvis det passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes James May virker til å være den mest jordnære av de jeg også. Men alle tre sammen er jo en perfekt kombinasjon da. :)

TopGear live var i og for seg en kjempeopplevelse, selv om det var veldig rart å se dem irl, istedenfor på skjermen.

Får de som liker May ekstra godt, anbefaler jeg dere å sjekke ut "Oz and James drink to britain" og "Big wine adventure"

Herlig serie med Oz Clarke og James, med vittige kommentarer og munnhuggeri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du trekke fra kostnader til feks, transport, mat, overnatting, lønn til ALLE, utgifter til rekvisita, dekk, drivstoff pyroeffekter, vakthold, biler osv........

Da går de nok ikke så veldig mye i pluss.

70-80% av hva som ble sagt av disse tre herrene var nok manus, men hva forventer folk, at de de skal ta ALT på sparket????

Jeg så nesten alt på totalt 8show denne helgen og synes gutta gjorde en kjempeinnsats.

Personlig synes jeg faktisk James May var den mest jordnære og hyggeligste personen av disse tre, det var han jeg fikk best bekjentskap med og snakket aller mest med, de andre gutta var greie nok og stoppet gjerne opp for en prat osv....

Men James May var den personen som gjerne kunne stoppe deg for å høre hvordan det gikk med deg, han spøkte og lo, og virket faktisk som den personen som hadde det aller mest gøy av hele Crewet.

Fikk t.o.m telefonnummeret til deres kontor og agent, hvis jeg skulle til England en dag, slik at vi kunne møtes hvis det passet.

Det er en kjent sak at Top Gear showene er et svært gullkantet konsept for Clarkson, May og Hammond. I motsetning til TV programmene er roadshowene deres eget konsept (les: BBC har rettighetene til TV programmene) og inntektene er virkelig astronomiske. Slike show kan generere mye penger. Av en omsetning på minimum 30 millioner vil jeg på bakgrunn av hva som er normalt i konsertbransjen anslå at gutta sitter igjen med 8-10 millioner kroner totalt. Altså 2-3 millioner kroner for hver av dem for 4-5 dagers jobbing. Det er ikke så merkelig at James May gir avkall på noen av hans intellektuelle prinsipper... og foran dem ligger milliardmarkedet Kina.

Modellen til Top Gear showene ligger som nevnt tett opp til den man finner i konsertbransjen og hvis du har lurt på hvorfor det som kan krype å gå av gamle rockeband (f.eks AC/DC) legger ut på lange verdensturneer vet du årsaken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...