Gå til innhold

Frustrert x-BMW-eier:(

kuanov
 Share

Anbefalte innlegg

Uff...jeg savner å eie BMW igjen.

Skal bytte dieselfiler og noen sensorer på min nåværende bil...som desverre ikke er BMW.

Makan til trøbbel for å få skaffe delene...selv hos merkeforhandleren.

Selv om jeg sier registreringsnummeret, så klarte de ikke å finne sensoren som sitter på dieselpumpen.

Og dieselfilteret visste de ikke om de hadde inne, så om jeg kunne ta med meg det gamle, så kunne de sammenligne...

JEG SAVNER www.koed.no, www.gsbildeler.no og www.realoem.com

Alle som kjøper ny bil idag, burde få med seg en CD-plate med teknisk oversikt over det minste plastklips på sin egen bil.

Tenk så lettere arbeidet har blitt for de delelageransatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker med grøss på de som har biler som ikke går i stykker og som ikke trenger så mye deler som oss her inne :)

Neida, en spøk. Men BMW eier har det veldig greit mht deletilgang og info produktet. Det er særdeles mye info der ute på nettet.

Jeg tenker på en kompis av meg med V70 D5, helt umulig å få ordnet noenting av delenummer, feilkode lesing, DIY og andre småting. Nesten alt må gjøres på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kjøper ny bil idag, burde få med seg en CD-plate med teknisk oversikt over det minste plastklips på sin egen bil.

Tenk så lettere arbeidet har blitt for de delelageransatte...

Nææh, det hadde ikke hjulpet det minste - for delen hadde vært like utgått fra sortimentet, erstattet med en ny del som også hadde vært utgått, ikke lagt inn i importørens database, eller....

Deletilgangen er virkelig en av de store styrkene til BMW. Når det gjelder originaldeler er det kanskje bare MB og Porsche som tilbyr tilsvarende.

Rart å tenke på at BMW kan tilby setetrekk til en modell fra 70-tallet, eller en forskjerm til en 50-tallsmodell, mens andre produsenter sliter med å tilby essensielle motordeler til biler laget i dette årtusenet. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv VW så skal dere få se på trøbbel. Selv ikke store ettermarkedsleverandører klarer å vite om delen de selger er rett, da de gjerne får opp 3-4 varianter på chassinr. VAG holder kortene svært tett til brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv VW så skal dere få se på trøbbel. Selv ikke store ettermarkedsleverandører klarer å vite om delen de selger er rett, da de gjerne får opp 3-4 varianter på chassinr. VAG holder kortene svært tett til brystet.

Dette kan jeg bekrefte da jeg tidligere har jobbet for en bildelegrossist.

Til en helt vanlig bil som VW Golf IV 1,6 f.eks, kan det være opptil 3-4 forskjellige registerreimsett, to-tre vannpumper m.m.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på leting etter ny (brukt) girkasse til broderns Golf III. Med forbehold på at jeg husker riktig så var det 9 varianter av girkasser under kriteriet femtrinns manuell. Så kan du legge til et antall firetrinns og krydre på med en bråte automater. Ikke en kjeft kunne si med sikkerhet om vi kunne bruke en annen, selv om det meste sikkert kunne brukes om hverandre så lenge blokka var noenlunde lik.

BMW har noen få slike tilfeller selv, som f.eks vannpumpe og termostat på første årsmodell M57 som er levert med to forskjellige utførelser. Selv merkeverkstedet måtte ha bilen inn for å verifisere før bestilling av deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt samme med bilen min, har du BMW så kan den være 30 år gammel uten at det er noe som helst problem og skaffe så mye som en knapp, schidemann, GS, Koed you name it kunne gjort mye for og hatt noe sånt til bilen min, må google i måndes vis og ende opp med og kjøpe noe rådyrt fra england / USA hvis jeg skal ha deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...