Evenol Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Hei. Skal muligens hente en bil i England etterhvert. Har de sluttet med ferger nå? Mente det gikk en fra Newcastle til Kristiansand, men denne er nedlagt nå ser det ut som... Er eneste mulighet å kjøre fra England, gjennom halve europa og opp til Kiel i Tyskland? Mvh Even
StianA Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 du kan vel få bilen fraktet til havna i drammen, hørt flere som har gjort det
Marius2002 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Hvis du skal kjøre selv, så ta en titt her: http://www.directferries.co.uk Jeg ser at man kan ta ferge fra Larvik til Hirtshals i Danmark, og kjøre derfra til Esbjerg og ta ferge til Harwich i England. Jeg brukte rutekartet fra siden dems og lagde streker mellom fergestrekningene.
Evenol Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Jeg skal ta fly ned og kjøre opp igjen. Antar at disse går oppover igjen også, Marius2002? Skal sjekke ut litt. Takk!
Marius2002 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Bruk denne linken, da finner du Norge også (jeg fant ikke Norge på hovedsiden): http://www.directferries.co.uk/ferries_ ... ngland.htm Ja de går også opp igjen
Evenol Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Der ja, da ble ting litt klarere. Takk så mye!
ealoken Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 anbefaller deg og ta båt til danmark også kjøre derifra og oppover, tar ca 6 timer i fra køben til oslo om det er lite trafikk Lykke til med henting av evt drømmebil
Evenol Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 Det hørtes heller ikke dumt ut. Men da bilen står på sommerdekk og land som England ikke akkurat har vinterdekk så vil jeg prøve å kjøre minst mulig på evt. snødekte veier. Men alt går vel om man tar det med ro... Er vel motorvei hele veien omtrent. Takk, og takk for hjelpa ealoken. Dette blir ihvertfall en drømmebil for min del!
Fredrik Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 anbefaller deg og ta båt til danmark også kjøre derifra og oppover, tar ca 6 timer i fra køben til oslo om det er lite trafikk + 3 timer fra Esbjerg... altså 9 timer totalt til Oslo.
e30 tic Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 fra Sandefjord går det jo en båt. SIKKER? til hvor
N.E.W. Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 DFDS Seaways seiler fra Immingham - Gøteborg, eller Immingham - Brevik
DieselVegard Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 anbefaller deg og ta båt til danmark også kjøre derifra og oppover, tar ca 6 timer i fra køben til oslo om det er lite trafikk Lykke til med henting av evt drømmebil Er ikke det å ta Danskebåten litt av vitsen med å dra til/innom Danmark da? Grunnen til at jeg sier det, er fordi jeg skal hente en bil i UK om én uke. Danskebåten here we come!
powerfulglenn Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 fra Sandefjord går det jo en båt. ehh... Den går bare til sverige Jeg er nabo med sandefjord;)
inflames662 Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Det hørtes heller ikke dumt ut. Men da bilen står på sommerdekk og land som England ikke akkurat har vinterdekk så vil jeg prøve å kjøre minst mulig på evt. snødekte veier. Men alt går vel om man tar det med ro... Er vel motorvei hele veien omtrent.Takk, og takk for hjelpa ealoken. Dette blir ihvertfall en drømmebil for min del! spørs jo litt hvor du bor i Norge, men tror ikke snø og glatt vei er noe problem i England og Danmark på denne tiden, ei heller sør sverige og Norge. For min del hadde jeg bare regna på prisen for båt kontra og kjøre hele veien, og valgt det billigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå