Erebus Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 hahaha, dette er gull. Jørgen, jeg sympatiserer med deg, men du har gjort så mange brølere i denne saken at jeg dessverre ikke synes så veldig synd på deg. Kjører avgårde med et vrak du ikke engang har sjekket på forhånd, og gir din bil i bytte? fiks clutchen, og lever tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 Er jo å være litt etterpåklok her nå, men hvorfor fikk dere ikke vedkommende som skulle selge bilen til å ta EU-kontroll istedenfor å byttelåne i utgangspunktet? Det er dessverre veldig dumt å gjøre da det finnes alt for mange uærlige sjeler. Sant nok, det er akkurat det som burde skjedd.. Har hvertfall lært av dette til neste gang, uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 hahaha, dette er gull. Jørgen, jeg sympatiserer med deg, men du har gjort så mange brølere i denne saken at jeg dessverre ikke synes så veldig synd på deg. Kjører avgårde med et vrak du ikke engang har sjekket på forhånd, og gir din bil i bytte? fiks clutchen, og lever tilbake. Du burde lese hele tråden, noe du helt tydelig ikke har gjort enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Enkelt og greit! Du som kjøpte den jævla ixen, fikser det som har kommet av feil etterpå, og leverer bilen den tilstanden den var i, og samme med han andre fjompen, når dere ikke klarer og bli enige og ikke veit hva dere skal gjøre, burde dere kanskje finne ut av det, i steden for og brette ut alt på bimmers ffs!! Dessuten VI (på bimmers) for ikke gjort en dritt med dette her uansett, se på lover og regler, står garrantert der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 jo har lest hele. Levere fra deg din bil før du har sjekka tilstanden på hans? hadde jeg aldri gjort, hvis denne bilen betydde så mye for deg...og en ting til:SE PÅ DEN LØRJA av en IX ... ville ikke tatt i den med plasthansker en gang, selv bestemorra di må jo se at den er rompekjørt av 10 negere sør for sahara? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 jo har lest hele. Levere fra deg din bil før du har sjekka tilstanden på hans? hadde jeg aldri gjort, hvis denne bilen betydde så mye for deg...og en ting til:SE PÅ DEN LØRJA av en IX ... ville ikke tatt i den med plasthansker en gang, selv bestemorra di må jo se at den er rompekjørt av 10 negere sør for sahara? Du har rett der... Kommer ikke til å gjøre denne tabben igjen, det er nå helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Jeg sier ikke at det er rettferdig at du må reparere clutchen, i en perfekt verden hadde rasshølet gitt bilen din tilbake, poenget er at han antageligvis spratt sjampissen når du ville bytte, og er naturligvis skuffet og sinna fordi du har ombestemt deg, da han trodde han kom seg unna...jeg skjønner at du så deg blind på bokstavene " 5 2 5 I X ", men hjelper lite når resten av bilen får hiluxene på flyplassen i somalia til å se ut som de er i "mint condition". Ringte det ikke en bjelle når den var i FOR DÅRLIG STAND til å i det hele tatt bli jekka opp? Jeg har sett den bilen der på finn ørten ganger til gi bort pris, og det eneste som egentlig mangler er noen svære foiler i frontruta med innskriften " PÅKOST 50.000,- PLUSS" Men slik jeg ser det nå har du to valg: Reparer clutchen hans og bytt likt tilbake, eller koble inn advokat osv..sistnevnte kan dra ut og koster deg betydelig mer...finn en drittclutch til noen hundrelapper på høggern og sleng den tilbake på tunet hans? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Jeg tror at det eneste riktige og fornuftige her er at du leverer bilen med en clutch som fungerer. Man kan jo se det på en annen side; dersom du var motpart, hadde du godtatt at kjøper hadde levert tilbake en bil med defekt clutch..? Det hadde ikke jeg og således hadde jeg sittet på kjøpers (din) bil helt til jeg fikk tilbake min med fungerende clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Jeg tror at det eneste riktige og fornuftige her er at du leverer bilen med en clutch som fungerer. Man kan jo se det på en annen side; dersom du var motpart, hadde du godtatt at kjøper hadde levert tilbake en bil med defekt clutch..? Det hadde ikke jeg og således hadde jeg sittet på kjøpers (din) bil helt til jeg fikk tilbake min med fungerende clutch. Hvis jeg hadde solgt/byttet en bil og clutchen på den som jeg leverte fra meg hadde røket på vei hjem så hadde jeg sett på det som mitt ansvar å fikse.. Evnt motsatt hvis jeg hadde kjøpt en bil og clutchen hadde røket så hadde jeg krevd å heve kjøpet eller fått forrige eier til å betale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 hadde en fyr lånt din bil og ødelagt den, hadde du da vendt det andre kinnet til og "jaja, sånt skjer, den kostnaden tar selfølgelig jeg.." du sier at det ikke var du som ødela clutchen, den havarerte vitterlig da du førte bilen? papirmessig har du ikke byttet bil, men byttelånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 hadde en fyr lånt din bil og ødelagt den, hadde du da vendt det andre kinnet til og "jaja, sånt skjer, den kostnaden tar selfølgelig jeg.." du sier at det ikke var du som ødela clutchen, den havarerte vitterlig da du førte bilen? papirmessig har du ikke byttet bil, men byttelånt Ja, hvis en lånte bilen min og clutchen ble ødelagt så hadde jeg tatt den kostnaden. Skulle bare mangle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 hadde en fyr lånt din bil og ødelagt den, hadde du da vendt det andre kinnet til og "jaja, sånt skjer, den kostnaden tar selfølgelig jeg.." du sier at det ikke var du som ødela clutchen, den havarerte vitterlig da du førte bilen? papirmessig har du ikke byttet bil, men byttelånt Ja, hvis en lånte bilen min og clutchen ble ødelagt så hadde jeg tatt den kostnaden. Skulle bare mangle!!! Jeg er ikke enig. Hvis jeg låner bort bilen min til en kompis, og clutchen går istykker mens den er i hans "care", så er det da en selvfølge at han fikser den, i det minste betaler deler av kostnaden.. Det var han som var fører av bilen når den gikk istykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 ^^ Me too. Da er den dårlig og trenger å bli byttet uansett. Skjønner ikke hvorfor folk mener han skal betale for den (fra før) ødelagte clutchen. Edit: Andreas kom i veien.. AndreasBr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Jeg tror at det eneste riktige og fornuftige her er at du leverer bilen med en clutch som fungerer. Man kan jo se det på en annen side; dersom du var motpart, hadde du godtatt at kjøper hadde levert tilbake en bil med defekt clutch..? Det hadde ikke jeg og således hadde jeg sittet på kjøpers (din) bil helt til jeg fikk tilbake min med fungerende clutch. Hvis jeg hadde solgt/byttet en bil og clutchen på den som jeg leverte fra meg hadde røket på vei hjem så hadde jeg sett på det som mitt ansvar å fikse.. Evnt motsatt hvis jeg hadde kjøpt en bil og clutchen hadde røket så hadde jeg krevd å heve kjøpet eller fått forrige eier til å betale.. Da har vi nok motsatt oppfatning av hva vi mener er rett. Poenget er at det må da være langt rimeligere for custom å kjøpe en brukt clutch til en liten penge enn å bruke tid, energi og ikke minst penger på advokatutgifter..? Jeg ville nå kanskje ha bitet i det sure eplet og kostet på en brukt clutch slik at saken fortere kommer ut av verden.. (nei, ikke kom med kommentaren om å fikse rust, custom. Det må gå en å skille mellom epler og bananer..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Han må jo være rimelig løk han andre du byttet med da. Urutinert å ikke skrive skikkelig kontrakt når han først skal lure på en ett vrak av en bil.. Nei, seriøst, ta å frakt drittbilen og sett den på tunet hans. Meld din bil stjålet, så får du se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå