Kristian H. Foss Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Vasket bilen på tirsdag, det var da godt over en uke siden sist. Det er helt tørt og delvis snødekt stort sett overalt hvor jeg kjører. Lar selvfølgelig bilen stå inne minst 2 timer med dører oppe på verkstedet jeg jobber. Ikke alle som har muligheten til det desverre.
tonyku Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel. Nå er du vell litt i overkant her.... Det finnes så mye søppeltråder her inne fra før, så skal du begynne å skrive sånne innlegg for hver tråd som ikke passer eller er helt meningsløse så tror jeg du har litt å gjøre framover. Du kunne ha latt vær å skrive å heller bare rapportert som en unødvendig tråd. Virker som moderatorene har nok å gjøre her. Totalt unødvendig, støtende og upresist innlegg fra deg. Nailed it.
hagenisse Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter? Jepp, men det er kaldt og fælt og ikke noe man vil bruke tid på da bilen ser like ille ut dagen etterpå. Biler tar faktisk ikke skade av å være møkkete en liten stund, og bare fordi man gnikker og gnukker med meguirs superturboultradultrahurramegrundt-såpe annenhver dag betyr det ikke at bilen er i god stand! Jeg er forøvrig glad i bilen min, men jeg hater vaske den - selv på sommeren. Ser helst at andre gjør det.
tonyku Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter? Jepp, men det er kaldt og fælt og ikke noe man vil bruke tid på da bilen ser like ille ut dagen etterpå. Biler tar faktisk ikke skade av å være møkkete en liten stund, og bare fordi man gnikker og gnukker med meguirs superturboultradultrahurramegrundt-såpe annenhver dag betyr det ikke at bilen er i god stand! Jeg er forøvrig glad i bilen min, men jeg hater vaske den - selv på sommeren. Ser helst at andre gjør det. Damer i bikini er vell ett must da
Arild G. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 hehe prøv å få dama ut i minusgrader i bikini for å vaske bilen. tonyku: den "sånn skal en annonse se ut" linken i signaturen din er vel ikke helt aktuell lenger.
tonyku Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 hehe prøv å få dama ut i minusgrader i bikini for å vaske bilen.tonyku: den "sånn skal en annonse se ut" linken i signaturen din er vel ikke helt aktuell lenger. Skulle vell bare brukse som ett eksempel da annonsen er meget bra i forhold til masse annet søppel her på forumet.
Arild G. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 ville bare tipse om at annonsen er slettet
AndreasBr Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter? Jepp, men det er kaldt og fælt og ikke noe man vil bruke tid på da bilen ser like ille ut dagen etterpå. Biler tar faktisk ikke skade av å være møkkete en liten stund, og bare fordi man gnikker og gnukker med meguirs superturboultradultrahurramegrundt-såpe annenhver dag betyr det ikke at bilen er i god stand! Jeg er forøvrig glad i bilen min, men jeg hater vaske den - selv på sommeren. Ser helst at andre gjør det. Damer i bikini er vell ett must da Whatever grinds your gears.. Ulempen med det er jo at de blir så opptatt av at folk ser på dem, at de skal leke med hverandre istedet for å vaske bilen.. Nei huff.. Vaske bilen kan jeg gjøre selv Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter?Man ser lett hvem som er glad i bilen sin, samt har dyr bil.. De er rene til enhver tid.. Selv vasker jeg min når den blir middels skitten.. Vasket den isted faktisk, var fliink og tørket av den med sånn meguiars magnet tørkehåndkle Er vel en av de heldige du da, som bor slik til at du har muligheten til å vaske bilen gjennom hele vinterhalvåret. Bilen min er gjennomsnittlig mye mer skitten på vintern enn på sommeren. Betyr ikke at jeg hater bilen min fordi, tvert om. Ergrer meg veldig at det ikke finnes bedre selv-vask tilbud om vinteren. Når det er skikkelig kaldt så fryser jo dører og vindu fast momentant når du spyler, og vannet fryser jo før en rekker å tørke av bilen. Selv-vask stasjonene er jo ofte stengt også på vinteren. Jeg har aldri vært borte i at selv-vasken har vært stengt fordi det er vinter :-/ Jeg brukte selvvasken på statoil brynseng før, men har gått over til statoil storo nå. stor oppvarmet vaskehall med 4-5 vaske-"booths".. Døgnåpen tror jeg jaggu den er også Jeg ville aldri benyttet meg av en utendørs vaskehall. Uansett bruker jeg sånn silikonstift hver gang jeg vasker på alle lister.. Har også oljet opp nøkkelhullet, så nå fryser den ikke lenger. Hver gang jeg er ute ser jeg super-møkkete biler hele tiden.. Er da lov å vaske bilen selv om det er vinter? Jepp, men det er kaldt og fælt og ikke noe man vil bruke tid på da bilen ser like ille ut dagen etterpå. Biler tar faktisk ikke skade av å være møkkete en liten stund, og bare fordi man gnikker og gnukker med meguirs superturboultradultrahurramegrundt-såpe annenhver dag betyr det ikke at bilen er i god stand! Jeg er forøvrig glad i bilen min, men jeg hater vaske den - selv på sommeren. Ser helst at andre gjør det. Jeg kan ikke mene at min ser like ille ut dagen derpå. Det kommer seff helt ann på hvordan du kjører. Om du er en av de som SKAL ligge 1 meter unna fangeren til han foran, så vil mye saltlake og dritt sprute på bilen din, og den vil bli møkkete med en gang. Legg deg da istedet 50-150 meter bak han skal du se at bilen din holder seg rein MYE lengre. At det er kaldt ute har forsåvidt aldri vært et problem for min del. Som sagt ovenfor vasker jeg bilen kun i innendørs oppvarmede vaskehaller. Eneste meguiars produktet jeg eier per dags dato er et tørkehåndkle, men vurderer en washmitt gitt..
Der Barockengel Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 For en totalt unødvendig, støtende og upresis tråd. Rapportert som søppel. Dust! Jaaaa, det var konstruktivt.
Arild G. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 i molde hvor jeg bor så er det to bensinstasjoner som har selv-vask. begge utendørs så klart. er vel plass til to biler på hver. Bilen blir ikke skikkelig rein av å bare spyle med såpe og avspyling. det er ikke egnet til å ta med bøtte og washmitt, da det fort blir kø og det ikke er tilrettelagt for å fylle varmtvann til bøtta. hørtes bra ut med innendørs oppvarmet vaskehall (misunnelig) Kan anbefale meguiars washmitt. jeg har to stk som jeg bruker. en på de reneste flatene, og en nederst der det er mest skitt.
Marius2002 Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 i molde hvor jeg bor så er det to bensinstasjoner som har selv-vask. begge utendørs så klart. er vel plass til to biler på hver. Hmm er det ikke tre? Statoil nedom Rema 1000, Shell, Shell/7-eleven(gamle hydron) Statoil i Storgata har vel kanskje ikke vask? Og så var det en tidligere midt mellom roseby og shell. Men ingen av de er vel til hjelp når alle er utendørs...
///Magnusrc Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Er ikke lett å finne selvvask innendørs her til lands nei Men en slik "problemstilling" trådstarter kommer med kunne heller vært en post i f.eks "tulletråden" vi har. Og ja, det kan være "støtende" for noen da f.eks ordet "hater" brukes i overskrift. Jeg vil tro ganske mange ønsker vaske bilen ofte, men har desverre ikke en varm garasje tilgjengelig. Fyrte sikkert oppunder igjen nå så, beklager på forhånd....
Arild G. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 i molde hvor jeg bor så er det to bensinstasjoner som har selv-vask. begge utendørs så klart. er vel plass til to biler på hver. Hmm er det ikke tre? Statoil nedom Rema 1000, Shell, Shell/7-eleven(gamle hydron) Statoil i Storgata har vel kanskje ikke vask? Og så var det en tidligere midt mellom roseby og shell. Men ingen av de er vel til hjelp når alle er utendørs... tenkte på statoil nedom rema og (gamle hydron) ja. og stemmer vel at shell bolsønes har en høytrykkspyler på baksida også som du sier. den som var mellom shell og roseby (der holm elektro har tatt over) var jo stengt nesten konstant da det var minusgrader.
Stoppie_Master Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Jeg er glad i bilen min, prøver å få vasket bilen min på shell etter kl 22. Da er det halv pris, og ikke så mye kø, så jeg står inne i hallen og tørker bilen før jeg kjører ut Den billigste og den uten børstevask koster da kun 69kr mellom 22-06.
Odd-M Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Vaskemaskin? Blææ.. Jeg vasker bilen så ofte det lar seg gjøre, men ikke når det er minusgrader. Har man gjort godt forarbeid med voksing holder det å spraye på en mild avfetting og spyle av med høytrykk. Blir 90-95% rent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå