Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med prisen :D Flotte bilder av fantastiske biler, får mer og mer lyst på E28 :)

Jeg støtter denne kommentaren... nydelig! Det er interessant å observere hvordan eldre BMW modeller vokser på deg og modnes som en god vin med årene. Jeg har helt klart fått en oppvåkning med E36 og E39. Det er vanskelig å tenke på disse modellene som veteraner a la E28/E30/E34, men det er jo det de etterhvert er (og snart E46 også)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom beskrivelse av når dere kom, at hele treffet liksom stoppet litt opp når dere rullet inn. Tror jeg skjønner stemningen, føler det nesten sånn når jeg ser bildene du legge ut. Nesten så jeg trykker litt mer forsiktig på pc-en :lol:

Utrolig flott bil, og jeg liker hengerfestet ditt! :wink:

Hehe... Takk for det, det var faktisk ingen som sa noe negativt om hengerfestet...

Men det var vel ingen som sa noe negativt i det hele tatt, er vel ikke så enkelt å si noe negativt face-to-face egentlig heller... Jeg tåler (og elsker) konstruktiv kritikk, men hvordan skal en ukjent vite det?

Gratulerer med nok en pokal! :)

Velfortjent spør du meg, kjekt å få litt igjen for arbeidet.

Takk for det, er utrolig morro med en pokal og fantastiske tilbakemeldinger...

Gratulerer med prisen :D Flotte bilder av fantastiske biler, får mer og mer lyst på E28 :)

Takk takk, det er vel gjerne på tide at du kommer deg i en E28 etterhvert nå?

Jeg støtter denne kommentaren... nydelig! Det er interessant å observere hvordan eldre BMW modeller vokser på deg og modnes som en god vin med årene. Jeg har helt klart fått en oppvåkning med E36 og E39. Det er vanskelig å tenke på disse modellene som veteraner a la E28/E30/E34, men det er jo det de etterhvert er (og snart E46 også)... :)

Takk Fredrik...

Jeg har faktisk tenkt "endel" på deg de siste par årene. Jeg kjenner jo godt til deg og hva du står for via mange år her på Bimmers.. Din kunnskap og mening/forståelse for og om bil har jeg alltid satt høyt og respektert. Det vet du.

Derfor har jeg innimellom tenkt: hva synes egentlig Fredrik om bilen min.. Egentlig... Ombygget, ikke originalt fargevalg osv osv... Men endog så er bygget (per min egen definisjon iallefall) gjennomtenkt og forsåvidt godt gjennomført....

Jeg har tenkt endel på E36/39/46 etc som veteranbiler.... Og det jeg har konkludert med, er at JA - de blir nok veteran etter 30 år på veien. At de kan få samme sjel som de som allerede er der nå? Neppe. De er bygget i en helt annen tidsalder osv... E34 er den bilen som vil komme nærmest. E34 vil nok bli et naturlig veiskille, men desverre så vil nok E34en helle mot E39. Samme med E36... M5 E34 vil nok klare å holde en relativt høy status, men mer enn E36 M3 vil klare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, det er vel gjerne på tide at du kommer deg i en E28 etterhvert nå?

Det kan jeg love deg at når den dagen kommer at jeg finner plass i økonomien til en finværs bil da er det E24 eller E28 som blir vurdert :) E24 hvis budsjettet er riktig bra og E28 hvis ikke, er utrolig å flott E28 med grom motor man får i Tyskland for 100 store :wink:

Forøvrig så synes jeg E34 er den siste modellen som kan betegnes som "gammal BMW", ikke fordi jeg har en selv men fordi når E39 overtok så var det så mye som var nytt og brøt litt med tradisjonene(satt på spissen, E39 er fortsatt en veldig typisk 5 serie). E34 er en yougtimer som venter på å bli klassiker slik E28 er i dag, med E34ens nå 25 år så er det ikke lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men blå pærer og hengerfestet ødelegger bilen, selv om jeg forstår de praktiske hensyn, men denne burde ikke være trekkvogn.. :/ Ellers nydelig, og gratulerer med konfirmasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fredrik...

Jeg har faktisk tenkt "endel" på deg de siste par årene. Jeg kjenner jo godt til deg og hva du står for via mange år her på Bimmers.. Din kunnskap og mening/forståelse for og om bil har jeg alltid satt høyt og respektert. Det vet du.

Derfor har jeg innimellom tenkt: hva synes egentlig Fredrik om bilen min.. Egentlig... Ombygget, ikke originalt fargevalg osv osv... Men endog så er bygget (per min egen definisjon iallefall) gjennomtenkt og forsåvidt godt gjennomført....

Jeg har tenkt endel på E36/39/46 etc som veteranbiler.... Og det jeg har konkludert med, er at JA - de blir nok veteran etter 30 år på veien. At de kan få samme sjel som de som allerede er der nå? Neppe. De er bygget i en helt annen tidsalder osv... E34 er den bilen som vil komme nærmest. E34 vil nok bli et naturlig veiskille, men desverre så vil nok E34en helle mot E39. Samme med E36... M5 E34 vil nok klare å holde en relativt høy status, men mer enn E36 M3 vil klare....

Tusen takk for noen veldig hyggelige ord og jeg må nesten skynde meg å understreke at jeg på ingen måter har noe imot customprosjekter. Poenget er som du viser til at de bør være nogenlunde gjennomtenkte og ikke minst gjennomførte/velbyggede. Jeg tror at dette bør være en rettesnor enten man er til den ene stilarten eller den andre... :)

Jeg har naturligvis et par tanker om klassiske BMW´er. E36 kom på markedet i 1991 og jeg var der da den ble presentert på den internasjonale bilutstillingen på Sjølyst i Oslo det samme året. Dette er nå 22 år siden og jeg synes derfor at E36 etterhvert bør bli betraktet som godt voksen. Utfordringen er at den ikke ser like klassisk ut som forgjengeren E30 (og for den saks skyld E28). Allikevel er den i likhet med E28, E30 og E46 en "analog" modell av den gamle skolen. Det er også E34 og E39. Ergo går skillet mellom oldschool og newschool BMW egentlig mellom E46 og E90 samt mellom E39 og E60. Et poeng i denne sammenhengen er at selv E46 (som er den nyeste av disse modellene) nå er hele 15 år gammel som modell. Dette er mange år i en industri som roterer temmelig hurtig. Både E46 og E39 er også to generasjoner gamle som modeller. Såvidt jeg husker oppfattet mange E28 og E30 som klassikere allerede da E39 og E46 kom på markedet. Det legitime spørsmålet er derfor... hva er forskjellen i forhold til E39 og E46 kontra F10 og F30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va kjekt å hilse på i helgen sjef! Så sees me igjen på e30meet!, ska prøve legge merke til hengerfestet neste gang, så faktisk ikkje at den va der, så diskre va det for meg! :) helt konge!

Her e video fra helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men blå pærer og hengerfestet ødelegger bilen, selv om jeg forstår de praktiske hensyn, men denne burde ikke være trekkvogn.. :/ Ellers nydelig, og gratulerer med konfirmasjon! :)

Syns det er bare kult med hengerfeste jeg! :)

Ser ikke noe galt med å bruke den som trekkvogn, den tar jo ikke skade av det.

Sålenge den blir brukt til å dra vogn o.l med og ikke frakte rundt på gammelt skrot og slikt er det en del av sjarmen. Men jeg er enig angående pærene, de ser bedre ut de som man får kjøpt på biltema. (som allerede også pedi har nevnt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, en gang for alle: de blå pærene er fæle, og SKAL vekk.

Hengerfestet er kommet for å bli. Enhver familiebil trenger krok, og denne intet unntak. Skal IKKE frakte allslags rundt i hverdagen, kun et tak over hodet ved behov (les: treff). For motor bør jeg ha nok av til å dra vogna med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men blå pærer og hengerfestet ødelegger bilen, selv om jeg forstår de praktiske hensyn, men denne burde ikke være trekkvogn.. :/ Ellers nydelig, og gratulerer med konfirmasjon! :)

skulle vært oransje ja :)

hengerfestet syns jeg passer, e28 skal ha krok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pedi! Takk for sist ved Jærhagen. De Alpina gullstripene er bare helt gull til din bil. Kunne ikke blitt bedre!

Ja, ikke sant! Jeg er så fornøyd med de stripene, at nå folk sier at det ble bra - så samtykker jeg av hele mitt hjerte ;)

Beklager, men blå pærer og hengerfestet ødelegger bilen, selv om jeg forstår de praktiske hensyn, men denne burde ikke være trekkvogn.. :/ Ellers nydelig, og gratulerer med konfirmasjon! :)

Hehe, no problemo. Pærene forsvinner snarest, de irriterer fettet av meg...

Takk for de fine ord, bilen er bra den...

Ang konfirmasjon, det er jo ingen tvil om at bilen selvsagt måtte få være med i komfen den også.

Her er gjengen min, pluss 3 katter og ei bikkje som ikke fikk være med på bildet.

Jeg synes bunad er en flott festdrakt, så hva gjør mer stas på bilen min enn en haug av de jeg deler postkasse med kledd i bunad?

Sorry hvis dette kjeder dere, men dette er en del av Pedi og E28 dette også :)

976962_629224007091938_169184403_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...