Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Blondiner i kassa? ;) Jeg spurte en gang blondina i kassa på shell om de hadde sukkerbiter, men da fikk jeg til svar at jeg burde sjekke på rema.. :)

Hvis du bare spurte etter sukkerbiter, skjønner jeg godt hu svarte som hu svarte, heller du som stilte et dumt spørsmål som du burde visst du skulle utdypt ;)

Jobbet selv en stund på bensinstasjon mens jeg var student, og det var overraskende hvor mange DUMME spørsmål jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Gikk rett å hentet en 530mm visker i dag for å få det på stell...

su2ybe7y.jpg

Og så byttet jeg om. Første øyekast gir dette!

Viskeren på førerside ligger nå finere, men noe er jo hoppe galt!

asu3uzuz.jpg

Det er nettopp dette jeg fryktet, at viskeren tar oppi, med 530mm visker og lang viskerarm på førersiden:

ezy6e6ut.jpg

Hmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, nå har jeg googlet litt;

I noticed that the wiper on the drivers-side missed about two inches at the top compared to the passenger-side, where that arm comes to the edge of the windshield. At first I thought the previous owner had put a shorter blade on the drivers-side, but it turns out the actual arm holding the blade is shorter by about two inches. The sweep of the blade on the drivers-side is about two inches from the top and the side of the windshield.

svar:

I just measured mine, and yes the drivers side arm is about 2" shorter than the passenger side (about 18" vs 20"). However, I have 19" blades on both and they cover the windshield evenly and perfectly on all sides.

tråden:

http://forum.roadfly.com/threads/134797 ... -weirdness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og målte på min, og jeg har den lengste armen på passasjersiden og 450 blader på begge.

Synes det gir et greit viskerbilde, men mine ligger lenger ned mot panseret enn dine gjør.

Prøvde å ta referansebilde av viskerene i stående possisjon, men mobilkameraet mitt var ikke helt medgjørelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de står litt langt oppe på ruten?

Har lest de første og siste sidene her nå, men har ikke akkurat hatt tid til å se igjennom alt ennå så jeg må spørre. Hva står igjen for at den er klar nå?

Nøye og bra arbeid! Delene du lakkerte ser bra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som står igjen?

Egentlig bare småting. "Alt" fungerer så langt som det skal, men er detaljer som står igjen. Bare dill dall egentlig, men alle slike detaljer tar tid. Eneste jeg virkelig mangler for å komplettere den (les: ikke får tak i) er nummerplatedekselet til skiltplaten. Og den må jeg jo ha før jeg monterer støtfangeren.. Så endel småmontering, småjusteringer, 4-hjulsmåling - så er den klar for visning hos BT...

Så vi snakker rett på nyåret en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...