Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

12-12,5 afr ved full belastning er kurant, ihvertfall så lenge det ikke lader mer. Når man begynner å lade en del mer så bør man nok ligge nærmere 12 enn 12,5.

15-16 ved lettkjøring er ikke noe problem så lenge den ikke fusker, men som Morty sier, ikke sikkert M30'n liker det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så utrolig fin ut i ordentlig lys! :)

På de siste bildene som ble lagt ut syns jeg faktisk grønne ruter så heelt rett ut, de skaper litt kontrast til alt det brune og sorte. Fikk litt mer troen på sorte striper etter de siste par bildene, og gleder meg til støtfangeren kommer på så vi får sett fronten i sin helhet. Men jeg syns fortsatt den burde hatt orange blinklys foran og på sidene, det skal jeg tyne deg for til du går i graven om jeg må! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett nydelig bil..

Takk for det, kjekt å høre fra en som ikke er heeeeeelt der når det kommer til E28... Jeg husker første gangen jeg fortalte deg at jeg hadde handlet E28ene, det var ikke akkurat deeeet som du syns var mest spennende ;)

Ved fullt gasspådrag skal vel AFR helst ligge rundt 12,5. :)

Ang vektene, så gååår det vel til nød å finne seg et glassfiberpanser og bagasjeluke for å få ned akselvektene?

Også evt. investere i "racing-batteri", de skal visstnok være mye lettere enn "normale" batteri, og mindre i størrelse.

Uansett, det der finner du ut av, Ivar!

Joda, det gåååår til nøds å begynne å handle på GF-deler for å få ned vekta. Men for min egen personlige del så er det nesten enklere å ta opp kampen mot BT for å få endret vektene. Og en liten del av meg har litt lyst til å ta opp vektendringskampen mot BT, bare for å vise at alt går - hvis en bare vil....

Sykt fint helhetsbilde av bilen! :)

Når får vi se bilde av front med fanger, og bilen med Alpina-luggene? ;)

Ivar - STEIKE den bilen din tar seg godt ut! Gleder meg til å se den med stripene, felgene og frontfangeren!

Takk, morro å høre! Bare synd at den ikke er komplett, men det kommer....

12-12,5 afr ved full belastning er kurant, ihvertfall så lenge det ikke lader mer. Når man begynner å lade en del mer så bør man nok ligge nærmere 12 enn 12,5.

15-16 ved lettkjøring er ikke noe problem så lenge den ikke fusker, men som Morty sier, ikke sikkert M30'n liker det.. :)

Takker for innspill fra dere mtp AFR-verdier, siden jeg ikke har noe særs erfaring med turbotrimming osv... Men for at jeg skal kunne presentere skikkelige verdier til dere, så må bilen kjøres noe mere... De 4 mila i går i trafikken ga meg ikke akkurat et godt/korrekt inntrykk av O2-verdien

Bilen så utrolig fin ut i ordentlig lys! :)

På de siste bildene som ble lagt ut syns jeg faktisk grønne ruter så heelt rett ut, de skaper litt kontrast til alt det brune og sorte. Fikk litt mer troen på sorte striper etter de siste par bildene, og gleder meg til støtfangeren kommer på så vi får sett fronten i sin helhet. Men jeg syns fortsatt den burde hatt orange blinklys foran og på sidene, det skal jeg tyne deg for til du går i graven om jeg må! :D

Det er nettopp det som er så synd med bilder, de lyver så fælt. Grønnfargen mot Sepang ble superb, spesielt når de svarte listene kom på. Så ja, bildene ble bedre hos Torbjørn pga lyssetting enn de som blir tatt her hos meg. Og nå forstår dere gjerne hvorfor det ikke er like lett å forstå tankene mine, nettopp fordi dere gjerne ikke ser på bildet det jeg ser "live".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intergrale her kan helt sikkert lage til sprut som fungerer opp imot det orginale alpina instrumentet slik at du får opp verdiene der som orginalt:)

nå er jo di verdiene på ett eget nett som ikke har noe med motorstyringa å gjøre såvidt jeg veit men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøvetur ja, og bilen ser meeeget bra ut! :applause: Synes også at grønne ruter passer som en bra brytning mot fargen på bilen. Gleder meg til å se den med felgene og fronten.

Du vet vel min mening om stripene, men jeg gleder meg til å se den med stripene på, for det er en god sjanse for at jeg blir overbevist. Jeg er bare ikke helt der enda! ;)

Ang. vekta. Skal du kjøre inn med full tank? Jeg regner med det er mulighet for å få hengt opp flottøren i tanken her og. Sparer noen kilo på bakaksel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir bra denne gamle E28`n. Veldig bra. Jeg gleder meg til å se den og ikke minst få prøve den en tur etterhvert. Du har stor respekt for jobben du har gjort med den fra min side.

Jeg har også planer om svarte striper på min, men vet ikke helt om jeg skal ha de tykke eller tynne. Bestill gjerne ett sett ekstra av de tynne når du er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får handle Link g4 av meg så skal jeg mappe den jeg så skal du få se forskjellen på en motor som blir ordentlig justert og ikke det unøyaktige orginal skitet :lol:

Tviler på at det blir montert inn noe slik. HVIS jeg skulle ha gjort noe, så er det mulig at Fekzen skal legge inn en ny map til meg..

Intergrale her kan helt sikkert lage til sprut som fungerer opp imot det orginale alpina instrumentet slik at du får opp verdiene der som orginalt:)

nå er jo di verdiene på ett eget nett som ikke har noe med motorstyringa å gjøre såvidt jeg veit men.

Stemmer dette, Morten.

Ivar - STEIKE den bilen din tar seg godt ut! Gleder meg til å se den med stripene, felgene og frontfangeren!

+1 er alt jeg har og si.

Takk for det, gleder meg til bilen er ferdig jeg også nå... :)

Ang. vekta. Skal du kjøre inn med full tank? Jeg regner med det er mulighet for å få hengt opp flottøren i tanken her og. Sparer noen kilo på bakaksel der.

Jeg skal kjøre inn med full tank nå i første omgang ja. Smetter bare inn en motstand på ledningen til giveren, så viser den full tank...

Den blir bra denne gamle E28`n. Veldig bra. Jeg gleder meg til å se den og ikke minst få prøve den en tur etterhvert. Du har stor respekt for jobben du har gjort med den fra min side.

Jeg har også planer om svarte striper på min, men vet ikke helt om jeg skal ha de tykke eller tynne. Bestill gjerne ett sett ekstra av de tynne når du er i gang.

Han som er på jobben er en kjenning av meg, og driver eget dekorfirma. Han holder nå på å lage et oppsett som gjør at det skal være lettvint å montere for en som ikke jobber med dekor mtp å kunne levere til dere andre også hvis ønskelig. Super kvalitet på folie, og han kan nok levere i hva farge som helst. Send meg en PM hvis/når du trenger Alpina-striper....

Kjempejobb! Få hoppas att man ser denna i verkligheten i år! =)

/M

Takk Michael... Jeg gleder meg til å se din også...

Våken nå altså;)

Hehe, ble bare en liten powernap på et par minutt.. Sprikkmett etter middagen, og falt bort et lite øyeblikk - og madammen er jo kjapp på avtrekkeren i slike tilfeller... Men heldigvis hadde jeg også bilde liggende på telefonen, så da var det payback-time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld, og ikkeno skru-update. Hadde div planer i dag, men været ble så fint at jeg klatret opp på taket på garasjen i stedet og la div takstein... Må jo gjøres det også...

Men jeg fikk et brev i posten i dag, og for de som hater meg for dette - her kommer tidspunktet dere må snu dere bort og scrolle forbi... Ikke si at jeg ikke advarte dere.... ;)

IMG_2436_zpsa94c5bdf.jpg

Bestilt og betalt torsdag, kom i dag fra UK. Jaggu ikke verst, huh? Jeg vurderte om jeg skulle teipe de på plass for å se hvordan de ser ut, men har bestemt meg for å gå for de uansett.... De hører jo til der, ikke sant?

Hadde lyst å montere de ASAP, men hva er dette??? Tomrom i Retrogarasjen?????

IMG_2437_zpsb9043dc6.jpg

Her er det noget som mangler???

Pheww....

Fant den tilslutt... Sto på Førde Auto, Bosch Car-Service, hos min kompis Olav... ;)

IMG_2427_zps13e6c772.jpg

IMG_2426_zpscb683073.jpg

Er jo på tide med en 4-hjulsmåling, og dette er for meg rette plassen å gå. Olav'en er en ekte Bimmer-gutt han også, han kjøpte i sin tid både Schulzen min og E34 550 Touringen som jeg hadde... (Er faktisk bilde av han der med Schulzen tidligere i tråden). Så han vet å behandle E28 med nøyaktighet og varsomhet... :)

Samtidig skal vi justere litt mer mat inn i sylindrene mine i lacgass-området, må få vekk den litt fjusk'en som jeg har.

Men han er jo desverre syk, så vi skal prøve å få det til i morgen - hvis han var oppe på 2 bein... Kjørte bilen inn i dag, for madammen mumlet om at det var meldt snø i morgen..

Så time will show i morgen.

Dere får nå uansett ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...