Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ka seier egentleg biltilsynet om at bilen blir så ukomplett innvendig?Dei skjønner jo at det blir montert igjen seinare, men ser dei mellom fingrane?

Dette er selvsagt avklart med BT. No problemo.

Jeg sa jo til han at jeg ikke kunne finne noen plass i vegtrafikkloven/kjøretøyforskriftene som tilsier at teppe, dørtrekk osv må være tilstedeværende - og det kunne han ikke annet enn å være enig i.

Dette er jo et slags smutthull, jeg liker det! Dette gjør jo faktisk ting mulig.

Det er jo klart trist å se deg "rive i filler" en bil du har bygd med kjærlighet, men hei, må jo ha skilt?

Stå på! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne meg to veldig lette stoler fra en kompis, men han er bortreist i 2 uker nå. Damn.

Er det noen i nærheten av Haugesund som tilfeldigvis har noen steike lette stoler som jeg kunne fått låne til visning av bilen min?

Det er litt lenge å vente til den 24 april før jeg kan veie bilen hos BT.... Målet er jo skilt på bilen før 28. April...

Og ja... Originalt 518 tøy-baksete, noen som husker vekta på det? Kommer alle E28 med midtarmlene i sofaen bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.2 kg sitte pute, 4.4 kg seterygg

Det må vel være KUN sittepute og ryggpute?

Alt stål og trekk kommer vel i tillegg...???

Min sittepute veide jo 7 kg, og ryggen 13 kg ca... :shock::shock:

Hmm.. Er det påbudt med mer enn et sete i en bil?

Jeg måtte ha 2 seter fikk jeg beskjed om, for jeg prøvde meg med å førstegangsregistrere den med 1 sete... Men fikk nei, måtte ha minst 2... Brydde meg ikke med å sjekke opp i det, for det betydde ikke så mye - jeg såg bare en utvei til å raskt få ut skilter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være siste sort å drive å demontere alt som du så nøysommelig har montert men må man så må man.. Lykke til

Ja, det er ikke noe særlig egentlig...

Men jeg tar det rolig, i sakte tempo - slik at jeg ikke ødelegger eller riper opp noe.

Derfor tar det litt tid med meg også. No stress, tar bare litt hver dag.

Fikk meg en liten økt i dag også, bare et par timer. I dag var det fronten som sto for tur, og når jeg løftet opp bilen tok jeg av felgene.

Forfelg veier 16.7kg og bakfelg 19,5 kg. Hentet ett av Per Øivinds vinterfelger/hjul, og det veier 16.5 kg.

Med andre ord, 6 kilo lettet fra bakaksel og 0.4 kg foran. Alle monner drar...

Dillet først litt bak, og fikk 2.5 kg der også plutselig.

Fronten neste. Støtfanger, Intercooler, div turborør og stæsj. Blir kilo av det også...

I dag skrudde jeg av 32.6 kg i fronten... Og satser på noen kilo i morgen også. Skal klare å nå 50 kg på fronten satser jeg på.

Dette gir meg til nå en total vektreduksjon (felger medregnet) på 191,9 kilo.

Med andre ord, med fratrekk på 90 kg (til passasjerer), så har jeg 101,9 kilo (minus seter foran og bak) som jeg kan plassere heeelt bak for å lette den foran...

Jeg tror faktisk jeg begynner å nærme meg noe... Får jeg 15-20 kilo til på foraksel nå, så er jeg der kanskje. Jeg må selvsagt finregne på vektfordeling osv, men sånn røffelig så nærmer jeg meg. Det eneste jeg er direkte usikker på, er hvor mye COG har forskjøvet seg forover - altså lagt til vekt på foraksel. For selv om jeg letter bilen for kilo i kupe og bagasjerom, så forskyver jeg COG forover, dermed økes foraksellast litt også.

Får låne meg en henger gjerne, og kjøre bilen på vekta i helga kanskje? Får se hva jeg finner på. Må få enda noen kilo av i fronten først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluke? må jo være noen kilo å hente på den. Dekk med plastikk om du må.

Tanken har faktisk slått meg, men den ryker kun ut hvis jeg virkelig er i behov for de kiloene (les: tilslutt, hvis det står om noen få kilo for godkjenning)...

Hvor mye kan du egentlig ta av og fortsatt få OK fra tilsynet? Trodde kanskje fangere feks er sikkerhetsutstyr som må være der? Og sånn av egeninteresse er det greit med lexan ruter?

Time will show, jeg ribber nå bilen for "alt" (les: endel) som ikke det er dødsbehov for. Jeg satser på at jeg slipper en himla diskusjon ved veiing neste gang, så alt bør være på "stell" - selv om bilen vil fremstå som visuellt kraftig redusert...

Lexan-ruter er heller ikke noen løsning for meg nå, den stiller i samme kø som takluka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...