Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan er det mulig når Kay registrerte sin nye F30 med 66500 får ei uke å to siden... de selger ikke såååå mange biler i hgsd, at de har runda 66666 allerede vell?

Ansatte hos Biltilsynet har mulighet til å reserve skilt så og så lang tid i forveien mener jeg på. Stod en artikkel om dette i avisen når vi gikk over til SD-skilt. Var visst den eneste "frynsegoden" de hadde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det å beholde de nye fancy skiltene med flagg og det hele, eller satser du på "tidsriktige" skilt fra f.eks. Lator?

Å montere fabrikknye slike skilt er kun lovlig når bilen er fyllt 30 år. Jeg gleder meg stort til å få lov til å montere slike selv. :)

Ikke i det hele tatt.. Jeg bestilte tidsriktige skilter til min 1999 modell Lupo, som var tatt inn til Norge i 2007, ergo hadde alu-skilter med blått felt og flagg. Jeg ville ha skilter som var rett i 1999 (skilttypen som var fra 1982 til 2001), og fikk bestilt dette fra Lator skiltfabrikk i Bergen. Man trenger ikke lenger rekvisisjon fra BT som man gjorde før.. Kan bestilles direkte på nettet, de ankom posten 2 dager etter bestilling var lagt inn:

20120628_132031.jpg

http://www.lator.no/display.aspx?menuid=31

(ser at det står på siden der at bilen må være 30 år, men skiltene over ble bestilt til en 1999 modell bil, gikk helt fint det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nytt reg nr også?

Det var jo RF skilter på den, vil ikke ha Jau-Jau skilter på den ;)

Hadde håpet på SD66666, men det var allerede vekk - så da blir det ZZ skilt på meg ;)

hvordan er det mulig når Kay registrerte sin nye F30 med 66500 får ei uke å to siden... de selger ikke såååå mange biler i hgsd, at de har runda 66666 allerede vell?

og til en annen ting... hvor er bildene av bilen bak hengeren??

[ Bilde ]

Ellinor på tur der bak,eg og lurte på koffer ingen komenterte den,tok du ingen bilder av den ivar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det å beholde de nye fancy skiltene med flagg og det hele, eller satser du på "tidsriktige" skilt fra f.eks. Lator?

Å montere fabrikknye slike skilt er kun lovlig når bilen er fyllt 30 år. Jeg gleder meg stort til å få lov til å montere slike selv. :)

Ikke i det hele tatt..

Jovisst - og den har jeg ikke tenkt å gi meg på riktig ennå. :)

Som du ganske riktig skriver trenger man ikke rekvisisjon for å bestille skilt hos Lator, og som privat firma sjekker heller ikke Lator om du har rett til å bruke nummeret du bestiller.

Nyproduserte tidsriktige skilt på ikke-veteran er derfor lovlig å kjøpe, lovlig å eie - men ikke lovlig å bruke.

Lators advarsel er kanskje noe forvirrende:

For at vi skal kunne produsere skilt til deg, så må kjøretøyet være 30 år eller eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge Hushmat i hele kupéen innvendig, slik at den blir litt roligere inni nå.

Men jeg skulle jo hatt meg en rulle for bedre montering, noe tilsvarende denne:

images?q=tbn:ANd9GcRpnusCTkZd3cijp5ElBQ2RzN91A5jK8fXJus1dAm4ksCqVS4rf3A

Ikke tilfeldigvis noen i nærheten av Haugesund som kunne lånt meg en slik noen dager?

Eg har Biltema sin art. 86-013, du kan låne den hvis den duger.

Kan svinge innom i dag om så var :wink:

Det er jo fina veret å kjøra sykkel i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar

Fint at du har fått godkjent bilen, slik at du kan legge det stressmomentet bak deg. :)

Ser at du skal isolere bilen, med støy/vibrasjons dempende matter. La selv inn slike matter i 2009. Og vil si at bilen føles bl.a mere kompakt, og når man lukker dørene, er det nesten samme lyden man får ved og lukke døra på en Mercedes. :D Rev selv ut de gamle mattene, og fikk vel en vektøkning på ca. 15 kilo.

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar

Fint at du har fått godkjent bilen, slik at du kan legge det stressmomentet bak deg. :)

Ser at du skal isolere bilen, med støy/vibrasjons dempende matter. La selv inn slike matter i 2009. Og vil si at bilen føles bl.a mere kompakt, og når man lukker dørene, er det nesten samme lyden man får ved og lukke døra på en Mercedes. :D Rev selv ut de gamle mattene, og fikk vel en vektøkning på ca. 15 kilo.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Mvh

Bent

er ikke det der vannmagnet nr 1 ? eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke en vannmagnet Morten. Da den sølvfargede folien og tjære/gummi aktige delen av matten, ikke trekker vann. Men det er viktig å bruke varmepistol eller legge produktet på en varm sommerdag. Da er materialet mykt og medgjørlig iht. å få produktet inn i kriker og kroker. Og presse godt på skjøtene, slik at de mer eller mindere smelter i sammen. Da vil ikke vann slippe igjennom. Den rulla som er avbildet og fulgte med i pakka, gikk fort i stykker. Så det trengs en rulle som er av god kvalitet, slik at man kan legge på en del press, ved rulling.

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...