Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde konfirmasjon på søndag, og den stolte far måtte jo selvsagt ta bilde av prinsessa og "babyen" sin ;)

bde7wogngu2ia8n8gc19.jpg

mrnf95q0xdc15788fsqa.jpg

Itt'no øppdeit, men ville bare - som vanlig - dele min bilglede med dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde konfirmasjon på søndag, og den stolte far måtte jo selvsagt ta bilde av prinsessa og "babyen" sin ;)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Itt'no øppdeit, men ville bare - som vanlig - dele min bilglede med dere....

Så da er spørsmålet, hvem er prinsessa og hvem er "babyen"? :P

Ser veldig bra ut Pedi! du skal ha for alt arbeid du har lagt ned i denne! fabelaktig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk endelig sett mesterverket live i dag :) utrolig strøkent :applause:

Damn! NÅ husker jeg hvor jeg hadde sett den bilen før (din).... I avataren din selvsagt... Nå demret det endelig!! Tenkte fælt på det når du kom kjørende... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag "morgen", og tankene strekker seg litt tilbake i tid.

As we speak, kan jeg se tilbake på både vel overstått konfirmasjon og 17. mai (på tross av at madammen er på sjøen). Og det er litt herlig.

16 mai er ikke lenger en fyllefest-dag som i ungdommen, men LITT må vel være lov ennå? ;)

IMG_3140_zpsc7a3d9fb.jpg

Why?

Jo, the Evil Twins are back in the garage again...

IMG_3138_zps36643ba3.jpg

What to do? Jo, nå er det dags for å dra til sides ekstratanken.

IMG_3139_zps865dee27.jpg

Akkurat... På tide å få inn hengerfestet, slik at jeg kan få interiøret på plass baki også. For hengerfeste må jeg jo ha, ingen familieracer uten hengerfeste...

IMG_3143_zpsf347bec1.jpg

Så da er det bare å dra i gang, alle gjenger må friskes opp etter sandblåsing/primer/maling....

IMG_3141_zps414830c6.jpg

Tettemasse (ikke lim) er lagt på alle flater/rundt hull for å hindre vann å komme inn i bilen.

IMG_3142_zps1d3484da.jpg

Nye bolter er jo et must, og de har fått et strøk og to med tynn Tectyl på seg i etterkant.

IMG_3146_zpsae405d3c.jpg

Innvendig support. Her var det på tide å støvtørke litt også ser jeg ;) Fikk ikke engang helt nye bolter. Var tom for M8, så da ble det å montere noen brukte. Greit nok, de er kun inni bilen.

IMG_3148_zpsfd8d3351.jpg

Venstre støttstag på plass, enkelt, det smatt jo bare på plass.

IMG_3147_zps4dd86075.jpg

Men på andre siden sto det jo en batterikasse-support i veien.. Damn, da er det til med meterstokken og måle litt...

Heldigvis hadde jeg Mr DeWalt og Frøken Juletre på besøk:

IMG_3176_zps4491067a.jpg

Og da er det jo enkelt, bare å få hullet "på plass", samt å slipe litt:

IMG_3177_zps5785ad0c.jpg

Yeah, og med ett så smatt staget på plass:

IMG_3178_zps70149718.jpg

Deilig!

Endelig hengerfeste på...

IMG_3145_zps717aae2a.jpg

Med tanken på plass for godt, var det på tide å tette hullet litt bedre over bensintanken.

IMG_3172_zpsc5f3c474.jpg

Må jo kuttes i pga Alpina-albuen, so here we go:

IMG_3173_zpsd4ac8d75.jpg

Og med litt beskyttende stoffer under, samt tettemasse, så kom det seg på plass.

IMG_3174_zps7d402f2b.jpg

Og etter montering av tankdeksel blir det bare enda bedre:

IMG_3175_zpsfcb22951.jpg

Da kan jeg ENDELIG lime teppet på plass, og lånte Per Øivinds motor som arbeidsbenk for påføring av lim :)

IMG_3179_zpscd16295c.jpg

Mens limen tørker, tenkte jeg å gjøre noe med det "oransje problemet" mitt:

IMG_3151_zpse003cbb2.jpg

Og for de meeeget håpefulle nå, om at det dukket opp orange blinkere nå - så nei.

Jeg gikk for å handle oransje blinklyspærer, som ikke ser oransje ut. kom hjem med noen sattttttans dyre pærer som jeg føler ikke var så anonyme som jeg ville at de skulle være:

IMG_3150_zps9f640501.jpg

Forskjellen...

IMG_3152_zpsc4cae7d0.jpg

LITT mer diskret, men ikke slik jeg såg det for meg.... Grrr....

IMG_3153_zps106b1b80.jpg

Limen var fortsatt ikke tørr, så da gikk jeg på neste "case"...

Det første jeg monterte på bilen etter lakk, var nye clips og pakninger til dekselet på venstre side C-stolpe. Men jaggumeg har clipsfaenskapen gitt etter, og det er nå på tide å bytte clips - igjen - omtrent før jeg har fått den ut på landeveien.

IMG_3182_zps605c0130.jpg

Dårlige greier...

IMG_3181_zps975b548e.jpg

Restene i bilen:

IMG_3180_zps106b3928.jpg

Nye clips VS gamle....

IMG_3184_zps55985f8d.jpg

Bedre med nye i.... (igjen)

IMG_3185_zps485dcf51.jpg

Og endelig ligger dekselet som det skal.

IMG_3186_zps14b125ee.jpg

Fornøyd går jeg tilbake til teppeverden, og oppdaget en kul ting. Jeg hadde fundert litt på hvor jeg skulle kutte (tilpasse) teppet i bagasjerommet, siden det nå er div forsterkninger som tar plass. Men sjekk ut denne lille fiffige detaljen:

IMG_3187_zps8fbd8822.jpg

Slike ting som dette elsker jeg over alt på jord... BMW har jo, som så mange ganger før, vært smarte i sin Engineeringsfase... Under teppet (ikke synlig ovenfra) var det klart til å kutte bort teppet hvis en skulle ha hengerfeste. Og det skal jeg jo, så bort med det!! Enkelt!!!! :)

Med ett ble jo plutselig bagasjerommet litt mer delikat. Det hjelper på med litt velour-tepper i bagasjerommet...

IMG_3188_zps6ec89cb8.jpg

Bare til å klappe lokket igjen, for i går så la vi ferden mot Stavanger igjen - denne gang destinasjon Sola.

E28 Løå 2013....

Måtte jo vaske av gammelt støv fra Bergensturen osv:

IMG_3189_zps032b2e77.jpg

Hadde noen "småproblemer" med en giroverføring, som "lett" ble fikset på ferjekaien takket være Alexander (som heldigvis kjører E30 og (derfor) hadde med seg verktøy i store mengder...) Sjekk den beautybaggen!!!! DEN likte jeg !!

976496_10151629226910943_754129400_o.jpg

Men gode som Bjørn og Co alltid er, de holdt jo av plasser til oss, slik at når vi endelig kom til E28 Løå - så var der ledige plasser til oss.... Herlig! Game on!!

IMG_3190_zps89e2befd.jpg

Jeg er jo, som alltid, ei maserau - så timene for avgårde, og vips så var treffet på hell - og bilene på vei hjem... Og jeg hadde ennå ikke hentet ut kamera ut fra hanskerommet... Ikke denne gangen heller...

Så jeg fikk tatt et par raske med telefonen, bare for å bekrefte ovenfor meg selv at jeg virkelig var der, og for å kapre de bilene som fremdeles var der igjen.... ;)

Legger ut de få bildene jeg tok, for de som ikke har sett de allerede på Facebook...

IMG_3193_zps33936b43.jpg

IMG_3195_zpse5e9e00f.jpg

IMG_3197_zps9a88928c.jpg

IMG_3199_zps91adff9a.jpg

Dagens meeeeest fornødde herremann, Mr Sammigun i Taxibjørns M5:

IMG_3194_zps117d27e3.jpg

Og denne karen var ikke akkurat så liiiiite fornøyd han heller da akkurat (Foto: Trond Hylle) ;) :

IMG_3204_zps8d8f9c6f.jpg

Må jo si at det var fantastisk å få People's Choice på dette treffet - for denne dagen (og treffet) har jeg gledet meg til så inni granskauen!! Så den pokalen betydde noe enormt!!

Flott vær, flotte mennesker og umåtelig takknemlig for et fantastisk BMW E28-treff....

Vel hjemme i går kveld, med ungene godt plantet i senga kom jeg jo på at jeg kanskje burde ha spist litt? Var så gira i hele går jeg, at mat var ikke noe som jeg tenkte for mye på...

Da da fant jeg meg en duggfrisk Tuborg, pokalen på bordet (som jeg er utrolig stolt av) og rykende varm burger fra gatekjøkkenet rett over gata...

IMG_3203_zps861355c5.jpg

Dagen 18. mai 2013 var helt perfekt! Takk Bjørn, takk Trond, takk Rolfi og alle dere andre på E28-Løå som hadde samlet mye flotte mennesker på en plass. Godt reisefølge var vi til Stavanger også, og mye kjente fjes i Stavanger... En flott dag, som nok aldri blir glemt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag "morgen", og tankene strekker seg litt tilbake i tid.

Hadde noen "småproblemer" med en giroverføring, som "lett" ble fikset på ferjekaien takket være Alexander (som heldigvis kjører E30 og (derfor) hadde med seg verktøy i store mengder...) Sjekk den beautybaggen!!!! DEN likte jeg !!

lukter jeg at du prøver å disse e30 ? :cry::cry:

men gratulerer med nok en pokal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var fantastisk rått å være på det treffet! å det råeste var vel egentlig når dere kom.. føltes litt som at hele treffet stopte opp når dere kom innover veien :D stod egentlig bare å gliste da :D

men fikk tatt endel bilder av bilen din hvertfall :D

DSC_0107_zps6a20427d.jpg

DSC_0109_zpsfc767b80.jpg

DSC_0114_zpsdcc04c00.jpg

DSC_0123_zps89191391.jpg

prata så vidt me deg om hvordan lakken forandret farge i lyset, prøvde å få tatt bilde av dette, men var ikke lett å få fram :P

taket, i sola :D

DSC_0125_zps79c7a789.jpg

koffertlokket i skyggen, hehe du ville ikke jeg skulle ta bilde her, siden du ikke hadde fått slipt lakken her, syns nå det ser blankt ut uansett :)

DSC_0126_zpsd75723ec.jpg

DSC_0137_zpsb5c94ed7.jpg

DSC_0138_zps3ed09073.jpg

DSC_0141-1_zps410300a6.jpg

uten tvil den bilen jeg tok mest bilder av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen Pedi :D Dette var fortjent! Burgeren må ha smakt godt!! hehe.

Kjipt med de clipsa på c stolpa, hvis dem driver å ryker... :/

Gleder meg til å se den på e30meet, da skal min e30 være klar også! :D

Takk, burgeren var suveren! ;)

Gleder meg til E30Meet jeg også, du må bare henge i å bli ferdig!

lukter jeg at du prøver å disse e30 ? :cry::cry:

men gratulerer med nok en pokal :)

Alltid disse E30 litt vettu ;)

Neida, er utrolig takknemlig for at Alexander tok seg til til å stoppe opp med oss.. Så det var bare en fleip :)

var fantastisk rått å være på det treffet! å det råeste var vel egentlig når dere kom.. føltes litt som at hele treffet stopte opp når dere kom innover veien :D stod egentlig bare å gliste da :D

Hehe... Morro!! Vi var rimelig "stressa", for vi kjørte egentlig i veldig god tid - men mistet jo endel tid på ferjekaien... Så vi prøvde ikke akkurat å komme for sent med vilje da :)

prata så vidt me deg om hvordan lakken forandret farge i lyset, prøvde å få tatt bilde av dette, men var ikke lett å få fram :P

koffertlokket i skyggen, hehe du ville ikke jeg skulle ta bilde her, siden du ikke hadde fått slipt lakken her, syns nå det ser blankt ut uansett :)

Husker deg nå... Du må jo hilse på med "nick" også, slik at jeg kjenner deg igjen :) Kun navn klarer jeg ikke å huske, det blir alltid for mange jeg hilser på... ;)

uten tvil den bilen jeg tok mest bilder av :P

Kjekt å høre, det var noen fine bilder du tok...

Grattis! Peoples choice på et slikt treff må virkelig bety noe ja, morro å se:)

Helt klart! Det var forskjellige E28 i hver enda bil, så at jeg stakk av med prisen var dødsgøy!!!

Hater å være en pirk på slike biler når min er laaangt under, men de pærene var ikke noe penere enn de oransje, kjøp heller sølv pærer fra biltema eller noe. de blir helt usynlig

Det "morsomme" her, er at når jeg kom hjem med de satans dyre pærene - så var ikke jeg heller fornøyd. Men siden jeg nå allikevel hadde handlet de til heroin-pris, så smalt jeg de i. ETTER at de var på plass, ser jeg at Per Øivind har en pakke liggende med 2 stk slike sølv pærer fra Biltema som du nevner her... Jeg må nok krype til korset og bytte Heroin-pærene mine, på tross av den fæle prisen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom beskrivelse av når dere kom, at hele treffet liksom stoppet litt opp når dere rullet inn. Tror jeg skjønner stemningen, føler det nesten sånn når jeg ser bildene du legge ut. Nesten så jeg trykker litt mer forsiktig på pc-en :lol:

Utrolig flott bil, og jeg liker hengerfestet ditt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...