Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Var for å vise lykteviskerne det Jås.

Og litt for å vise Ivar at han har litt å ta igjen. ;-) Par stykker som ikke er med på bildet også.

Jajaja,fortsatt flott samling pokaler til en flott bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha lyktepussere på bilen, Bare misunelige de som ikke har. ;-)

Hehe... Heeeelt riktig ;)

Vinduspusserene må være på ja.Passer perfekt på bilen.

Blir nok bra med den eksosen Pedi.Av de bilene jeghar hørt med rustfritt,blir det fin lyd.

Men har jo aldri hørt en Alpina med det da :D .

Vinduspusserene MÅ en jo nesten ha, hehe... Men LYKTEpussere er jo kjekt også da... ;)

Fikk nettopp montert samme eksos på Per Øivinds bil, ble bra den. Passe mørk, og passe rolig. Minuset er jo at min har demping i turboen, så jeg får ikke håpe at den demper FOR mye... Uansett vil den nok få litt mer låt enn det originale 535-anlegget som står på nå. DESVERRE så vil jeg ALDRI få den riktige Boysen-lyden i bilen min, Alpina var heldige med valg av leverandør til sine eksosanlegg.

Har faktisk sittet og lurt på om du skulle ha ny eksos eller ikke, syntes liksom denne fortjente noe mer enn den stussen som sitter der nå, så godt vi er enig :) tror det blir fin lyd i denne nå, var vell ikke helt gratis heller? ;)

Ny eksos var planen fra dag én, men det er jo ikke alle som kan bare bestille inn et komplett nytt anlegg anytime lixom.. Men det var greit å ha et rolig anlegg på visningen hos Biltilsynet, for å slippe maset om bråk osv... Men nå ligger det klart i garasjen, så med litt tilpassing og sveising satser jeg på at det blir i helgen... ELLER uti uka... :)

Flott samling du har fått for bilen din Lars!..:)

Velfortjent hver en eneste en.. Er jo et smykke av en E21...

Og litt for å vise Ivar at han har litt å ta igjen. ;-) Par stykker som ikke er med på bildet også.

Nå har vel du strengt tatt hatt bilen på litt flere treff enn meg da... :P

Neida, for å være heeelt ærlig - så er det fortsatt slik som jeg har sagt før....

Jeg håpte på EN pokal på denne bilen. Nå har jeg utrolige tre. Og den siste jeg fikk fra E28-treffet var superstas. Greit nok at det ikke var hundrevis av E28er der, men hele dagen der i seg selv (stemning, mennesker, sol og biler) gjorde at det var en fantastisk dag for meg.

Sannsynligvis er det nok kun E30Meet igjen av plasser som jeg kommer til å stille ut bilen i år (som det er pokalutdeling) - men der kommer det så utrolig mye fete bygg at jeg satser mer på en fantastisk opplevelse/helg enn pallplass... Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så var vel ikke akkurat klassene helt optimale for min bil heller. Samma det, jeg gleder meg som en drittunge til et fantastisk treff. Nå står det bare på 'an Trond å fikse nice weather hele helga... For vi fra Haugesundsområdet kommer iallefall med godt mot og god stemning i bagasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 3 pokaler i år på 2 treff. ;-) Fikk jo en av parts and retards for beste vinterbil når jeg var der for å låne bukken og 2 på Valle Hovin.

Men at du håpet på 1 i år er litt beskjedent. Du har gjort ett fantastisk bygg av en bil. Du har min fulle respekt for det du har gjort og det vet du. Jeg har bare vasket en bil og vært heldig med kjøpet av den. Riktignok ikke rapkjørt den helt og tatt godt vare på den, det har jeg gjort. Og jeg er stolt av den og det er vannvittig moro å kjøre den. Den samme gleden vet jeg at du har for din bil og det er med rette du skal ha den gleden.

Håper litt at jeg kan komme på E30Meet og ha en fin helg med dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er jo at du har hatt arbeidet på bilen din selv Pedi, og det er jo både bilen i seg selv, i tillegg til arbeidet ditt som blir premiert.

Enda så har du en velfyllt byggetråd som er dokumentert ned til hver minste lille låsesplint og klips.

Min personlige favoritt var når du fant rette lyden i låsemekanismen i dørene dine. Det er vel fasitsvaret på hva en "pedant" er. Morro å følge med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff :oops: !

Mente selvfølgelig lyktepussere...

Ikke så lett å få ting rett bestandig når en vil være aktiv på Bimmers når enn har to små døtre som maser på siden :) ..

Du må slutte å legge ut så mange øpdeits..Blir jo rene besettelsen for meg.

Går jo utover familielivet mitt :):) .

eller som datteren min sa:"Vil du være med ut å sykle?,eller nei du skal vel sitte på Bimmers å legge ut bilder av bilen din eller se på den brune gamle som ser sinna ut foran"!!(Din altså).

Synes det var godt sagt.kanskje litt sant og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 3 pokaler i år på 2 treff. ;-) Fikk jo en av parts and retards for beste vinterbil når jeg var der for å låne bukken og 2 på Valle Hovin.

Men at du håpet på 1 i år er litt beskjedent. Du har gjort ett fantastisk bygg av en bil. Du har min fulle respekt for det du har gjort og det vet du. Jeg har bare vasket en bil og vært heldig med kjøpet av den. Riktignok ikke rapkjørt den helt og tatt godt vare på den, det har jeg gjort. Og jeg er stolt av den og det er vannvittig moro å kjøre den. Den samme gleden vet jeg at du har for din bil og det er med rette du skal ha den gleden.

Håper litt at jeg kan komme på E30Meet og ha en fin helg med dere alle sammen.

Takk for det Lars, jeg håper også at du har fri og kan ta turen den helgen!

Det morsomme er jo at du har hatt arbeidet på bilen din selv Pedi, og det er jo både bilen i seg selv, i tillegg til arbeidet ditt som blir premiert.

Enda så har du en velfyllt byggetråd som er dokumentert ned til hver minste lille låsesplint og klips.

Min personlige favoritt var når du fant rette lyden i låsemekanismen i dørene dine. Det er vel fasitsvaret på hva en "pedant" er. Morro å følge med her. :)

Takk for det, jeg tar enhver positive tilbakemelding (og pokal) direkte personlig og rett til hjertet. For å bekrefte det, så ble jeg direkte forlegen en stund når jeg var på vårmønstringen i Bergen. Der fikk jeg så mye skryt av (de gjerne ofte litt selvopptatte) Bergenserene, at jeg ble helt satt ut til tider. Fantastisk morro... Det er jaggu lønn for strevet, timene og kronene som er lagt i bilen.... Helt fantastisk... :)

Morro at du liker tråden min, for jeg har jo brukt endel tid på den også - vel verdt hvert eneste minutt! Tilbakemeldinger og andres oppbacking, støtte og innlevelse har hjulpet meg til å gå på an igjen og igjen og igjen... For nedturene og tilbakeslagene har jo tidvis stått i kø...

Og lyden i dørene er nå helt rett. Heeeeelt rett... ;)

Huff og huff :oops: !

Mente selvfølgelig lyktepussere...

Ikke så lett å få ting rett bestandig når en vil være aktiv på Bimmers når enn har to små døtre som maser på siden :) ..

Du må slutte å legge ut så mange øpdeits..Blir jo rene besettelsen for meg.

Går jo utover familielivet mitt :):) .

eller som datteren min sa:"Vil du være med ut å sykle?,eller nei du skal vel sitte på Bimmers å legge ut bilder av bilen din eller se på den brune gamle som ser sinna ut foran"!!(Din altså).

Synes det var godt sagt.kanskje litt sant og..

Forsto det, men MÅTTE jo bare trekke litt i deg... ;)

Pedi's øpdeits har vel ikke akkurat vært så veldig tette i senere tid desverre, men innimellom kommer de jo. Morro at barna "engasjerer" seg litt i Pappas hobby iallefall ;) Hehe....

Nei, det er helt sikkert :) noe sånt koster jaggu nok, det er helt sikkert :) og var nok greit med org eksos på visning, så slepper de og begynne og klage på ny eksos osv..! Gleder meg til og høre lyden live, og ikke minst hele bilen :)

Blir morro å treffe på deg, vi har jo fulgt hverandre mye her på nettet :)

Kor du kjøpte eksosanlegget fra? :)

Anlegget kommer fra et firma i UK som heter "Fritz's Bits". Det er et firma som driver mye med ombygging og trimming av gamle Bimmere... Eksosen er designet som en oppgradering til E28 M5...

Ble fin låt i Per Øivinds bil, er spent på om den blir like bra i min - turboen demper jo endel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp montert samme eksos på Per Øivinds bil, ble bra den. Passe mørk, og passe rolig. Minuset er jo at min har demping i turboen, så jeg får ikke håpe at den demper FOR mye... Uansett vil den nok få litt mer låt enn det originale 535-anlegget som står på nå. DESVERRE så vil jeg ALDRI få den riktige Boysen-lyden i bilen min, Alpina var heldige med valg av leverandør til sine eksosanlegg.

Får du ikke tak i fra Alpina? De klarte å levere helt nytt komplett til min e12 :shock:

Turboen demper en del som du sier, trenger du å bruke midtre demperen? Hva med å erstatte den med rør? På mitt originalanlegg er det kun bakre demper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke tak i fra Alpina? De klarte å levere helt nytt komplett til min e12 :shock:

Turboen demper en del som du sier, trenger du å bruke midtre demperen? Hva med å erstatte den med rør? På mitt originalanlegg er det kun bakre demper.

For å være helt ærlig, så har jeg faktisk ikke sjekket - jeg har sett for meg at eksosen ville koste tilsvarende sin egenvekt i gull.

Tabbe eller ikke, det vil vise seg så fort det nye anlegget er montert og testet.

Jeg hadde planer om å dille litt i helgen, men litt sent i går kveld busta Per Øivind meg i garasjen iført "vanlige" klær og Crocs - stående å demontere 535-eksosen... :oops: Klaaaarte jo ikke å la være... ;)

Så den kom ned tilslutt. nevermind de to "Flåklypa" flexi-rørene fra Biltema, de var der kun pga kjapp fjerning av katalysator.

IMG_3272_zpsbb512567.jpg

Er litt forskjell ja :)

Skulle jo ta bilde av 535-stussene PÅ bilen, men når Pedi'en først klarer å sveive tivoli-kroppen sin i gang, så ble jo ikke DET noe av.

Men her er nå stussene avbildet, slik at vi ser litt gangen i det....

IMG_3273_zpse94465e9.jpg

Ikke helt i posisjon ennå, men ville bare ha et bilde bakfra...

IMG_3274_zpsdf8c0db3.jpg

IMG_3275_zps048d18b6.jpg

IMG_3276_zps32c3387a.jpg

Egentlig ville jeg hatt skrå stusser ut bak, men syter med å kutte de selv - for orker ikke at det skal bli ujevnt..

Eksosen er ikke montert ennå, jeg har noe tilpassing som må til. Skal ut å handle litt rør i dag for å kunne lage en overgang fra den nye eksosen til downpipe'n, samt at jeg må få Tig'et eksosfestet (som fulgte med).

"Magebeltet" må kortes inn 10mm, og jeg må senke innfestinga til gummien mellom 10 og 15mm - dette for å kunne få potta litt lengre opp. Ved å kun vri opphenget som mange gjør, vil potta ikke bare bli høyere, men også gå sideveis (og ut av senterposisjon) - da da er løsningen for meg å flytte opphenget. Jeg må også forsterke opphenget litt, det var litt simpelt - for å si det mildt... :oops::evil:

IMG_3279_zpsbaa4b64e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor du kjøpte eksosanlegget fra? :)

Anlegget kommer fra et firma i UK som heter "Fritz's Bits". Det er et firma som driver mye med ombygging og trimming av gamle Bimmere... Eksosen er designet som en oppgradering til E28 M5...

Ble fin låt i Per Øivinds bil, er spent på om den blir like bra i min - turboen demper jo endel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...