Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
eller så er 300hk et minimum på bane f.eks

Det er jeg veldig uenig i! Man har det veldig moro med en liten lett bil med ca. 150 hk på bane. Bare for at en bil har 300 hk, så behøver det ikke å bety at den er moro å kjøre. Det er andre ting som balanse, innstyring etc. som er viktigere på bane enn masse hk.

En bil jeg har kjørt en del på Ringen, er en 130 hk Suzuki Swift på 900 kg., og den er en utrolig moro bil å kjøre der, selv om den blir litt lat opp de verste bakkene. Men det den taper der, tar den igjen i svingene, og det er der det er moro å kjøre! Fort rett frem kan alle kjøre..

Skrevet

Min oppfatning er at når det er over 160 HK pr tonn så begynner ting å gå "bra"

Men for min del, så er vekt, bremser og lavt tyngdepunkt vel så viktig som at det går fort rett frem.

For at rattlås-racing skal bli gøy bør man kanskje opp i 600hk, som han over her nevner

Skrevet

Når man kan sjokke ut bilen i sladd og holde sladden mens men putter gir, dra 260 på landeveiene i norge og ellers bare børne overalt, da har jeg nok hk, så i m3n er det nok for meg. men er ikke woow vær gang jeg sitter på med biler som har 3-400hk. men det er jo gøy :D

Skrevet

Jeg syns førstebilen min gikk godt :) det var en E36 318i. Den gikk sykt bra i forhold til utgangspunktet. Det er den eneste bilen jeg har hatt 200 med av bilene jeg har hatt.

Skrevet

Det er nok en vanesak også.. Jeg syns man må over 300hk for at bilen skal gå bra og at man får inntrykket at denne bilen går godt. E39 M5 er eksempel på bil jeg syns går godt. Standard E36 M3 er sånn som går helt greit 8) Dieselbiler er det litt anderledes på.. Passerer man 200hk der begynner de å gå bra pga mye moment. Jeg har vel blitt gammel og liker mye moment på lave turtall med masse skyv og syns ikke det er så gøy med pining av motor på turtallsperra som man må på f.eks E36 M3..:)

Skrevet
ja, nå er jeg spent. hva er i deres øyne en bil som går godt?

jeg er spent, da jeg daglig hører folk som sier deres Passat 1.8T med oppjustert trykk osv går noe så jævlig?

hva mener dere?

dette går vell mest på erfaring.

for min del må det over 600 hjulhk før det skal begynne å gå godt

Har du kjørt bil med over 600hk på hjula? :)

Når jeg kjørte e30n min på lav trykk(1bar) så hadde den 610 på hjul. den akset bedre enn noen 1000cc r sykler og kjørte mildt sakt ræva av nissan r35gtr. så og si att du MÅ ha over 610hk på hjula noe som foresten er nesten 700 i motor for att en bil skal gå gått er helt laterlig.

Skrevet

synes faktisk at 740n går ganske godt til tross for at den er såpass tung. den har et deilig bunndrag og langkjøring er digg, ligger totalt uanstrengt :D 286hk, 420nm, 0-100 på 6,7.

dette med automat..

men skal sies at dette er det største jeg har prøvd dog.. dere synes kanskje det er dritt

Skrevet
synes faktisk at 740n går ganske godt til tross for at den er såpass tung. den har et deilig bunndrag og langkjøring er digg, ligger totalt uanstrengt :D 286hk, 420nm, 0-100 på 6,7.

dette med automat..

men skal sies at dette er det største jeg har prøvd dog.. dere synes kanskje det er dritt

Stor V8er har digg skyv. Jeg opplever 740 som bil som går godt pga deilige skyvet V8ern gir..!

Skrevet

Jeg vil si at 600hk er totalt helt ubrukelig på vei.

Har en kompis med 351 ærlige hk på motoren (volvo 240) og den bilen går veldig bra, men hva skal man med det på vanlig vei? Som han sier selv, du får ikke brukt effekten.

En bil som går godt i Norge må vel være en bil som går bedre en hvermanssen sin bil som er ca 100-140hk. Så har man en bil som har 170+ kan man si at bilen går godt. Selv om du som kjører den selvfølgelig er av en annen oppfattning siden du er vant til effekten.

Mange som sitter på med min(170hk) synes den går villt bra(jeg synes ikke det) Så det spørsmålet her er jo hva er det man sammenlikner med?

Og med en bil på 200hk så har du mer en nok effekt til forbikjøringer og du klarer ganske fort å få ganske stor fart.

Skrevet

hmm...vanskelig spørsmål dette! jeg kan syntes at en liten bil med 60hk kan gå godt.. er jo som nevnt tidligere, basert på hvilke forventninger man har..

Av E36 så syntes jeg 328 går bra og merkbart mer futt enn 325.

Ellers så syntes jeg at f.eks en 200sx med 250-300hk går bra, men man går jo fort lei av akselerasjonen.. Samme med min motorsykkel som gjør 0-100 på under 4sekunder, det er ikke så veldig vilt i lengden..

Et godt understell derimot, det er gøy det! Syntes f.eks min gamle 316 var kul å kjøre.. Det å kunne tyne hver minste hestekraft ut av motoren, kjøre akkurat på grensen av hva naturen tillater og kunne kjøre fra f.eks 200sx(har noen slike eksempler) på svingete veier..

Man kan nok ha det gøy med 600hk også, men man kan liksom ikke kaste den inn i en sving og gi flat fjøl.. da går det nok rett av veien.. :lol:

Skrevet
Det er jeg veldig uenig i! Man har det veldig moro med en liten lett bil med ca. 150 hk på bane. Bare for at en bil har 300 hk, så behøver det ikke å bety at den er moro å kjøre. Det er andre ting som balanse, innstyring etc. som er viktigere på bane enn masse hk.

Helt enig, og det virker det som de fleste som kjører mye på bane er også. Mens de som ikke kjører så mye på bane må ha veldig mye effekt.. pussig? :mrgreen:

Skrevet

Er vel tilbake til at alle kan kjøre fort rett frem. Og de som ikke kan kjøre på bane synes vel de er dritgode fordi de kjører fra mange på langstrekket :D Kjørte jo forsåvidt en rask bil på treffene i år da. Men husker spesielt en episode på Våler som var skikkelig morsom. Hadde en passasjer i bilen og han lo godt. Havnet i kø bak 4 stykker etter s-sjikanen hvor publikum ser på, også nærmet jeg meg de ved innbremsingen til den doble høyresvingen før det ene langstrekket. Der konsentrerte jeg meg kun om sporvalg, dreit helt i hva de foran meg gjorde, også ut på langstrekket begynte de andre og skulle kjøre forbi hver, la seg i dragsuget og sleit.. Men iogmed at jeg hadde en veldig god utgang av svingen, så la jeg meg bare helt til venstre og feide rett forbi 3 stykker også bremset jeg meg forbi han siste :) En av de forbikjørte bilen var også en E36 M3, så det viser jo hvor mye man henter på sporvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...