Gå til innhold

Min BMW 130i Performance (Masse nytt + Nürburgring trackday S.19)

-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil :)

Lurer litt på å handle inn en 130i selv.   Hvordan er bilen til vanlig , altså når man bare skal til og fra butikken og pendle ? 

Er det noe man bør være obs på når man går til innkjøp ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil :)

Lurer litt på å handle inn en 130i selv.   Hvordan er bilen til vanlig , altså når man bare skal til og fra butikken og pendle ? 

Er det noe man bør være obs på når man går til innkjøp ? 

Takk for det! Har hatt bilen som eneste bil i snart 4 år, noe som gjenspeiler at den duger til det meste, så lenge en ikke har barn.

Jeg og min bedre halvdel har brukt bilen til å kjøre flyttelass (avtagbart hengerfeste), hyttetturer med full oppakking til langrenn og alpint, harryturer med noget over kvoten og selvfølgelig alle andre hverdagslige gjøremål.

Ved pen langkjøring så ligger forbruket på mellom 0,65 - 0,75 l/mil.

Selv etter å ha montert inn et litt mer "hard core" understell så er det fortsatt ikke noe problem å bruke bilen som før.

Kan vel anbefale å gå for en modell som har facelift, der er endel barnesykdommer luket ut. Ellers er dette bra biler med få kjente feil.

Jeg har hatt problemer med at hanskerommet har gått i vranglås, men det er vel stort sett det eneste.

M52 motoren er også en veldig solid motor med få kjente feil... ..løp og kjøp!

Veldig bra reportasje med mye fine bilder! Så ut som en fin tur! :)

Takkar! En knalltur som jeg ikke kan få gjentatt tidlig nok...

Fin tråd! Angående det å bo i Nürburg, så har jeg alltid- med få unntak bodd på hotell Zur Burg! :)

Ok, det som ligger oppe ved borgen? Fornøyd der da, regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel anbefale å gå for en modell som har facelift, der er endel barnesykdommer luket ut. Ellers er dette bra biler med få kjente feil.

Jeg har hatt problemer med at hanskerommet har gått i vranglås, men det er vel stort sett det eneste.

M52 motoren er også en veldig solid motor med få kjente feil... ..løp og kjøp!

Beklager å ødelegge tråden din, men kan du spesifisere dette litt? Hva er luket ut på facelift? Er ikke det tull med kamløftere på disse? Har du hatt noe problem med dette?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å ødelegge tråden din, men kan du spesifisere dette litt? Hva er luket ut på facelift? Er ikke det tull med kamløftere på disse? Har du hatt noe problem med dette?

:)

Har ikke helt oversikt over alle forskjeller, men er noen kosmetiske forskjeller i interiøret, andre baklykter osv. Kamløftere har jeg ikke hatt noe problem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det er veldig godt å holde i, blir også fortere varmt om vinteren. Eneste minus er at det blir fort møkkete og ser nedslitt ut. Så det lønner seg å vaske det ofte (annenhver måned).

Så bra. Skinn ratt er veldig kaldt om vinteren. Tusen takk, se om jeg kommer over et bilig alcantara ratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...