DanielMK Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres Ja, da er du jo mye bedre... OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk Man blender ikke motgående trafikk, men derimot seg selv. Man lurer også seg ved at man flytter blikket der lyset er, altså rett foran bilen. Nei eg er ikkje bedre, berre forbanna Lei av bilister som enten trur de er kule når dei kjører med tåkelys og kjørelys, eller de som ikkje har hjerne til å tenke. Jo, man blender motgående trafikk da lysmengden blir mye større enn om man kun har kjørelysene på. Det er jo enkel matte (og eg er vitne til det hver eneste dag). At man lurer seg selv pga lyset, slik som du skriver, kan også vere sant. Altså : 2 gode grunner til å skru av tåkelysene Greit nok at det ikke er lov men aldri sett/hørt om noen som har fått bot for det? Det er kanskje den mest utskrivne boten her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 word Jørgen! Jeg blir i MANGE flere tilfeller blendet av originale lys som er feiljustert..men enkelte var vel uheldig med oppveksten, så de velger å irritere seg over andre istedenfor å skaffe seg et liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Til dere som skriver at dere ikkje blir blendet, kjører dere SUV eller pickup ? ...eg blir iallefall blendet når eg sitter i min bil - såpass mye at det er irriterende, og i mørket er det farlig. da er du jo langt under n ivået til de som kjører med tåkelys og kjørelys samtidig, da er du tilbakestående Hehe, ånei du. Eg gjer ingenting ulovlig. Det er ingen lov som seier at ein SKAL ha av langlysene, det er vel heller ein norm. Men det er ein lov som sier at det ikkje er lov å ha på kjørelys og tåkelys samtidig. Dessuten er det lov, og vanlig, å bruke langlysene som advarsel/varsel lys om noe for eksempel er FEIL på ein bil som kommer imot - og det er det eg gjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Du tar den ja! Men da kan du banne på at du hadde fått fjernlysa mine i fleisen igjen! Så ser du en sølvgrå A6 med nær og tåkelys så kan du like godt gi faen, det hjelper ikke og slår bare tilbake på seg deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Til dere som skriver at dere ikkje blir blendet, kjører dere SUV eller pickup ? ...eg blir iallefall blendet når eg sitter i min bil - såpass mye at det er irriterende, og i mørket er det farlig. Så du utsetter andre og deg selv bevisst i fare og kan risikere en front-til-front? Gjør du det samme med vogntog/lastebiler som kommer i mot med "feil" lys på? I så fall er det kanskje like greit du får en av de i fronten en dag, så kan du heller kjøre rundt å bevisst blende andre med rullestolen din... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Du tar den ja! Men da kan du banne på at du hadde fått fjernlysa mine i fleisen igjen! Så ser du en sølvgrå A6 med nær og tåkelys så kan du like godt gi faen, det hjelper ikke og slår bare tilbake på seg deg selv! ...og så vinker politiet deg inn 200m bak meg og gir deg ein fin bot på 2500 for ulovlig lysbruk....og eg som berre prøvde å varsle deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 er det rart landet går under.. med folk som danielMK som mener lovlig er synonymt med fornuftig, det er jo ikke rart at nordmenn kapitulerte under andre verdenskrig når befolkningen består av regelryttere totalt tomme for fornuft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Det er kanskje den mest utskrivne boten her i landet. Såpass ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Du tar den ja! Men da kan du banne på at du hadde fått fjernlysa mine i fleisen igjen! Så ser du en sølvgrå A6 med nær og tåkelys så kan du like godt gi faen, det hjelper ikke og slår bare tilbake på seg deg selv! ...og så vinker politiet deg inn 200m bak meg og gir deg ein fin bot på 2500 for ulovlig lysbruk....og eg som berre prøvde å varsle deg Ja eller så blir du vinka i inn av Politiet 200 meter bak meg, så det er ikke noen smart løsning du har pønsket ut der mister! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10037190Og vær så snill og bli voksne og la være med alle "jamen-jamen-jamen" argumentene deres. DET ER IKKE LOV å kjøre med tåkelys sammen med nærlys eller tåkelys alene i mørket. Get over it! OK! Det er forbudt, men akkurat det driter jeg syltynnt i! Så lenge bruk av nærlys og tåkelys/kurvelys gir meg bedre sikt så kjører jeg med det så mye jeg vil! i De politikontrollene jeg har blitt stoppet i så har ikke denne lysbruken blitt påpeket en eneste gang! Slutt så syt! At det gir deg bedre sikt er feil. Øynene fokuserer på nærmeste lyspunkt - dine tåkelys. Ergo det vil være vanskelig ånse lenger fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Syns det er personlig irriterende med folk som kjører med tåkelys og kjørelys samtidig på natta. Det er ikke det at lyset er så jævlig sterk og lyser deg rett inn i øya, men når det er helt svart ute så ser det ut som en jævla vegg med lys som kommer til deg!! På dagtid da det er lyst ute spiller det ingen rolle, da ser jeg 4 fine lamper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10037190Og vær så snill og bli voksne og la være med alle "jamen-jamen-jamen" argumentene deres. DET ER IKKE LOV å kjøre med tåkelys sammen med nærlys eller tåkelys alene i mørket. Get over it! OK! Det er forbudt, men akkurat det driter jeg syltynnt i! Så lenge bruk av nærlys og tåkelys/kurvelys gir meg bedre sikt så kjører jeg med det så mye jeg vil! i De politikontrollene jeg har blitt stoppet i så har ikke denne lysbruken blitt påpeket en eneste gang! Slutt så syt! At det gir deg bedre sikt er feil. Øynene fokuserer på nærmeste lyspunkt - dine tåkelys. Ergo det vil være vanskelig ånse lenger fram Nei det gir meg ikke bedre sikt rett fram, men tåkelysa lyser opp feltet rett foran bilen på en bedre måte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Eg setter konsekvent på langlysene rett i trynet på de som kommer mot meg med kjørelys og tåkelys slått på - enten om det er på dagtid eller kveld/natt. Eneste gangen eg ikkje gjer det er når det er veldig mye tåke ute, eller farten er lågere enn 30km/t.Så dere får banne så mye dere vil når dere ser ein blå e60 svi ut øynene deres - OM dere kjører med tåkelys og kjørelys. Det er ulovlig, av ein grunn - og den grunnen er at det blir for mye lysmengde, som igjen blender motgående trafikk. Du tar den ja! Men da kan du banne på at du hadde fått fjernlysa mine i fleisen igjen! Så ser du en sølvgrå A6 med nær og tåkelys så kan du like godt gi faen, det hjelper ikke og slår bare tilbake på seg deg selv! ...og så vinker politiet deg inn 200m bak meg og gir deg ein fin bot på 2500 for ulovlig lysbruk....og eg som berre prøvde å varsle deg for øvrig så er boten på 2000kr:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Nei Fredrik90, fordi eg kjørte ikkje med ulovlig lys, og prøvde berre å varsle deg om at du kjørte med feil lys. Men hallo folkens? Om dere vil kjøre med ulovlig lys, så gjer det da vel Så får dere tåle å få langlysene mine i trynet da ? ...ta dere ein tur ut i mørket, kjør på ein hovudvei der det ikkje er gatelamper, og så kommer det ein bil imot med kjørelys og tåkelys - man ser berre ein "vegg med lys" komme mot seg. Farlig, irriterende og ulovlig. Punktum i denne tråden, for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 ha kamera på dashen. har man bra kamera så ser man skiltet og alt som trengs. annmeld de med feil lys. da han man bildebevis og idioter med feil lys får svi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå