Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke penger til og ta ut pumpe og kalibrere akuratt nå . Men koster ifra 4000-5500kr for og ta pumpa inn og ut. For overhaling er jeg ikke sikker på , men jeg skal barre kalibrere pumpa som koster rundt 3000kr . Med mindre det finner feil ifra han andre idioten som var og rota i den sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite problem med min e60 (preface) 525d, manuell kasse.

har merket smått at bilen nøkker/fusker litt ved lett trykk på gass pedalen, sånt trykk at den holder farten.
men hinn dagen når jeg hadde 3 snowboard på taket, 4 voksene i bilen, + barne utstyr osv (fullpakket bil med andre ord) så nøkket den ekstremt på 3 gir og 2500 rpm ca.

samme vist cruse control var på. merket ikke noe i andre gir. 

 

har googlet litt, men finner ikke noe konkret svar, noen mener det trengt software update, noen mener eksosen e feil lager, swirl flaps, luftmasse måler, falsk luft rundt innsug, at re-genereringen av dpf holder på. dette er bare noen at tingene jeg fikk opp. så er forvirret en tanke :P 

noen som har opplevd det samme/lignende? eller noen som har tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp fra kloke hoder. På en 525tds 92 mod. Den er tungstartet under halv tank. Forpumpe er byttet. Har ikke spenning inn på den før etter motor er startet. Skulle mene at den pumpa skal gå litt for å fore på med diesel før start? Da bilen står i noen dager med under halv tank blir det blanke røret mellom filter og pumpe i motorrom nesten tomt. Det er ikke noen lekasjer noen steder. Ikke på retursystem rundt dyser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp fra kloke hoder. På en 525tds 92 mod. Den er tungstartet under halv tank. Forpumpe er byttet. Har ikke spenning inn på den før etter motor er startet. Skulle mene at den pumpa skal gå litt for å fore på med diesel før start? Da bilen står i noen dager med under halv tank blir det blanke røret mellom filter og pumpe i motorrom nesten tomt. Det er ikke noen lekasjer noen steder. Ikke på retursystem rundt dyser osv.

Nå er jeg ikke sikker, men du kan jo prøve og bytte returslangene fra dysene. Har hørt at om de slipper inn luft så renner dieselen tilbake i tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en e46 320d 2005mod, m47 motor 150hk. Bilen sto å gikk på tomgang, jeg stoppet den med nøkkelen, etter dette har jeg ikke fått start. Har sjekket hjernen, ingen feil, sjekket elektrisk fødepumpe, den virker, har målt det meste av sensorer, alle med ok målinger, men har sjekket railen, å det kommer ikke diesel. Fikk tak i ei brukt høytrykkspumpe, har byttet den, å det kommer nå diesel på railen, men bilen starter ikke. Er det noen som vet om det er noe som skal justeres etter bytte av denne pumpa, eller har vert borti dette problemet? Gode råd mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker, men du kan jo prøve og bytte returslangene fra dysene. Har hørt at om de slipper inn luft så renner dieselen tilbake i tanken. 

Ja, det stemmer. Disse er byttet for et år siden, men sjekket de også i stad da jeg feilsøkte litt og spørs om ikke kvaliteten på de er så som så da de er begynt å morkne allerede. Så var antydning til svetting på et par av de. De blir da byttet ut så snart jeg får kjøpt noen nye. Så håper jeg det blir bra igjenn. Bare så rart at dette kun skjer da tanken er halvfull eller mindre?? Burde vært der hele tiden om disse slangene er dårlige. Heldigvis ikke noen lekasjer ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne bilen, en 330dat/204hp/m57n som djevelen selv har tatt bolig i.

 

Den driver å setter feilkode på:

-3FF1 air mass sensor

-3F03 manifold pressure sensor, P0236 Turbocharger Boost Sensor "A" circuit range/performance

-3F01 manifold pressure sensor, P0237 Turbocharger Boost sensor "A" circuit low

-P2227 barometric pressure circuit range/performance

 

Jeg har byttet maf og manifold pressure sensor. Sjekket at vnt mekanismen går lett og ledig. Byttet det meste av vakumslanger. Oppgradert software i ecu.

 

Likevel kommer de samme feilkodene igjen og igjen. Det kan gå timer eller uker mellom hver gang kodene kommer og bilen blir fryktelig slapp på veldig lave turtall, men ingen "motor lampe" tennes.

 

Tydeligvis har jeg ikke funnet feilen, men det begynner å bli dyrt å bytte deler uten at problemene blir løst.

 

Er det noen her som har vært borti lignende problemer, eller har forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feilene er følgefeil, sjekk motorstyringsreleet, har hatt en del av disse feila på en 320. Brente kontakter. Blått lite rele på 320 som sitter ved ECU, vet ikke om det er det samme på 330.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ditt tips.

 

Har kjørt en DIS diagnose for første gang, virker som om denne er mer grundig en INPA.

 

I DIS ble det beskrevet at Barometrisk Trykk Sensor kan påvirke mange ting bla railtrykk! noe jeg har hatt problemer med I lang tid.

 

I dag var det Barometer trykk og manifold/turbo trykk feil som kom om og om igjen. Dersom jeg slettet  feilen gikk motoren veldig fint intill jeg ruset motoren litt, så kom feilen og motoren begynte å gå andeledes.

 

Er det noen som har reparert Barometrisk Trykk feil? Mine søk sier at denne sitter I ecu og er umulig å byte, eneste løsning er ny ecu 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har et spm anngående min

E34 525 TDS 1992 mod, har hørt at det står en temp føler for når bilen skal gløde og når den ikke skal gløde, hvor står denne og kom gjerne med link fra koed/gs til ein ny slik temperaturføler !:)

Sliter med at bilen er noe mer tungstarta på varm motor en på kald, når motoren er helt kalt starter den med en gang, mens når den er varm må jeg kjinne kansje 6-10 sekunder.. Håper på årsaken kan vær denne føleren og ikke pumpa i tanken !:)

Trenger også nye kopperringer til dysene på motoren, hvor kan jeg få kjøpt dette? Og hjerne link til nye !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...