Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Starteren ble byttet i sommer så tror ikke den er gåen allerede. lader over 14 volt når jeg kjører og har prøvd den med fullt oppladet batteri ved hjelp av batterilader.

kan eg spør hvor mye du ga for starteren...? Legg ut en filmsnutt det vil hjelpe stort...

Endret av 04E46330XD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

historien gjentar seg... :)

haha, kanskje det :P Synes bare det er rart at den funker helt fint om bilen har stått over natten... 

Lurer på om det kanskje kan være nr.17 på denne tegningen jeg får feilkode på og at den kan ha noe med startproblemene og gjøre  http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL72&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kanskje det :P Synes bare det er rart at den funker helt fint om bilen har stått over natten... 

Lurer på om det kanskje kan være nr.17 på denne tegningen jeg får feilkode på og at den kan ha noe med startproblemene og gjøre  http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL72&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40

Så lenge starteren klarer å dra motoren rundt på normal måte så er den ok. Da min starter tok kvelden dro den rundt svinghjulet ca 1 omdr i sek altså ikke nok til å starte motor.

Du kan megge starteren for å muligens få et bedre svar på om den er ok eller ikke ok snakk med en elektrikker.

Endret av 04E46330XD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge starteren klarer å dra motoren rundt på normal måte så er den ok. Da min starter tok kvelden dro den rundt svinghjulet ca 1 omdr i sek altså ikke nok til å starte motor.

Du kan megge starteren for å muligens få et bedre svar på om den er ok eller ikke ok snakk med en elektrikker.

Hva mener du med og megge starteren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*byttsensorenfortsomfy-faktiskbyttallekomponenterdetkanseutsomduharfeilkodepå**kjøpekjøpekjøpeførmantenker*

......

Nei, det har ikke noe med startproblemer å gjøre.

Kan du forklare hva den føleren gjør så kanskje jeg henger med i tankegangen din, er absolutt ingen ekspert på motor så setter pris på all hjelp. Never mind, fant ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at folk ikke er eksperter på motor som gjør at jeg tyr til litt sarkasme, det er den gjengående motviljen til å lese og tilegne seg informasjon selv når den er så lett tilgjengelig.

Det er ladetrykksensoren din. Og feilkode på denne har som oftest pent lite med sensoren å gjøre. Feilkoden (om man ser etter hva det faktisk er som har skjedd, ikke bare komponenten) går vanligvis på "positive/negative deviation", som betyr at du har et avvik mellom forespurt ladetrykk, og faktisk ladetrykk. Da finnes det 2 alternativer: a) feil med sensoren (ikke en veldig hyppig feil), eller b ) sensoren leser faktisk riktig, og feilen er faktisk at du mangler ladetrykk (veldig hyppig problem).

Så, gå tilbake til første side, tror det er nevnt der, vakuumslanger er et vanlig problem og vil gi denne feilen. Og det har ingenting med startproblemer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at folk ikke er eksperter på motor som gjør at jeg tyr til litt sarkasme, det er den gjengående motviljen til å lese og tilegne seg informasjon selv når den er så lett tilgjengelig.

Det er ladetrykksensoren din. Og feilkode på denne har som oftest pent lite med sensoren å gjøre. Feilkoden (om man ser etter hva det faktisk er som har skjedd, ikke bare komponenten) går vanligvis på "positive/negative deviation", som betyr at du har et avvik mellom forespurt ladetrykk, og faktisk ladetrykk. Da finnes det 2 alternativer: a) feil med sensoren (ikke en veldig hyppig feil), eller b ) sensoren leser faktisk riktig, og feilen er faktisk at du mangler ladetrykk (veldig hyppig problem).

Så, gå tilbake til første side, tror det er nevnt der, vakuumslanger er et vanlig problem og vil gi denne feilen. Og det har ingenting med startproblemer å gjøre.

Takk for forklaringen. har lest gjennom den delen om startvansker du hadde skrevet noen ganger nå, men mitt problem er jo at den starter veldig lett når den er kald og vil absolutt ikke starte når den er varm. Kan det være problemer med indre lekkasjer på direkte innsprøytnings dyser eller er det mer vanlig på common rail systemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er noe særlig trykk på fødepumpen i tanken til M51D25 i bmw e39 ?

Motoren stopper av og til med under 15 liter på tanken, tung å starte når varm, vet at den siste kan være tempføler.

 

Med tanke på stoppinga så tok jeg av slangen for å se, det var ikke noe trykk på dieselen, rant bare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lurte på noe la merke at på bilen når jeg vrir nøkkelen så dukker det opp  en lampe som lyser og det står DDE den lyser gult. men når jeg starter bilen så forsvinner den lampen. den kommer opp hver gang jeg starter bilen. og bilen har begynt og fuske litt på kald motor.. så tok bilen på en lokal verksted her siden bmw verkstedet er langt unna. men det viste ingenting om den DDE lampen. de hadde heller aldri sett eller hør om den før. jeg har søkt nå i flere dagen på nette  for og finne ut av dette men finner ikke noe konkret om den lampen. og når jeg tenker meg om så har bilen gått veldig dårlig siden den lampen begynte og vise seg. dårlig gass respons. eller dårlig drag. noen her som vet hva DDE betyr. står heller ikke noen om den i boken som kommer med bilen. og vifte reimen har begynt og bråke når motoren er kald. når motoren blir var under kjøring så forsvinner lyden. kan det ha noen sammenheng med DDE? bytta vifte reimen i sommer.hmmm  det er en bmw 320 td compact 2002 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...