Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

hei lurte på noe la merke at på bilen når jeg vrir nøkkelen så dukker det opp  en lampe som lyser og det står DDE den lyser gult. men når jeg starter bilen så forsvinner den lampen. den kommer opp hver gang jeg starter bilen. og bilen har begynt og fuske litt på kald motor.. så tok bilen på en lokal verksted her siden bmw verkstedet er langt unna. men det viste ingenting om den DDE lampen. de hadde heller aldri sett eller hør om den før. jeg har søkt nå i flere dagen på nette  for og finne ut av dette men finner ikke noe konkret om den lampen. og når jeg tenker meg om så har bilen gått veldig dårlig siden den lampen begynte og vise seg. dårlig gass respons. eller dårlig drag. noen her som vet hva DDE betyr. står heller ikke noen om den i boken som kommer med bilen. og vifte reimen har begynt og bråke når motoren er kald. når motoren blir var under kjøring så forsvinner lyden. kan det ha noen sammenheng med DDE? bytta vifte reimen i sommer.hmmm  det er en bmw 320 td compact 2002 mod.

Han kan rett å slett ha registrert lokten ta olje å sjø å så har algorytmen resonert seg frem til DDE... :)

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/digital_diesel_electronics.html?source=categories&article=digital_diesel_electronics

Endret av 04E46330XD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ok. går det an  og gjøre noe med den?  de på verkstedet har sletta alle feilkodene men den lampa lyse forsatt under oppstart. og noen ganger drar bilen litt bedre en andre ganger.  hva må eventuelt byttes for og få den feilen vekk.

Endret av enov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feilkoder lå der da? Man sletter jo bare ikke feilkoder og håper problemet er løst. Det skjønner vel du og, enov? Hvis det er et bilverksted som har gjort dette, og ingenting annet, så er de enten komplett udugelige eller så har du terget dem såpass opp at de bare vil ha deg ut av huset fortest mulig...

 

Med mindre du kun driver rant, og ønsker et snev av seriøse tilbakemeldinger, så engasjer deg bittelitt. Skriv i det minste HVILKE feilkoder som er logget og HVA symptomene er. Hold fokus på en ting av gangen, det er f.eks. helt irrelevant at "viftereima har begynt å bråke".

 

Du må kanskje begynne med å vise et minimum av engasjement. Du har allerede fått et svar på hva DDE er (selve "hjernen" til motoren), men likevel framstår du i neste innlegg som helt blåst (!) Det nytter ikke å spørre eller google hvis man ikke er i stand til å lese, forstå og lære ihvertfall LITT av responsen som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver at lampen lyser før han starter bilen, men da skal jo alle lampene lyser idet du setter på tenningen. 

 

Det er jo bare tull hele greia, fyren er nødt å "trolle". Nekter å tro at noen faktisk seriøst er så kort.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet at det skal lyse når du vrir på på tenningen . men den DDE lampen lyste ikke før . og da dro bilen mye bedre. og av og til når jeg gasser mye på så kommer den på noen sec. eller blinker par ganger . så det må jo være noe galt.  men til vanlig så venter jeg når jeg starter bilen til den forsvinner. men siden den begynte og vise seg så er ikke bilen som før. må jo til slutt på en bmw verksted. men lurte bare på om noen her viste hva det var så jeg ikke blir stående på veien. det kommer også veldig mye eksos eller sykt mye eksos under oppstart av bilen. jeg vet at det skal være mye eksos når bilen er kald og det er kald ute. men i dette tilfelle så blir alt røyklagt bak meg. hehe.  vet ikke om det er noe med DDE og gjøre. 

 

men skjønner ikke at jeg gidder og skrive og be om hjelp her. for dette er bare tull. ingen som teke noen seriøst her.

hvorfor i helvete skulle jeg sitte og lyge på meg masse feil. trur du virkelig   jeg nyter og sitte og skrive her.. OMG... mange er kort tenkte her asså.

 

men samma faen gidder ikke skrive her mer. virker ikke som det er mange seriøse folk her. og de som er seriøse blir ikke trudd på. så for de som ikke trur på meg fuck  dere.!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...