Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Men vil ikke det bety at alle som selger bytte turbo, eller overhalt da.. Får dem fra fabrikken? Da tenker jeg utelukkende på seriøse aktører, sånn som GIK osv. De får vel overhalte turboen fra fabrikken, og leverer inn gamle?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny original Garret-turbo fra GIK for et par år siden. De sa også det samme som TRF, at deler ikke finnes tilgjengelig fra Garret så de som selger "overhalte" Garret-turboer mest sannsynlig har brukt uoriginale deler (såfremt det ikke er Garret selv som har overhalt de da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke en oversikt over. Jeg skaffer både nye og "garrett overhalte".

 

De som ikke er tatt av garrett selv er bygd opp med uoriginale kopi deler (stort sett "kina deler"). Eneste er at du får et pakningssett som passer, da dette er likt med andre garrett turboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler Vnt turboer som er overhalte av Garrett selv?

Tror GIK leverer, de kunne hvertfall levere det de kalte fabrikk overhalt, mener også de sa at det var garret selv som overhalte. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keviiin93: De eneste som kan overhale VNT turboer er Garrett selv (de har dog et slikt senter i UK iallefall). Dette fordi man ikke får deler løst, fordi Garrett ikke ønsker at 3dje part skal overhale siden kalibrering av VNT er noe svært få har utstyr til. Så lenge det er en slik overhalt går det jo fint.

 

x25touring: Indre lekkasje test / returmengde test. Du trenger et sett til dette (eller lage noe greier selv, men du trenger uansett proppene). Biltema har.

v

Skal bilen bare stå og gå på tomgang en stund, for så å se om mengden er lik i alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Kan ikke se å ha ubesvart mail, men jeg nåes på :info@trf-performance.no

Produktene må uansett monteres hos en av våre forhandlere, ta da gjerne direkte kontakt med Hans Marius på : tuning@quickfix.no for et tilbud til din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-2000022690/

 


har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. [...] men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje"

 

Om jeg leser det riktig, har man slike symptomer er det verdt å sjekke, er det noe annet som skal tilsi det er interessant å undersøke dette?

Endret av hanzhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...