T.H.O Skrevet April 21, 2015 Skrevet April 21, 2015 Noen forslag til hvorfor bilen ikke gir fullt trykk når jeg holder kickdown? Merker at den drar bedre når jeg slipper gassen opp fra kickdown. 05mod 525dat
Mattae Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Clutch og svinghjul anbefalt til 04 mod 330d? Vil helst ha enkelmasse svinghjul. Men vurdert å gjøre det billig å sette på et brukt svinghjul, 6-puck sinter og org trykk plate, dumt å gjøre det kanskje? Kompis sin med ca 250hk slurer litt på originalt vertfall(durer og, bunner svinghjul?), og jeg har planer om steg 2 på 283hk/600nm så...
TRF Skrevet April 23, 2015 Forfatter Skrevet April 23, 2015 Vil bare gjøre obs på at med enkelmasse svinghjul så vil du få en god del ulyd når bilen går på tomgang i nøytral. Når det er sagt så har vi både svinghjul og clutch kit. Anbefaler ikke 6puck sinter på en bruks bil. De er helt fine å slure med, men de tåler det ikke på samme måte som en tradisjonell lamell. Du bør heller ikke kjøre org trykkplate, da den er roten til problemet. ArneR reagerte på dette 1
Mister Bimmler Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Min 325TDS må på EU og jeg må på med en eksos med lyddemping og kat uten å betale for mye. Jeg har tilbud om et gratis anlegg fra M3 bensin med kat til å sveise i hop med downpipe og et Y-stykke. Kat'ene er nok forskjellige (det er også to av dem), men vil det være nok flow i en eksos fra M3 slik at jeg ikke lager problemer og bl.a. soter det hele til? Er det helt tullete eller kan det gå?
Mattae Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Ok, men originalt enkelmasse fungerer greit så lenge momentet i motoren er justert riktig etter hva jeg har lest tidligere? men i så fall trenger jeg forsterka clutch kit. Vil pedalen bli tung med forsterka plate? hva ligger prisen på for clutch kit? det med sinter vet jeg for så vidt, men tenkte den kanskje varte en stund før den gikk.
TRF Skrevet April 23, 2015 Forfatter Skrevet April 23, 2015 Original enkeltmasse finnes ikke til disse. Du kan ikke "justere moment" på tomgane, da endrer du nødnvedigvis også tomgangsturtall (og det kan vi gjøre om ønskelig). Og det er klart det er en større påkjenning enn når man har noe som fjærer. Men har kunder som har kjørt med dette i lang tid uten problemer. Bare være obs på at lyd blir det. Pedalen blir betydelig tyngre med våre plater, men du får sinnsykt bra modulering. Du får altså en mer presis følelse og det er lettere å kontrollere sluring. Sinter er bortkasta på en gatebil. Cluthkitene vi bruker har holdt opp i 800Nm over flere år uten problemer (dog ikke noe clutchpumpin på disse bilene). Jeg kan sette sammen et tilbud, men send helst en mail.
Mattae Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 (endret) Mente på kjøre originalt dobbelmasse, ikke enkel vet det ikke eksisterer. Skriveleif Tenkte på momentbegrensning i motoren ved pådrag slik at org dobbelmasse svinghjul ikke kødder seg. Taper man mye på dette forhold til ha skikkelig enkelmasse svinghjul som tåler juling? Endret April 23, 2015 av Mattae
TRF Skrevet April 23, 2015 Forfatter Skrevet April 23, 2015 Den blir ganske tam på lave-middels turtall om du ikke skal bunne et originalt og slitt DM svinghjul på disse ja. Det er fult mulig å justere, men må gjøre oppimot din bil pga ulik slitasje fra bil til bil mtp fjærer.
T.H.O Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 Skal en merke noe forskjell på motorgangen hvis en kobler ut LMM? Prøvde igår, men merka ikke noe som helst forandring hverken på tomgang eller på en prøvetur.
TRF Skrevet April 26, 2015 Forfatter Skrevet April 26, 2015 Slutt med det der. Det har ingenting med feilsøking på en diesel å gjøre. ArneR og SweetBMW reagerte på dette 2
dolefifi Skrevet April 27, 2015 Skrevet April 27, 2015 Har en 525d (3.0l 2007) som er begynt å fuske, oppleves som en liten lugging ved lave turtall og bare periodisk. Føler det forekommer oftere ved motstand fekk opp bakker og slikt. Noen som har opplevd det samme eller har en formening om hva dette kan være? Ingen feilmeldinger kommer opp på idrive Sent from my iPad using Tapatalk
Otis Skrevet April 27, 2015 Skrevet April 27, 2015 Diagnose. Å drive å gjette, gjør man bare ikke. Du kan ikke finne feilen uten å foreta en tilkobling av diagnose mot bilen og lese av verdier, sammenligne å mulig skifte noe. Å bare bytte deler er håpløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå