Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei, var å henta ny konebil i går, bmw 525 tdsa 1997 mod, bilen skulle vere chipet med en orginal bmw chip å det skulle vere ca 180hk i den, å kan vell trygt si att det er det ikke.... bilen går helt ok men ikke bra å virker som att den går bedre om eg ikke holder full gass på den men heller gir på litt etter litt.

ellers virke motoren veldig bra, går pent og går billig snitt forbruk på 0,65 på mila,

justere disse motorene opp turbotrykket elektronisk når dem blir chippet eller må det justeres manuelt?

hva kan vere feil med denne å hvor skall jeg bynne å lete? syntes forsåvidt å att det var veldig lite turbo plystring av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original BMW chip? Finnes nok ikke gitt.

Ang feil, står på første side :) Videre fra dette er det feilsøking som gjelder, med diagnose apparat tilgjengelig.

Ladetrykk må justeres mekanisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original BMW chip? Finnes nok ikke gitt.

Ang feil, står på første side :) Videre fra dette er det feilsøking som gjelder, med diagnose apparat tilgjengelig.

Ladetrykk må justeres mekanisk.

oki, var han jeg kjøpte bilen av som hadde satt inn chip, kjpt en ferdig chipet hjerne å byttet hele hjernen, å han har ikke justert opp trykket, kan det vere grunn til att den oppfører seg merkelig da?

hvor høyt trykk burde mann legge seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppfører seg trolig merkelig fordi a) dårlig maf B) elendig chip. Mest trolig en kombinasjon. Den oppfører seg ikke merkelig med lite ladetrykk, den bare går ikke så bra.

Hvor høyt trykk du bør ligge på kommer ann på hvor mye drivstoff den får. MAO, røyker den ikke trenger den ikke mer luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

edit: Ikke for å være vanskelig, men dette står veldig godt beskrevet på første side. Jeg bruker tid på å besvare dette for xxxx xxxxx nte gang, istedetfor at du leser førsteside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, har en e46 320d med m47 motoren.

Får ikke start på bilen, og får feilkode på injection pump control unit..

Mine tanker går da til bytte av dieselpumpe, har jeg korrekt? Eller er jeg helt på bærtur?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en X5 med m57D30-motor som plutsleig ikke vill starte. Trekker rundt på starteren men er helt "død". Går med startgass, som stopper når gassen er forbrent. TRF - skriver kamakselsensor. Dette kan det absolutt være, da det frem til at den ikke ville starter var helt normal. Med unntakk av t jeg noen gangen de siste uker har måttet holde den lengre på starteren en "normalt". Utover det - ingen tegn på at noe var galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har satt meg helt inn i M57 motoren, så vil ihvertfall M47 starte selv med defekt kamaksel sensor. Skulle tro at M57 også kunne bruke veivsensoren for å få start. Men om TRF skriver det så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en 2004mod 525dat e61 som ved kald motor og stø gass på lavt turtall begynner og veksle på turtall, instrumentnåla går opp og ned helt til jeg trykker den litt.

Bilen virker helt supert ellers.

Noen peil på hva det kan være??

Takknemmelig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m57 starter ikke, dvs, den kan tenne et par ganger rett etter du tar den av før den skjønner hva som skjer. Men å ta av kam sensor er et så sikkert "triks" at jeg gjør det etter turbobytte for å få oljetrykk på turbo før start.

ang e61, trimmet?

kan det være converter og ikke motor som tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en E39 525d facelift. Merker at den ikke gir alt det den har å gi under pådrag. Virker som at den holder igjen noe av kreftene sine. Kan dette komme av at den ikke får nok diesel? Mistenker også at lmm burde byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...