Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei, har leitet en god del på forumet å nettet generelt men klare ikke heilt å finne svar, har en 1997 525tds med søkk lekk diesel pumpe (bosch vp37), hadde ikke lyst å bruke alt for mye penger på å få pumpa overhalt så valgene eg står med er:

1. kjøpe brukt pumpe, å risikere att jeg har samme problem etter kort tid.

2. prøve og overhale den selv.

noen som har gjort dette før å kan si om eg bare skall la det vere med en gang, fant greie forklaringer på nett på hvordann dette skall gjøres å det ser forøvrig greit ut, men klarte ikke å finne om d var noe kalibrering på pumpa anna enn justering av tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm til trf.

Jeg har en 525tds 98 mod som har hått 330k. Lest meg frem til at bytte av turbo og pumpe er gunstig for min del når det kommer til trimming. Mener du dette er forsvarlig på en motor som har gått så langt? Hvilken andre forhåndsregler burde jeg isåfall ta før jeg evt trimmer? Og hva vil du ta for oppgraderingsturbo, pumpe og ny map?(gjerne der du eksluderer egr ventilen). Hva vil jeg evt få ut av moment og effekt av et slikt oppsett? beklager om emnet har vært oppe tidligere, 117 sider ble litt for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mulighet til å lese gjennom alle sidene, men ligger det en oversikt over de forskjellige motorene, og mulig effekt?

Videre kanskje med pris også?

Hvis ikke lurer jeg på forskjell i hvilken effekt du kan få ut på en E92 320d vs en 325d? Bør jeg legge kronene imellom for 325?

Hvilken effekt kan disse få? Og hva koster det?

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iverito, hvor mye effekt må du ha da?

håk: "2,5d" er verdt hver eneste krone i forhold til 2,0d. Spesielt mtp trimming. Dog er manuell et must på begge om du øsnker litt seriøs effekt.

2,0d steg 2= 235hk++. Har ikke noe mer enn steg 2 til denne foreløpig.

2,5d steg 2= 265hk. Steg 3= 285hk +. Steg 4= 330hk ++

Priser fra 5500,- for steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ..prøvde og lese litt men kansje du har ett enklere svar

Har en e46 2002 mod 320 tdi den motoren med 150 hk i

Kjørte i går og plutselig i ett lyskryss, begynte motoren og riste veldig på tomgang

Ikke noe effekt tap i det hele tatt og går veldig fint opp på turtall

Men den rister fælt og går tungt på tomgang ..noe formening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en M57D30 maskin med manuell kasse i min 2000mod E46, eg syntes den er slapp/seig kall det ka du vil :) så tenkte kanskje LMM var gåen siden du TRF-Racing nevnte det var normalt at de var gåen, men den slo ikke ut på diagnose.

så mitt spørsmål er i bunn og grunn, tror du LMM min er defekt, selvom det ikke slår ut på diagnose?

på forhånd Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...