evovrs Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Har du vakuum på motorfester, Vært borti at det har vært hull på de, eller så er det mulig at lambda er defekt ... Har du kjørt inpa som trf skrev , kan vel lese verdier på lambda der tror jeg Kan sjekke ut helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe34t Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 hei hei, har leitet en god del på forumet å nettet generelt men klare ikke heilt å finne svar, har en 1997 525tds med søkk lekk diesel pumpe (bosch vp37), hadde ikke lyst å bruke alt for mye penger på å få pumpa overhalt så valgene eg står med er: 1. kjøpe brukt pumpe, å risikere att jeg har samme problem etter kort tid. 2. prøve og overhale den selv. noen som har gjort dette før å kan si om eg bare skall la det vere med en gang, fant greie forklaringer på nett på hvordann dette skall gjøres å det ser forøvrig greit ut, men klarte ikke å finne om d var noe kalibrering på pumpa anna enn justering av tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iverito Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Spm til trf. Jeg har en 525tds 98 mod som har hått 330k. Lest meg frem til at bytte av turbo og pumpe er gunstig for min del når det kommer til trimming. Mener du dette er forsvarlig på en motor som har gått så langt? Hvilken andre forhåndsregler burde jeg isåfall ta før jeg evt trimmer? Og hva vil du ta for oppgraderingsturbo, pumpe og ny map?(gjerne der du eksluderer egr ventilen). Hva vil jeg evt få ut av moment og effekt av et slikt oppsett? beklager om emnet har vært oppe tidligere, 117 sider ble litt for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Har ikke mulighet til å lese gjennom alle sidene, men ligger det en oversikt over de forskjellige motorene, og mulig effekt? Videre kanskje med pris også? Hvis ikke lurer jeg på forskjell i hvilken effekt du kan få ut på en E92 320d vs en 325d? Bør jeg legge kronene imellom for 325? Hvilken effekt kan disse få? Og hva koster det? Mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 22, 2013 Forfatter Share Skrevet September 22, 2013 Iverito, hvor mye effekt må du ha da? håk: "2,5d" er verdt hver eneste krone i forhold til 2,0d. Spesielt mtp trimming. Dog er manuell et must på begge om du øsnker litt seriøs effekt. 2,0d steg 2= 235hk++. Har ikke noe mer enn steg 2 til denne foreløpig. 2,5d steg 2= 265hk. Steg 3= 285hk +. Steg 4= 330hk ++ Priser fra 5500,- for steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iverito Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Ser for meg rundt 170+. Min største bekymring er derimot hvor trygt det er med en motor som har gått 330k. Manuell kasse forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 22, 2013 Forfatter Share Skrevet September 22, 2013 TRF steg 2 gir 185hk Ingen behov for hverken turbo eller pumpe modifisering, kun mapping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iverito Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Jøsses! Hvor bestiller jeg? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 22, 2013 Forfatter Share Skrevet September 22, 2013 send gjerne en mail til trf-performance@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iverito Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Done! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Noen erfaring med å fjerne katalysator(ene) på e46 320d 04 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Slik så min ERG ventil og innsug ut på 118d 06mod med 130k på telleren Ble mye bedre etter en grundig vask, men umulig å få det helt reint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blocker Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Heisann ..prøvde og lese litt men kansje du har ett enklere svar Har en e46 2002 mod 320 tdi den motoren med 150 hk i Kjørte i går og plutselig i ett lyskryss, begynte motoren og riste veldig på tomgang Ikke noe effekt tap i det hele tatt og går veldig fint opp på turtall Men den rister fælt og går tungt på tomgang ..noe formening ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blocker Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Har skrudd litt og alle trykk rørene mine og vacum slangene mine er fylt med olje ..er dette turbo haveri ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiddy Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Har en M57D30 maskin med manuell kasse i min 2000mod E46, eg syntes den er slapp/seig kall det ka du vil så tenkte kanskje LMM var gåen siden du TRF-Racing nevnte det var normalt at de var gåen, men den slo ikke ut på diagnose.så mitt spørsmål er i bunn og grunn, tror du LMM min er defekt, selvom det ikke slår ut på diagnose?på forhånd Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå